AndroidHealthClinic

Cutten en ochtendcardio, voor of na het fietsen eten?

Viggo

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
Ik wil in april beginnen met een cut, weet niet hoe lang die zal duren (spiegel is mijn leidraad) Zodra ik tevreden ben stop ik en ga ik weer clean bulken.

Ik ga 200/300 kcal onder onderhoud zitten en ga 5 dagen in de week naar mijn werk fietsen. Dit is 16km heen en 16km terug = 32km per dag. Daarnaast zaalvoetbal ik nog 1 dag doe ik 3x per week krachttraining.

Mijn vraag is:
Is het erg als ik 's ochtends voordat ik ga fietsen een bak melk+brinta+whey eet of kan ik dit beter erna doen?
Cardio op nuchtere maag is effectiever met vet verliezen maar om dit nu 5 dagen per week te gaan doen...

Help me out please :cool:

Als je fietst voordat je ontbijt zou ik wel nemen/doen
PeptoPro 10g
Leucine 3g
Onder de 120 HR blijven

Je zegt het zelf al....nuchtere cardio is effectiever, maar met ontbijt op werkt het ook hoor. Moet je wellicht iets meer geduld hebben.

Van de HR 120 zou ik me overigens niets aantrekken, mag best 140/150 zijn gezien je leeftijd. (220-20=200x80%=160)....
Zou me meer zorgen maken om het bezweet aankomen op het werk en vervolgens niet kunnen douchen.

doe maar na. Al maakt het op 16% nog geen drol uit, integendeel zelfs als je minder energie hebt ben je wellicht geneigd minder te doen, dan liever eerst wat eten en daarna harder knallen. Tegen de tijd dat sub-10% zit kan het marginaal iets uitmaken.

• Topic Starter Topic Starter
Je zegt het zelf al....nuchtere cardio is effectiever, maar met ontbijt op werkt het ook hoor. Moet je wellicht iets meer geduld hebben.

Van de HR 120 zou ik me overigens niets aantrekken, mag best 140/150 zijn gezien je leeftijd. (220-20=200x80%=160)....
Zou me meer zorgen maken om het bezweet aankomen op het werk en vervolgens niet kunnen douchen.

Ok waarschijnlijk zal het dan wel ontbijten worden :) Heb nog niet gekeken naar hartslag en fietstempo, wil wel stevig doortrappen, wil niet al te lang onderweg zijn. Ik zorg wel voor een hartslagmeter als ik ga fietsen.

Dat bezweet aankomen is geen probleem want er is een douche :)

---------- Toegevoegd om 15:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:25 ----------

doe maar na. Al maakt het op 16% nog geen drol uit, integendeel zelfs als je minder energie hebt ben je wellicht geneigd minder te doen, dan liever eerst wat eten en daarna harder knallen. Tegen de tijd dat sub-10% zit kan het marginaal iets uitmaken.

Mjah mijn gevoel zegt nu: eerst eten en dan fietsen maar ik ga het sowieso wel eens proberen op nuchtere maag, wie weet gaat het best.

Over spierverlies hoef je je geen zorgen te maken.

Terug
Naar boven