MuscleMeat

cutten of bulken?

• Topic Starter Topic Starter
foto (25).JPG

Als ik deze foto zie zou ik zelf kiezen voor even een periode cutten, er lijkt aardig wat vet op je buik te zitten maar kan ook een beetje door je houding komen.

Spiermassa is er wel zo te zien!

ja klopt heb nu plat buik heeel klein beetje zichbare abs..weeg nu 75 met een vetprecentage schat ik 18/20? zit nog te twijfelen even meer spiermassa kweken want hoelanger je traint hoe moeilijker het word om spiermassa te kweken inc. vet dan na on 7/9 maanden bulke is men doel dan goed afterainen ik zelf vind namelijk dat ik te weinig spiermassa hebt daarom even topic..hoe jullie het zien

Vindt het moeilijk te oordelen afgaand op deze foto, als jij je abs nog ziet kan je doorbulken indien niet het geval is zou ik cutten.

Als ik naar je foto kijk geloof ik nooit dat jij je abs kan zien... of je kan ze alleen onder je borst zien, dus de bovenste 2. maar afgaande van deze foto heb je nog best wel een flinke onderbuik. Daarbij komt dat je jezelf al schat op een vet & van 18/20%, dan zie je ze echt niet kerel.

Ik zou gaan cutten, maar dat is persoonlijk. Wat vind je zelf?

Door bulken op 18-20%? Cutten! Nu meteen naar een procentje of 13, en van daaruit verder. Je kunt dan nog weer prima gainen. Schoon eten, en om de 2 weken even meten. Daar je voeding dan op afstemmen. Dat hoge vp is nergens voor nodig.

Door je cut kan het ook lijken alsof je breder wordt. Ik ben nu aan het afvallen maar omdat alles strakker komt te staan zie ik er toch buffer uit :p kan motiverend werken

Door je cut kan het ook lijken alsof je breder wordt. Ik ben nu aan het afvallen maar omdat alles strakker komt te staan zie ik er toch buffer uit :p kan motiverend werken

Ja klopt het cut maakt het af als je op het juiste moment cut ..miss komende tijd even snel cutten daarna weer voluit bulke

Door bulken op 18-20%? Cutten! Nu meteen naar een procentje of 13, en van daaruit verder. Je kunt dan nog weer prima gainen. Schoon eten, en om de 2 weken even meten. Daar je voeding dan op afstemmen. Dat hoge vp is nergens voor nodig.

Even voor de goede orde... dit zeg je omdat deze kerel al vrij veel spiermassa heeft toch? Want zelf zit ik momenteel op 18% vet en ik ben net begonnen met Stronglifts omdat ik bijna geen spiermassa heb. Dan gewoon bulken toch?

Ben het eens met de meeste tips. Bovenste buikspieren zijn mogelijk zichtbaar dus dan zit je op 18 á 20% inderdaad. Gewoon even wat cardio toevoegen, eiwit inname hoog genoeg houden en koolhydraten wegstrepen, richt dan op ongeveer 500gr vet verlies per week. Je hoeft je dan nauwelijks zorgen om spier/krachtverlies als je gewoon doortraint en je zult er gelijk een stuk buffer uitzien, in ieder geval zonder shirt. En sowieso, met een laag vetpercentage is het makkelijker bulken. Je hebt minder energie nodig en mocht je toch wat teveel eten hoef je niet gelijk in paniek te raken als je vetpercentage een beetje oploopt.

Dus even cutten, even voor lief nemen dat je geen spieren zal bijkomen in deze periode, maar dat betaald zich daarna dubbel en dwars terug. :)

Even voor de goede orde... dit zeg je omdat deze kerel al vrij veel spiermassa heeft toch? Want zelf zit ik momenteel op 18% vet en ik ben net begonnen met Stronglifts omdat ik bijna geen spiermassa heb. Dan gewoon bulken toch?

Als je zorgt dat je vetpercentage niet verder oploopt kan het best, maar misschien doen je er verstandig aan om eerst ook je vetpercentage omlaag te werken. Je doet een krachtschema, dus je moet veel eten om snel krachtgains te maken, dit kan lastig zijn als je ook op je vetpercentage moet letten.

Ik zou als ik jou was inderdaad met de stronglifts aan de gang gaan, maar tegelijkertijd ook cardio doen om je vetpercentage omlaag te krijgen, zodat als je straks echt veel moet gaan eten om in kracht te voorzien je in ieder geval een marge hebt en niet direct tegen een dikke buik aan zit te kijken. Beter voor de langere termijn.

Laatst bewerkt:
misschien is het handig om erbij te zetten wat mijn doelen zijn mijn doelen zijn echt goed fysiek het maximale gespierd lichaam( zonder anabolen het liefst) en mooi droog kan dat niet als ik bijv even door gain hopen na nog een 8/10 maanden bulke 5/7 kilo minimaal spiermassa gainen dan pas cutten? nadeel kan wel natuurlijk zijn buikje krijgen en velen zeggen buik is moeilijk geloof ik best maar als je 3 maanden voluit cut 4/5 dagen cardio erbij gooit laag in carbs gaat zitten en hoog in protein moet het afval proces makkelijk lukken toch nja iemand betere suggesties altijd welkom !

misschien is het handig om erbij te zetten wat mijn doelen zijn mijn doelen zijn echt goed fysiek het maximale gespierd lichaam( zonder anabolen het liefst) en mooi droog kan dat niet als ik bijv even door gain hopen na nog een 8/10 maanden bulke 5/7 kilo minimaal spiermassa gainen dan pas cutten? nadeel kan wel natuurlijk zijn buikje krijgen en velen zeggen buik is moeilijk geloof ik best maar als je 3 maanden voluit cut 4/5 dagen cardio erbij gooit laag in carbs gaat zitten en hoog in protein moet het afval proces makkelijk lukken toch nja iemand betere suggesties altijd welkom !

Als je daar psychologisch mee om kan gaan dan kan het. Maar als je dagelijks meer caloriën binnen krijgt dan je nodig hebt bij je bulk zit er een kans in dat je vetpercentage toch redelijk op gaat lopen en je dus een buikje krijgt en dit kan enorm demotiverend werken, vooral ook omdat je spieren onder het vet niet zo goed zichtbaar zijn en je er dus minder gespierd uit ziet dan je eigenlijk echt bent.

Daarnaast is aan een stuk doorcutten ook een risico voor spierverlies, terwijl als je zorgt dat je nooit te lang hoeft te cutten je het spierverlies kan minimaliseren en dus uiteindelijk meer spier overhoudt.

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het lastig is om 3 maanden op rij te cutten en tegelijkertijd kracht te behouden, dit is echt een lange periode. Dus ik zou kiezen voor eerst cutten, en daarna bulken en zorgen dat je je vetpercentage daarna niet boven de 18 á 19% meer laat komen.

Als je daar psychologisch mee om kan gaan dan kan het. Maar als je dagelijks meer caloriën binnen krijgt dan je nodig hebt bij je bulk zit er een kans in dat je vetpercentage toch redelijk op gaat lopen en je dus een buikje krijgt en dit kan enorm demotiverend werken, vooral ook omdat je spieren onder het vet niet zo goed zichtbaar zijn en je er dus minder gespierd uit ziet dan je eigenlijk echt bent.

Daarnaast is aan een stuk doorcutten ook een risico voor spierverlies, terwijl als je zorgt dat je nooit te lang hoeft te cutten je het spierverlies kan minimaliseren en dus uiteindelijk meer spier overhoudt.

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het lastig is om 3 maanden op rij te cutten en tegelijkertijd kracht te behouden, dit is echt een lange periode. Dus ik zou kiezen voor eerst cutten, en daarna bulken en zorgen dat je je vetpercentage daarna niet boven de 18 á 19% meer laat komen.

ja klopt zijn veel nadelen zoals idd krachtverlies en buikje kan idd demotiverend werken etc etc maar ik denk dat ik het wel kan even volhouden vooral omdat winter gelukkig langer duurt dan zomer ahaha( dike truien ens aan doen )maar over het verlies van spieren denk dat ik het beperkt houd omdat ik veel eiwitten gaat zitten en laag intensiviteit cardio doe dus meerendeel verlies ik vet dan spieren (las laats ook topic over laag intensiteit beter is ) alleen nadeel natuurlijk langer rennen maarja ik denk dat ik toch maar voor de moeilijkste demotiverend weg ga kiezen hoop dat het goed gaat komen bedankt jongens

Terug
Naar boven