AndroidHealthClinic

cutten voor de zomer.

alextang

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
95kg
Vetpercentage
19%
Beste alle,

Ik heb een eet schema samengesteld maar weet niet zeker of het goed is. Hierbij wil ik graag jullie mening horen wat jullie er van vinden.

180cm
95kilo
19jaar
vet% 18.5

280 eiwitten 160 koolhydraten 90 vet

totaal kcal is 2700

wekelijks train ik 5 x per week alleen maar zwaar zonder cardio.

Beste alle,

Ik heb een eet schema samengesteld maar weet niet zeker of het goed is. Hierbij wil ik graag jullie mening horen wat jullie er van vinden.

180cm
95kilo
19jaar
vet% 18.5

280 eiwitten 160 koolhydraten 90 vet

totaal kcal is 2700

wekelijks train ik 5 x per week alleen maar zwaar zonder cardio.

Wat is je onderhoud en hoeveel kcal onder onderhoud zit je met dit schema? Alleen dan weet je of het goed is.
In dit schema zien de macro's er wel prima uit, je zou eventueel iets minder eiwit en iets meer koolhydraat kunnen doen.

Omdat het niet noodzakelijk is.

• Topic Starter Topic Starter
omdat cardio spier verbrandt

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

mijn onderhoudt is 3200/3300kcal de vraag is of ik nog cardio moet gaan toevoegen.

mijn onderhoudt is 3200/3300kcal de vraag is of ik nog cardio moet gaan toevoegen.

Je onderhoud is 3200 en je eet 2700. Je tekort is 500 kcal. Dit is een redelijk tekort (ik zou niet lager gaan zitten nog). Hierbij geen cardio doen. Als je wel cardio doet, zou je meer moeten eten. Niet omdat je spieren zou verbranden tijdens cardio, maar met een groter tekort is de kans op spierverlies groter (en door cardio wordt je tekort dus groter).

klopt helemaal maar wat denk je over de eiwitten is wel een beetje teveel 280 eiwitten en de 160 koolhydraten te weinig

klopt helemaal maar wat denk je over de eiwitten is wel een beetje teveel 280 eiwitten en de 160 koolhydraten te weinig

Ik zou het wat meer verdelen, zoveel eiwitten is onnodig en koolhydraten heb je ook nodig.
Ik zou bijvoorbeeld 190 gram eiwitten doen en dan dus 250 gram koolhydraten.

Alex hoe heb je je onderhoud berekend? Ik ben een stuk groter dan jij en mijn onderhoud is 3300kcal.

In praktijk zou het kunnen hoor, dat je berekende onderhoud correct is, maar ik denk dat je iets te hoog zit.

Je macro's zien er prima uit.

Terug
Naar boven