XXL Nutrition

Cutten of bulken?

Arkayne

Dutch Bodybuilder
Waardering
154
Lengte
1m79
Massa
79kg
Hey iedereen,

Ben sinds kort begonnen met fitness, heb al een voedingsschema met veel eiwitten.
Kwam er alleen laatst pas achter dat je bodyfat wel degelijk in orde moet zijn wil je iets zien. Dus ik wil dat even zeker weten voordat ik weer helemaal doorga. Anders zit ik dalijk voor niets in de sportschool.

Mijn bodyfat zit tussen de 20-22%
Gewicht: 72.5kg
Lengte : 179cm
Leeftijd: 19 jaar

Wat kan ik het beste doen nu? Ik lees heel. Veel verschillende meningen.

Alvast bedankt voor het reageren

Ps. Ik weet dat er veel van deze topics zijn, maar de meningen lopen toch wel. Veel uiteen en ik wil graag weten wat 't beste is voor mijn situatie

zou iets lager gaan zitten met je bf en daarna gewoon gaan lean bulken.
je bent net begonnen dus in het begin zal je wel goeie gainz krijgen :)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks!
Wat raadt je aan voor mij om mijn, bodyfat te verliezen? Gewoon onder de aanbevolen hoeveelheid calorieën zitten voor mij met rond de 200-300 calorieën? En dan gewoon nog wel krachttraining gaan doen en beetje cardio?

Ja max 500 kcal onder je onderhoud gaan zitten. Dan wel geen cardio. Of op onderhoud eten en wel cardio.

Okay thanks!

Dus ik mag gewoon even hard gaan trainen als ik al deed? Maar dan nu met minder calorieën? en hoe lang zou het dan moeten duren voordat je bodyfat van 20 naar ongeveer 12 - 15 % is gedropt?

En hoeveel caloriën zou ik nu dan moeten gaan eten? 1900 - 2000?

Laatst bewerkt:
Oke ik heb het helemaal verkeerd gemeten.
Er komt nu uit dat ik een BF van 15.5% heb. Met mn middel gemeten en mn nek omtrek.
Ik heb berekend dat ik rond de 2350 calorieën in mag nemen elke dag.
Ik ga dit beperken tot 2050 - 2100 en dan gewoon volop trainen zoals ik al deed. Hopelijk gaat mijn bodyfat dan nog iets naar beneden en heb ik genoeg energie om te blijven trainen.
Ben alleen benieuwd of je spiermassa dan ook groter wordt? Als je minder calorieën gaat eten dan je eigenlijk nodig hebt om te verbranden.

Of moet ik gewoon rond de 2350 caloriën innemen elke dag en sporten? of moet ik 2600 gaan eten en sporten?

"Ben alleen benieuwd of je spiermassa dan ook groter wordt?" Als je hoog in je eiwitten gaat zitten (1.8/2 gram per kilo lichaamsgewicht) zul je wel aankomen in spiermassa hoor. Ik denk als je in BF wilt dalen en spiermassa aan wilt komen dat je wel goed moet blijven eten en naast je krachttraining cardio moet doen (30-45 min cardio) en bijv. een 45 min. flinke krachttraining. Vergeet uiteraard niet gezond te eten in het algemeen; alleen maar veel eiwitten eten en sporten zal niet veel zooien aan de dijk zetten denk ik. Slechte vetten vermijden en gevarieerd eten; groentes, fruit, superfoods etc. Ik maak zelf vaak "kwark-smoothies" die ik neem ipv een shake (bijv 250 gr magere kwark, blauwe bessen, aardbeien + een banaan).

Superfoods... Alsjeblieft zeg.

Superfood is een term die bedacht is vanuit de voedselindustrie, en vaak way overpriced zooi voor wat het doet. Imho is een gekookt ei nog steeds het beste 'superfood' dat er is. Je hebt iig geen acaibesspelttarwegraschoconibssmoothie nodig in je dieet.. En al helemaal niet om spiermassa te winnen. Overigens is die cardio totaal niet nodig voor TS, deze moet gewoon licht onder zijn onderhoud eten met juiste macro's en zal dan vet verliezen met eventueel wat mooi meegenomen beginner gains.

Superfood is een term die bedacht is vanuit de voedselindustrie, en vaak way overpriced zooi voor wat het doet. Imho is een gekookt ei nog steeds het beste 'superfood' dat er is. Je hebt iig geen acaibesspelttarwegraschoconibssmoothie nodig in je dieet.. En al helemaal niet om spiermassa te winnen. Overigens is die cardio totaal niet nodig voor TS, deze moet gewoon licht onder zijn onderhoud eten met juiste macro's en zal dan vet verliezen met eventueel wat mooi meegenomen beginner gains.
Wat betekent TS? En superfoods was maar een genoemd voorbeeld hoor. Ik ben van mening dat het zoiezo niet slecht voor je is en dat een gevarieerd dieet ook niet slecht voor je is. Hoe jij het ziet, kan ik me voorstellen dat je het er niet mee eens bent om het in je dieet te stoppen.

Wat betekent TS? En superfoods was maar een genoemd voorbeeld hoor. Ik ben van mening dat het zoiezo niet slecht voor je is en dat een gevarieerd dieet ook niet slecht voor je is. Hoe jij het ziet, kan ik me voorstellen dat je het er niet mee eens bent om het in je dieet te stoppen.
TS is topic starter. Geen enkel voedsel is in den beginne slecht voor je (transvetten daargelaten) zo lang je zorgt dat je je macro's en micro's op orde hebt.

Terug
Naar boven