AndroidHealthClinic

Cutten Tips en ervaringen

alpac

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal als eerste een kort verhaal over mij zelf . Ik ben de afgelopen jaar ong 35 kg verloren . Door simpel een lowcarb dieet te volgen , gelukkig ben ik zowat geen spieren kwijt geraakt !

Nou wil ik nog de laatste 12 kilo kwijtraken door een combinatie van low-carb en cardio om 2 redenen.Als eerste mijn conditie en ten tweede omdat het leuk en goed voor je is

Nou heb ik de volgende schema in mijn hoofd en wil ik jullie kennis en ervaringen erover horen.

Maandag : Volledig Low-carb / High Prot ( geen cardio)

Dinsdag :
Ontbijt: Fruit ,kwark, brinta
Lunch: low-carb/high prot
Dinner: rijst varianten met kip en salade's
Op dinsdag wil ik graag 1x joggen en 1x KT eerste keer een uur na mijn ontbijt en tweede keer na mijn avond eten .

Woensdag : Low carb /High prot ( geen cardio)

Donderdag :
Ontbijt: low-carb /High prot
Lunch: Low-carb/ High prot
Dinner: High-carb/High prot
Donderdag avond ga ik kickboxen 1.5 uur lang ,om 6 uur wil ik graag mijn avondeten op hebben omdat half 8 de training begint .

Vrijdag: Low-carb /High prot ( geen cardio)
Zaterdag:
Ontbijt: Fruit met brinta
Lunch: Bruinbrood met kipfilet sla en kaas ( 2 sneetjes )
Dinner: Low-carb / High prot
Op zaterdag werk ik van 06:00 tot ong 2 uur dat zie ik als een workout want het is intensive werk

Zondag: Eigenlijk het zelfde als dinsdag .

Ik probeer altijd om na mijn avond eten niks meer te eten wat slecht is en drink 2 tot 3 liter water per dag . Als ik echt iets moet eten als tussendoortjes eet ik altijd : Walnoten , amandelen , hazelnoten .
En ik haat shake's pillen etc..( maar ik sta er wel open voor )

Graag jullie advies, tips,en ervaringen

Laatst bewerkt:
Doe je uberhaupt wel KT...?

• Topic Starter Topic Starter
Nope ik ben bang dat ik door KT spier ga verliezen

Uhm laten we zeggen ik doe KT wanneer zal ik dat moeten doen , dinsdag ,donderdag en zondag beweeg ik al . De rest van de dagen zit ik zon beetje in ketose omdat ik geen carbs binnenkrijg en alleen eiwitten en dan ben ik vet een het verliezen . Als ik dan KT doe heeft het geen zin omdat mijn lichaam geen koolhydraten bevat . En KT zonder koolhydraten heeft geen zin dacht ik .
En KT staat voor kracht training toch .

Als je geen krachttraining doet heb je ook waarschijnlijk geen spiermassa . Veel "dikkere" mensen denken dat ze gespierd zijn.(oa omdat ze dikkere armen hebben met veel vocht/vet). Het is net dat je geen spiermassa gaat verliezen door krachttraining te doen. En krachttraining in combinatie met goede voeding en cardio is de beste manier om vet af te vallen.

Als je geen krachttraining doet heb je ook waarschijnlijk geen spiermassa . Veel "dikkere" mensen denken dat ze gespierd zijn.(oa omdat ze dikkere armen hebben met veel vocht/vet). Het is net dat je geen spiermassa gaat verliezen door krachttraining te doen. En krachttraining in combinatie met goede voeding en cardio is de beste manier om vet af te vallen.
ik denk wel dat dikkere mensen grotere spieren hebben simpelweg omdat ze meer gewicht mee moeten dragen... kijk maar naar het type "endo" omdat ze zwaar zijn hebben ze dikke benen omdat deze het gewicht moeten dragen...

Uhm laten we zeggen ik doe KT wanneer zal ik dat moeten doen , dinsdag ,donderdag en zondag beweeg ik al . De rest van de dagen zit ik zon beetje in ketose omdat ik geen carbs binnenkrijg en alleen eiwitten en dan ben ik vet een het verliezen . Als ik dan KT doe heeft het geen zin omdat mijn lichaam geen koolhydraten bevat . En KT zonder koolhydraten heeft geen zin dacht ik .
En KT staat voor kracht training toch .

Zonder kt verlies je heel snel spier, met kt behou je dat en je kan zelfs wat spier bij komen mits goed dieeet.

correct krachttraining

Ik doe 60 kilo bankdrukken , 15 kilo dumbbells , en 400 kilo met mijn benen . Zonder maar ook ooit KT te hebben gedaan dus ik denk dat ik wel degelijk spieren heb opgebouwd . Toen ik 120 kilo woog, bewoog ik veel maar at ook te veel en dan niet met name snoep en chips maar vooral vlees en brood en rijst .
Maar ik begrijp 1 ding niet als ik naar kickbox ga train ik mijn spieren als ik aan het joggen train ik mijn spieren . Waarom zou ik mijn spieren nog eens extra gaan belasten ik wil dat mijn spieren ook rust krijgen .

Mijn doel is nu vet verliezen en geen spieren bouwen maar behouden

Ik doe 60 kilo bankdrukken , 15 kilo dumbbells , en 400 kilo met mijn benen . Zonder maar ook ooit KT te hebben gedaan dus ik denk dat ik wel degelijk spieren heb opgebouwd . Toen ik 120 kilo woog, bewoog ik veel maar at ook te veel en dan niet met name snoep en chips maar vooral vlees en brood en rijst .
Maar ik begrijp 1 ding niet als ik naar kickbox ga train ik mijn spieren als ik aan het joggen train ik mijn spieren . Waarom zou ik mijn spieren nog eens extra gaan belasten ik wil dat mijn spieren ook rust krijgen .

Mijn doel is nu vet verliezen en geen spieren bouwen maar behouden

KT is van cruciaal belang in de 'cut'.
Ik lees dat jij je spiermassa wilt behouden, dus moet je ze ook blijven prikkelen. No offense, maar je krachtstats zijn niet echt bijzonder, als je slechts 60 kg drukt heb je niet echt iets opgebouwd imo. je spieren krijgen voldoende rust als je het goed inpland, bijv eerst kt en vervolgens cardio.
succes

ik denk wel dat dikkere mensen grotere spieren hebben simpelweg omdat ze meer gewicht mee moeten dragen... kijk maar naar het type "endo" omdat ze zwaar zijn hebben ze dikke benen omdat deze het gewicht moeten dragen...

Klopt maar als je dik bent en valt af ben je niet plots een bodybuilder. Verder moet je diep en lang cutten en gaat er veel spiermassa weg gaan.

Vervang anders 2 cardio sessies met kt sessies waarbij je met cardio opwarmt en verder je huidige oefeningen en gewichten doet met korte rustpauzes enzo, om te behouden wat je hebt.

Ik ben bij ver van geen bodybuilder maar heb denk ik wel meer spier massa dan de gemiddelde normale mens . Mede doordat ik zo zwaar was, maar wat ik hier uit op kan maken is dat ik KT moet doen .
Maar hoeveel en hoe vaak

Ik ben bij ver van geen bodybuilder maar heb denk ik wel meer spier massa dan de gemiddelde normale mens . Mede doordat ik zo zwaar was, maar wat ik hier uit op kan maken is dat ik KT moet doen .
Maar hoeveel en hoe vaak

Zo vaak mogerlijk? :D

Ik denk dat ik indd op dinsdag in de morgen begin met cardio en in de avond KT doe en dat ook op zondag

Cool, mocht je willen kun je die trainingen ook nog gebruiken om nog wat sterker te worden/juist spiermassa te maken.

Spiergroei is heel belangrijk in de cut.

Spieren verbranden calorien in rust, dus als jij 3-4 keer per week traint, verbrand jij op je rustdagen ook een heleboel, terwijl je op de bank zit.

Zelf ben ik in ongeveer 3-6 maanden van 87.5kg naar 75.0 kg gegaan, dat was vorig jaar en ben weer sinds bijna 3 maanden geleden weer hard bezig.

Drink veel water, thee helpt zeker. Zorg dat je geen frisdrank meer drinkt; op den duur word je er dikker door.

Verder 4-6 keer per dag eten, 3-4 keer per week sporten en het moet goedkomen.

Fitnessen/bodybuilden is een sport dat je lang doet, het is niet zo dat je in 6 maanden een six pack hebt of what so ever, kan natuurlijk wel, maar voor dikke mensen, die normaal trainen, duurt het iets langer. Dus ookal geeft de weegschaal niet het gewicht aan dat jij wilde, gewoon knallen!

Klopt maar als je dik bent en valt af ben je niet plots een bodybuilder. Verder moet je diep en lang cutten en gaat er veel spiermassa weg gaan.
Klopt maar ik zeg ook niet dat als je groot bent en je afvalt dat je dan ineens bodybuilder bent ;) kzeg alleen dat dikke mensen grotere spieren hebben... kunnen ze hun voordeel wel uit trekken vergeleken met dunne mensen die niet gainen vind ik

we kunnen niet echt onze mening geven over een dieet waarbij je niet eens de moeite neemt om het aantal kcal te tellen en de E/K/V verhouding aan te geven. verder raad ik je aan om juist wel KT te gaan doen om al eerder genoemde redenen.

Helemaal correct...
En daarbij kijk ik enkel naar mezelf, mijn benen, daar zit, buiten aan de binnenkant van m'n benen en m'n achterwerk, nagenoeg geen vet aan. De enige plaats waar bij mij momenteel de spierdefinitie duidelijk zichtbaar is, is bij m'n kuiten en m'n bovenbeen juist omwille van't feit dat ik altijd zo'n zwaar gewicht mee moest sleuren...

Voor de rest (lees: armen, abs, rug etc) gaat dat niet op (ondanks het feit dat de rug ook wel gewicht draagt, maar daarbij vooral terugvalt op de gewrichten en niet de spieren).

Terug
Naar boven