MuscleMeat

Cutten 89 Kilo

Bezoekers in dit topic

K val gemiddeld met mn cut 300gr per dag af
Vanaf 4 november? Dan zou je 36kg afgevallen moeten zijn.
Hier klopt iets niet lijkt me.

Merk dat ik het heel lastig vind nu. Alles wat ik zie eet ik op lijkt t wel.
Het komt op mij over alsof je mentaal wel even een break kunt gebruiken.

Vinden jullie dat t nodig is om door te cutten
Uiteindelijk gaat het om wat jij wilt en kunt.. toch?
 
Vanaf 4 november? Dan zou je 36kg afgevallen moeten zijn.
Hier klopt iets niet lijkt me.


Het komt op mij over alsof je mentaal wel even een break kunt gebruiken.


Uiteindelijk gaat het om wat jij wilt en kunt.. toch?
ben van 103,5 bulk naar 89 droger gegaan. De afgelopen dagen gemeten. En per dag zo'n 200/300gr afgevallen. kan vocht zijn. ben niet altijd even sterk in de cut geweest. nam een dieet aan van een bodybuilder met rijst kip, havermout en ei. Niet heel voedzaam behalve als het gaat om vet verliezen. Ik merk dat ik het wel fijn vind dat ik nu 2 dagen even niet met de cut bezig ben. Lifts gaan opeens veel beter. Veel meer energie door de dag, vooral in de avonden en ook veel vrolijker.
Mentaal was ik echt helemaal gesloopt van de cut. ik dacht dat t dieet van de bodybuilder de goude graal was en heb niet kunnen genieten van het proces omdat mn hele cut draaide om rijst kip havermout en ei.
 
Ik zit wel in een twijfelmoment. wil niet onnodig aankomen en dan in april weer opnieuw beginnen. maar wil ook niet nu weer cutten....
 
Ik zit wel in een twijfelmoment. wil niet onnodig aankomen en dan in april weer opnieuw beginnen. maar wil ook niet nu weer cutten....
Je bf% is momenteel net iets te ruim om een bulk te starten. Vanaf een bepaald % is je lichaam minder in staat om spiermassa te maken en zal het sneller vet aanzetten. Ga je nu dus bulken en in een kcal overschot dan word je zwaarder op de weegschaal, maar het merendeel is vetmassa wat je er ook weer vanaf moet cutten. Om die reden zie je 90% vd mensen in een gym nooit progressie maken doordat ze niet doorzetten en keer op keer het cirkeltje rond gaan.
 
Ik ben ook geen bodybuiler. ik ben gewoon een jongen van 18 die wilt weten wat nu het best en gezondst is om te doen voor zn lichaam/mentaal
 
Ik ben ook geen bodybuiler. ik ben gewoon een jongen van 18 die wilt weten wat nu het best en gezondst is om te doen voor zn lichaam/mentaal
Wat wil je zelf? Als je 4/5 dagen pw traint en strikt op je voeding let maak je mij niet wijs dat je geen spiermassa wilt en het doet voor de gezondheid.
Wat je doet moet je zelf weten, maximaliseren voor spiermassa is nog even doorcutten. Ben je mentaal klaar dan ga je mac donalds.
 
duidelijk chef, cutten maar!
 
ben van 103,5 bulk naar 89 droger gegaan. De afgelopen dagen gemeten. En per dag zo'n 200/300gr afgevallen. kan vocht zijn. ben niet altijd even sterk in de cut geweest. nam een dieet aan van een bodybuilder met rijst kip, havermout en ei. Niet heel voedzaam behalve als het gaat om vet verliezen. Ik merk dat ik het wel fijn vind dat ik nu 2 dagen even niet met de cut bezig ben. Lifts gaan opeens veel beter. Veel meer energie door de dag, vooral in de avonden en ook veel vrolijker.
Mentaal was ik echt helemaal gesloopt van de cut. ik dacht dat t dieet van de bodybuilder de goude graal was en heb niet kunnen genieten van het proces omdat mn hele cut draaide om rijst kip havermout en ei.
Je kunt ook andere dingen eten en drinken, als je maar op 2400-2600kcals totaal komt.
Je moet dat echt bijhouden zelf.
80g vet
200g eiwit, de rest koolhydraten.
 
duidelijk chef, cutten maar!
De spieropbouw kan minder worden vanaf 20%, maar het zwart-witte scenario dat AK schetst hoef je niet te verwachten.
Je kunt prima op je huidige niveau blijven, gezond gaan eten en later meer afvallen.
Hierbij een wat genuanceerdere mening (vanaf 7:00m):

 
Kan iemand die er hier wat meer verstand van heeft een dieet voor me maken? hoeft niet gedetailleerd maar wel volhoudbaar!
 
Ik ga dan gewoon tussen de 10/12% zitten en vanaf daar een mooie bulk tegemoet. Nu eerst de vetjes weg!!
 
Hoe heb je dat dieet berekend want het lijkt in mijn ogen veel en veel minder dan 2400 kcal. Ik eet veel meer en zit ongeveer tussen de 2300- 2400 kcal.
 
Hoe heb je dat dieet berekend want het lijkt in mijn ogen veel en veel minder dan 2400 kcal. Ik eet veel meer en zit ongeveer tussen de 2300- 2400 kcal.
Heb het gekregen van een bodybuilder in mijn gym die ook competities doet.
 
Heb het gekregen van een bodybuilder in mijn gym die ook competities doet.

Waar kom je op uit als je het invoert op Voedingcentrum (app) of Myfitnesspal? Ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd inschatten.
 
Back
Naar boven