Fitness Seller

Cutten schiet niet op.

Amped

Advanced Bodybuilder
Waardering
37
Heb nog nooit eerder een degelijke cut gedaan, vaker 2% gedaan om wat in shape te blijven, maar nooit echt laag gegaan (<10%).

Draai op dit moment deze 2 schema's;
Rustdagen:

8.30
whey 30gr
pinda's 70gr

12:00
300gr kipfilet
300gr groenten

16:00
300gr pangasiusfilet
10ml olijfolie
200mg groenten

20:00
fruit (100gr)
150gr tonijn (uitgelekt)
100gr kipfilet
+25gr cocktail saus

22:00
500gr magere kwark

Kom ik totaal op zo'n 2170 kcal uit (+-)
EKV 300/55/63 +-

Trainingsdagen:

09:00
fruit 100gr
whey 30gr
30gr rijst

12:00
60gr brood
40gr pindakaas
200gr groenten

16:00
40gr rijst
200gr broccoli

19:00
tonijn 150gr
rijst 50gr
olijfolie 10ml
kipfilet 400gr

22:00
magere kwark 500gr

totale kcal +- 2300
EKV 227/175/67 +-

Onderhoud ligt rond de 2700, doe geen cardio verder.
Meestal cheat ik 1 dag in het weekend en ga ik redelijk hoog in carbs, denk aan popcorn en dat soort spul. Niet overdreven veel.

Trainingsschema is ub/lb, 2x UB, 2x LB.

Iemand een idee waar het fout gaat? Ben nu alweer zo'n 3 weken aan het cutten, en ben echt 3x niks verloren. 2kg aan vocht, verder niks.

Waarom voor die e/k/v verhoudingen gekozen?

Persoonlijk zou ik geen fruit meer eten om 20:00, maar eerder op de dag.

Persoonlijk zou ik geen fruit meer eten om 20:00, maar eerder op de dag.

Argumentatie?

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------

Onderhoud ligt rond de 2700, doe geen cardio verder.
Meestal cheat ik 1 dag in het weekend en ga ik redelijk hoog in carbs, denk aan popcorn en dat soort spul. Niet overdreven veel.

Trainingsschema is ub/lb, 2x UB, 2x LB.

Iemand een idee waar het fout gaat? Ben nu alweer zo'n 3 weken aan het cutten, en ben echt 3x niks verloren. 2kg aan vocht, verder niks.

Zou ik toch overwegen.

• Topic Starter Topic Starter
Vet 0,8/kg bw
Eiwit zit ik op rustdagen gewoon hoog omdat het low carb is (zou wat hoger in vetten moeten nu ik er over nadenk) en op trainingsdagen ook omdat ik merk dat ik aardig snel bloat door carbs en, zo lijkt het, ook snel vet aanzet bij hogere KH inname.

Overigens; cardio na trainen, of op rustdagen? +- 20 min steady?

Vet 0,8/kg bw
Eiwit zit ik op rustdagen gewoon hoog omdat het low carb is (zou wat hoger in vetten moeten nu ik er over nadenk) en op trainingsdagen ook omdat ik merk dat ik aardig snel bloat door carbs en, zo lijkt het, ook snel vet aanzet bij hogere KH inname.

Overigens; cardio na trainen, of op rustdagen? +- 20 min steady?

Wat je zelf fijn vindt, ik zou het dan persoonlijk op rustdagen doen. Yes.

Je kan het volgende proberen

rustdagen:
vervang je kwark door een caseine shake (met water, niet met melk)
fruit eerder op de dag en niet om 20:00

trainingsdagen:
ondanks dat het je trainingsdagen zijn (of juist OMDAT het je trainingsdagen zijn) zou ik lager in KH gaan zitten. Je kan ook je rijst in de ochtend weglaten en pas later op de dag je eerste KH naar binnen werken.
waar zijn je eiwitten om 16:00?
vervang ook hier je kwark door caseine

Dat over kwark gaat ongetwijfeld reacties geven van mensen die het er niet mee eens zijn. Feit blijft dat lactose er bij veel mensen voor zorgt dat ze minder (snel) vet verbranden, dus het is altijd het proberen waard.

Daarnaast zou ik toch eens aan cardio denken, ook hier zijn de meningen over verdeeld, maar een hogere hartslag en lekker zweten werkt echt goed.

Ik kan het bovenstaande overigens niet onderbouwen met grote wetenschappelijke onderzoeken of quotes van beroemdheden, maar ik weet wel dat het bij mij werkt, vooral het kwark verhaal en het laag blijven in KH (ook op trainingsdagen)

Je kan het volgende proberen

rustdagen:
vervang je kwark door een caseine shake (met water, niet met melk)
fruit eerder op de dag en niet om 20:00
Waarom? buitenom dat de suikers mss wat energie geeft maakt het geen **** uit wanneer je je fruit eet.

trainingsdagen:
ondanks dat het je trainingsdagen zijn (of juist OMDAT het je trainingsdagen zijn) zou ik lager in KH gaan zitten. Je kan ook je rijst in de ochtend weglaten en pas later op de dag je eerste KH naar binnen werken.
Waarom? kh is energie.

waar zijn je eiwitten om 16:00?
Timing van eten is niet persé nodig, je kan gemakkelijk een aantal maaltijden geen eiwit nuttigen, zolang je maar aan je e/k/v per dag komt en aan je kcal.

vervang ook hier je kwark door caseine

Dat over kwark gaat ongetwijfeld reacties geven van mensen die het er niet mee eens zijn. Feit blijft dat lactose er bij veel mensen voor zorgt dat ze minder (snel) vet verbranden, dus het is altijd het proberen waard.

Daarnaast zou ik toch eens aan cardio denken, ook hier zijn de meningen over verdeeld, maar een hogere hartslag en lekker zweten werkt echt goed.
een kcal tekort werkt, of je die nou met voeding maakt of cardio moet je zelf weten. ik zou persoonljik niet op 400 kcal onder onderhoud eten en dan nog cardio erbij doen.
7 dagen x 400 kcal = 2800 kcal per week, cardio erbij kom je al snel op 5000 kcal waardoor de kans groter is dat je spiermassa verliest.

Ik kan het bovenstaande overigens niet onderbouwen met grote wetenschappelijke onderzoeken of quotes van beroemdheden, maar ik weet wel dat het bij mij werkt, vooral het kwark verhaal en het laag blijven in KH (ook op trainingsdagen)
:rolleyes:

zie bovenstaand

Laatst bewerkt:
Ipv een cheatdag, 1 cheat maaltijd nemen. Cardio beginnen doen.

Terug
Naar boven