AndroidHealthClinic

Cutten - Voor het eerst

Bezoekers in dit topic

De metalen in tonijn zijn miss niet goed voor je maar ik heb werkelijk geen idee in welke hoeveelheden dat zo zou zijn.
Denk niet dat je met wat tonijn voor een tijdje daar last van gaat krijgen.

De hoeveelheid die je moet eten is trouwens echt verre van massaal haha.
Is eerder nog aan de lage kant maar is net wat je gewend bent ofc.
 
Dit is idd voor een dag zonder sport.
voor dagen met sport ga ik de calorieën die ik verbruik tijdens sporten erbij doen. wrs een shake ofzo.

is die cholesterol in tonijn niet slecht om bv dagelijks te nemen?
De hoeveelheid dat ik moet eten lijkt massaal. ik ga me precies dood eten.

ga een tonijn (200gr) salade maken voor op brood, tussendoortjes met banaan en magere yoghurt 500ml met 2x banaan per dag wrs.
savonds iets met kip dan moet ik wel aan mijn eiwitten komen

de rest nog allemaal even uitwerken
De hoeveelheid voeding die je hierboven postte, is toch helemaal niet veel? :eek: Ik zou denken eerder het omgekeerde, namelijk veel te weinig... Kloppen jouw stats (+90 kilo en 1m84)?
Tonijn uit blik zou ik niet iedere dag eten (ik dacht omwille van het kwik gehalte), maar anderen beweren dan weer dan dit achterhaald is. Ik persoonlijk zou het zelf niet dagelijks eten omdat dat mij zou gaan tegensteken na een tijd. Eet vooral wat je zelf lekker vindt, zoniet houd je het toch niet vol.
Maar ik vraag me toch serieus af of je niet (veel) te weinig eet. Ik zie bijvoorbeeld niets van pasta, rijst of aardappelen bij je kip (het avondeten dus vermoed ik). Bewuste keuze of ben je dit vergeten?
 
De metalen in tonijn zijn miss niet goed voor je maar ik heb werkelijk geen idee in welke hoeveelheden dat zo zou zijn.
Denk niet dat je met wat tonijn voor een tijdje daar last van gaat krijgen.

De hoeveelheid die je moet eten is trouwens echt verre van massaal haha.
Is eerder nog aan de lage kant maar is net wat je gewend bent ofc.
Ik bedoel niet perce dat de tonijn veel is. Maar alles wat ik dagelijks zou moeten eten. Zal straks eens men schema posten voor de eerste dag. Zodat ik niet verkeerd doe of over het hoofd zie
 
De hoeveelheid voeding die je hierboven postte, is toch helemaal niet veel? :eek: Ik zou denken eerder het omgekeerde, namelijk veel te weinig... Kloppen jouw stats (+90 kilo en 1m84)?
Tonijn uit blik zou ik niet iedere dag eten (ik dacht omwille van het kwik gehalte), maar anderen beweren dan weer dan dit achterhaald is. Ik persoonlijk zou het zelf niet dagelijks eten omdat dat mij zou gaan tegensteken na een tijd. Eet vooral wat je zelf lekker vindt, zoniet houd je het toch niet vol.
Maar ik vraag me toch serieus af of je niet (veel) te weinig eet. Ik zie bijvoorbeeld niets van pasta, rijst of aardappelen bij je kip (het avondeten dus vermoed ik). Bewuste keuze of ben je dit vergeten?
Ik eet normaal smorgens die havermout met een appel. Dan normaal 6 sneetjes brood met kipcurry/americain. En dan savonds hoop groenten en iets van vlees. Soms is een zak chips of dergelijke. Ik begin wel te denken dat ik al jaren te weinig en verkeerde dingen eet.. #NotSure
 
Dit is dus schema voor de eerste dag. als ik het zo zie staan valt het nog wel mee qua eten.

Graag jullie mening

havermout 40 g
Halfvolle Melk 250 ml
appel 150 g
kaneel 1 g

volkorenbrood 140 g
tonijn - eigen nat 250 g

banaan per 100 gr 100 g
banaan per 100 gr 100 g
Chocolade 85% 20 g
yoghurt - griekse yogh 0% 250 g
yoghurt - griekse yogh 0% 250 g

kipfilet 200 g
Zoete Punt Paprika 150 g
Rode Currypasta 20 g
Kokosmelk 50 ml

1902 Cal
200gr Eiwit = 42%
191 KH = 40%
38 Vet = 18%

cutten.png
 
Dit is dus schema voor de eerste dag. als ik het zo zie staan valt het nog wel mee qua eten.

Graag jullie mening

havermout 40 g
Halfvolle Melk 250 ml
appel 150 g
kaneel 1 g

volkorenbrood 140 g
tonijn - eigen nat 250 g

banaan per 100 gr 100 g
banaan per 100 gr 100 g
Chocolade 85% 20 g
yoghurt - griekse yogh 0% 250 g
yoghurt - griekse yogh 0% 250 g

kipfilet 200 g
Zoete Punt Paprika 150 g
Rode Currypasta 20 g
Kokosmelk 50 ml

1902 Cal
200gr Eiwit = 42%
191 KH = 40%
38 Vet = 18%

Bekijk bijlage 457049

Eet je bewust zo mager? Het is wel heel weinig vetten namelijk.

Soms staan er dingen dubbel zoals yoghurt en banaan. Eet je daar twee stuks van? 2 bananen en 1 appel lijkt me teveel van het goede.
Verder zit je met je eiwitten nu heel hoog, wat opzich niet zo erg is, maar je zou ook ipv tonijn, vette vis zoals makreel en zalm kunnen toevoegen voor de gezonde vetten. Of avocado ipv banaan.
 
Eet je bewust zo mager? Het is wel heel weinig vetten namelijk.

Soms staan er dingen dubbel zoals yoghurt en banaan. Eet je daar twee stuks van? 2 bananen en 1 appel lijkt me teveel van het goede.
Verder zit je met je eiwitten nu heel hoog, wat opzich niet zo erg is, maar je zou ook ipv tonijn, vette vis zoals makreel en zalm kunnen toevoegen voor de gezonde vetten. Of avocado ipv banaan.
idd de dubbele dingen zijn juist. dus 2 banaan e.d.
Die appel deed ik in begin vooral om toch wat fruit binnen te hebben. en wat extra smaak en bite te hebben aan de havermout.
hoog qua eiwitten? 200gr (95kg x2 = 190gr) is toch aangeraden?
Klopt Zalm ga ik zeker ook nog ergens op andere dagen gebruiken, die omega 3 is naart schijn ook goed voor je lichaam en het verbranding proces van vet. Nadeel van die vissen is dat het meteen een hoop calorieën zijn.
avocado vind ik persoonlijk ni zo lekker. doe het soms wel eens op broos samen met een roerei.
 
idd de dubbele dingen zijn juist. dus 2 banaan e.d.
Die appel deed ik in begin vooral om toch wat fruit binnen te hebben. en wat extra smaak en bite te hebben aan de havermout.
hoog qua eiwitten? 200gr (95kg x2 = 190gr) is toch aangeraden?
Klopt Zalm ga ik zeker ook nog ergens op andere dagen gebruiken, die omega 3 is naart schijn ook goed voor je lichaam en het verbranding proces van vet. Nadeel van die vissen is dat het meteen een hoop calorieën zijn.
avocado vind ik persoonlijk ni zo lekker. doe het soms wel eens op broos samen met een roerei.

Ik zou gewoon 1 banaan doen of 1 banaan en 1 appel ivm de hoeveelheid fructose.
2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht wordt aangeraden, maar is aan de hoge kant voor de gemiddelde persoon.
Jij zit er zelf iets boven en dat kan, maar hoeft niet.
Essentiële vetten zijn een must in je dieet, dus dat je zalm gaat eten tijdens het cutten is een goed idee :)
 
Ik zou gewoon 1 banaan doen of 1 banaan en 1 appel ivm de hoeveelheid fructose.
2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht wordt aangeraden, maar is aan de hoge kant voor de gemiddelde persoon.
Jij zit er zelf iets boven en dat kan, maar hoeft niet.
Essentiële vetten zijn een must in je dieet, dus dat je zalm gaat eten tijdens het cutten is een goed idee :)
Oké thx voor de info. Nu zijn banaan van 100gr wel kleine bananen. Maar mss idd 1 eruit laten. Las net dat 30-60gr fructose goed is. En in een banaan zit er ongeveer 30gr, in een appel 15. Boven de 100gr zou niet meer zo goed zijn.

Ik ga nog dagen inplannen met zalm, spinazie. Mss ook nog ergens is kijken voor noten. Hazelnoten voor omega 3. Dagelijks omega 3 zou volgens het boek burn fat, feed muscle ook zeer goed zijn.
 
Oké thx voor de info. Nu zijn banaan van 100gr wel kleine bananen. Maar mss idd 1 eruit laten. Las net dat 30-60gr fructose goed is. En in een banaan zit er ongeveer 30gr, in een appel 15. Boven de 100gr zou niet meer zo goed zijn.

Ik ga nog dagen inplannen met zalm, spinazie. Mss ook nog ergens is kijken voor noten. Hazelnoten voor omega 3. Dagelijks omega 3 zou volgens het boek burn fat, feed muscle ook zeer goed zijn.
Oke top man, dagelijks omega 3 heb ik zelf geen ervaring mee dus kan er weinig over zeggen behalve dat ik niet denk dat het kwaad kan.
 
Zoals hierboven al aangegeven, vetten inderdaad verhogen! Is belangrijk voor een goede hormoonhuishouding en stofwisseling (des te belangrijker tijdens een cut)
 
Zoals hierboven al aangegeven, vetten inderdaad verhogen! Is belangrijk voor een goede hormoonhuishouding en stofwisseling (des te belangrijker tijdens een cut)
Is voor vetten iets van richtlijn dat je kan aanhouden? Ik dacht dat een 20% vet wel goed zat.
 
Krap 1800 kcal en dan de term “ dood eten “ ..
oef .. er moet nog veel geleerd worden

Er zijn hier kleerkasten dus cutten op 4200 kcal ..
 
Wat denken jullie hiervan?

havermout 40 g
Halfvolle Melk 250 ml
kaneel 1 g

aardappelen 150 g
Zalm 200 g
olijfolie 10 mL
Tonijn 200 g

banaan per 100 gr 100 g
yoghurt - griekse yogh 0% 500 g

kipfilet 200 g
Zoete Punt Paprika 150 g
Rode Currypasta 20 g
Kokosmelk 50 ml
olijfolie 10 ml

Cal 1906
Ewit 196 41%
KH 116 24%
Vet 76 35%
 
Laatst bewerkt:
Kampers

Zijn je totaal aantal kcal niet erg weinig ten opzichte van je gewicht? Ik ben momenteel ook aan het cutten op een schema met 2000 kcal (tekort van 500 kcal) en weeg 76kg. Ik val elke week zo'n 0.3 / 0.5 kg af. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

EDIT: Sorry, zie het al!
 
Back
Naar boven