bodybuildernl
Cool Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m65
- Massa
- 65kg
ben van plan nog een jaarte te bulke verstandig or not?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Door je cut kan het ook lijken alsof je breder wordt. Ik ben nu aan het afvallen maar omdat alles strakker komt te staan zie ik er toch buffer uitkan motiverend werken
Door bulken op 18-20%? Cutten! Nu meteen naar een procentje of 13, en van daaruit verder. Je kunt dan nog weer prima gainen. Schoon eten, en om de 2 weken even meten. Daar je voeding dan op afstemmen. Dat hoge vp is nergens voor nodig.

Even voor de goede orde... dit zeg je omdat deze kerel al vrij veel spiermassa heeft toch? Want zelf zit ik momenteel op 18% vet en ik ben net begonnen met Stronglifts omdat ik bijna geen spiermassa heb. Dan gewoon bulken toch?
misschien is het handig om erbij te zetten wat mijn doelen zijn mijn doelen zijn echt goed fysiek het maximale gespierd lichaam( zonder anabolen het liefst) en mooi droog kan dat niet als ik bijv even door gain hopen na nog een 8/10 maanden bulke 5/7 kilo minimaal spiermassa gainen dan pas cutten? nadeel kan wel natuurlijk zijn buikje krijgen en velen zeggen buik is moeilijk geloof ik best maar als je 3 maanden voluit cut 4/5 dagen cardio erbij gooit laag in carbs gaat zitten en hoog in protein moet het afval proces makkelijk lukken toch nja iemand betere suggesties altijd welkom !
Als je daar psychologisch mee om kan gaan dan kan het. Maar als je dagelijks meer caloriën binnen krijgt dan je nodig hebt bij je bulk zit er een kans in dat je vetpercentage toch redelijk op gaat lopen en je dus een buikje krijgt en dit kan enorm demotiverend werken, vooral ook omdat je spieren onder het vet niet zo goed zichtbaar zijn en je er dus minder gespierd uit ziet dan je eigenlijk echt bent.
Daarnaast is aan een stuk doorcutten ook een risico voor spierverlies, terwijl als je zorgt dat je nooit te lang hoeft te cutten je het spierverlies kan minimaliseren en dus uiteindelijk meer spier overhoudt.
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het lastig is om 3 maanden op rij te cutten en tegelijkertijd kracht te behouden, dit is echt een lange periode. Dus ik zou kiezen voor eerst cutten, en daarna bulken en zorgen dat je je vetpercentage daarna niet boven de 18 á 19% meer laat komen.