AndroidHealthClinic

Cutten maar bulken op trainingsdag benen

bramvdb

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Hallo
Ik heb een punt bereikt waarop ik het nodig vind om te cutten. Maar nu staan mijn benen ver achter en zou hier graag extra massa op pakken, gezien ik nu in een andere gym ben kan ik mijn benen veel effectiever trainen. Is het zinvol om te (clean)bulken op de dag dat ik benen train( en eventueel de dag nadien ivm herstel) zodat ik hier toch nog goed massa op kan pakken,of heeft dit totaal geen zin? Dus 5-6 dagen cutten en 1-2dagen clean bulken. Volgens mij ben ik zo iets tegen gekomen hier op het forum maar ik vind het niet meer terug.
Mvg Bram

In theorie zou het wel kunnen werken, dan ga je in feite voor recompen met een focus op je benen. Verwacht er alleen niet teveel van, en bedenk wel dat je cut dus ook aardig langer gaat duren omdat je een paar dagen in een surplus zit ipv ene tekort.

Begrijp ik nu trouwens dat je maar eens per week benen traint? Dan is het ook niet gek dat ze niet zo hard vooruit gaan ;) ga twee/drie keer per week zwaar squatten en houd die dagen een hoge kcal dag en verder laag als je toch op deze manier wilt recompen.

• Topic Starter Topic Starter
Dus beter toch nog gewoon een tijd door bulken? Ik zou het liefst cutten, maar omdat ik nu veel meer opties heb om mijn benen aan te pakken wil ik die 'nieuwe prikkel' liever behouden als ik in een kcal overschot zit. Of is dit te ver gezocht?

Dus beter toch nog gewoon een tijd door bulken? Ik zou het liefst cutten, maar omdat ik nu veel meer opties heb om mijn benen aan te pakken wil ik die 'nieuwe prikkel' liever behouden als ik in een kcal overschot zit. Of is dit te ver gezocht?
Nieuwe prikkels zijn niet nodig, gewoon zwaar en veel squatten, ik neem aan dat dat bij iedere normale gym kan. Hier zou ik je keuze dus niet teveel van af laten hangen.
Wat vind je nu belangrijker? Vet kwijt of benen laten groeien? Daar is je antwoord ;) dit is helaas een sport van geduld en de lange termijn.

• Topic Starter Topic Starter
Nieuwe prikkels zijn niet nodig, gewoon zwaar en veel squatten, ik neem aan dat dat bij iedere normale gym kan. Hier zou ik je keuze dus niet teveel van af laten hangen.
Wat vind je nu belangrijker? Vet kwijt of benen laten groeien? Daar is je antwoord ;) dit is helaas een sport van geduld en de lange termijn.
Je hebt gelijk. Bedankt!

Terug
Naar boven