Fitness Seller

Cutten met Zzzir

Zzzir

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
77kg
Hey,

ik ben aan het begin van de zomervakantie begonnen met diëten. Ik zit nu op 1500-1700kcal/dag en 1x per week of om de twee weken refeed ik terug met 2100/2200 kcal (mijn dagelijkse behoefte).
Nu ben ik dus al ongeveer 5 kg afgevallen maar ik blijf nu wat stagneren. Dus dacht ik om elke dag wat sit ups/push ups te gaan doen (stuk of 200?) en 2x per week 30 minuten te gaan lopen. Nu komt mijn vraag; omdat ik nog veel vet op mijn borst/buik overheb, is het wel een goed idee om spieren onder dat vet te gaan kweken?

Bedankt!

Dat lopen en die push ups zijn goed dat beschouw ik maar als een soort cadio daar win je niet echt spieren mee,
Je zou beter krachttraining kunnen doen (dus met gewichten) om spieren te kweken.want je spieren zijn in feite je verbrandings motor waardoor je dus ook meer vet gaat verbranden.
Gr

Hey,

ik ben aan het begin van de zomervakantie begonnen met diëten. Ik zit nu op 1500-1700kcal/dag en 1x per week of om de twee weken refeed ik terug met 2100/2200 kcal (mijn dagelijkse behoefte).
Nu ben ik dus al ongeveer 5 kg afgevallen maar ik blijf nu wat stagneren. Dus dacht ik om elke dag wat sit ups/push ups te gaan doen (stuk of 200?) en 2x per week 30 minuten te gaan lopen. Nu komt mijn vraag; omdat ik nog veel vet op mijn borst/buik overheb, is het wel een goed idee om spieren onder dat vet te gaan kweken?

Bedankt!

Hardlopen langzaam opvoeren tot je 45 min. achter elkaar kan lopen want dan is je vetverbranding optimaal. Verder zou ik om de dag hardlopen dus telkens 1 dag rust er tussen..

• Topic Starter Topic Starter
bedankt!

maar is het nu een goed idee om die push-ups/sit-ups combo te doen en die spieren onder vet te kweken?

bedankt!

maar is het nu een goed idee om die push-ups/sit-ups combo te doen en die spieren onder vet te kweken?

jawel! sit-ups (en crunches ook) zijn de basisoefeningen van elke workout. Ik denk eerlijk gezegd dat 200 per dag nog aan de lage kant is ... misschien beginnen met 200 en langzaam opvoeren naar 250-300

Terug
Naar boven