AndroidHealthClinic

Cutten voor summertime, feedback needed

luukie223

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Beste DBB'ers,

Ik heb mij de afgelopen tijd redelijk in lopen lezen wat betreft cutten, nu heb ik een voedingsschema aangemaakt voor mijzelf.

Nu (denk) ik zelf redelijk in de goede richting te zitten wat betreft de verhoudingen e.d., maar een stukje feedback kan natuurlijk alleen maar positieve effecten hebben hierop.

Momenteel (zie bijgevoegde Excel bestand (lichaamseigenschappen + voedingsschema) heb ik de volgende stats:

- 24 jaar
- 191 cm
- 98.6 Kg
- 75.4 Kg vetvrije massa
- 23.5% vet (aldus kansloze biometrische weegschaal)

Doelstelling
Mijn doelstelling voor eind juni 2014 is het verliezen van 6 - 6.5 % lichaamsvet en dit wil ik gaan doen door een cut uit te voeren.

Voeding / Cut
Nu heb ik een voedingsschema bijgevoegd waarmee ik rond de 2500 Kcal per dag binnen krijg (dus 600 Kcal onder onderhoud). Ik ben mij er wel van bewust dat dit waarschijnlijk relatief veel verschil is (wederom feedback wordt op prijs gesteld).

N.b.:
Ik heb ook nog "Perfect protein pancakes" van Body&Fitshop die ik nog in mijn schema moet verwerken.

Training
Momenteel draai ik een 5 day/week routine bestaande uit:
- rug/biceps (4 oefeningen per groep) + circuitje abs
- borst/triceps (4 oefeningen per groep)

- Rustdag

- Legs/calfs (alle delen)
- Shouders/onderarmen (4 oefeningen per groep)+ circuitje abs

- Rustdag

- lichte full body workout

Elke dag doe ik ook nog 30 minuten Cardio (crosstrainer)
===========================

Mijn vraag aan jullie luidt dan ook: kunnen de mensen die dit zien mij misschien op fouten/verbeteringen wijzen?.

Ik hoop dat ik volledig genoeg ben voor (nuttige) feedback:)

M.v.g,

Luuk

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ziet er behoorlijk goed uit, hoeveel kcal eet je nu om op je onderhoud te blijven?

Teveel koolhydraten wat mij betreft. Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat ik veel meer en sneller vetmassa kwijtraak wanneer ik hoog in de eiwitten en vetten zit en laag in de koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Teveel koolhydraten wat mij betreft. Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat ik veel meer en sneller vetmassa kwijtraak wanneer ik hoog in de eiwitten en vetten zit en laag in de koolhydraten.
Hmm, 41% teveel denk je? ik lees namelijk hier en daar meestal dat de verhoudingen van de KH varieren van 40 tot 50%, ik zou evt. 1 broodje + beleg kunnen schrappen (+- 5%) en dan een eiwit pannenkoek toevoegen.. dan stijg ik redelijk in EW en zak ik in KH

Je kunt beter op het aantal grammen letten in plaats van het aantal procenten.
Dus circa 0,8 gram per kg lichaamsgewicht aan vetten en 1,5 gram per kg lichaamsgewicht (of net wat je wilt) aan eiwitten. De rest simpelweg aan koolhydraten.

Je moet gewoon even aankijken wat voor jou werkt. De een gaat hoog in vet tijdens een cut, de ander laag in vet. Per persoon verschilt het gewoon.

Je kunt beter op het aantal grammen letten in plaats van het aantal procenten.
Dus circa 0,8 gram per kg lichaamsgewicht aan vetten en 1,5 gram per kg lichaamsgewicht (of net wat je wilt) aan eiwitten. De rest simpelweg aan koolhydraten.

Je moet gewoon even aankijken wat voor jou werkt. De een gaat hoog in vet tijdens een cut, de ander laag in vet. Per persoon verschilt het gewoon.

Precies dit. Een verhouding in grammen zoeken die voor jou werkt. Persoonlijk werkt 2,5-3 gram eiwitten en 1-1,5 gram vetten per kilogram lichaamsgewicht het beste voor mij. Het overige is koolhydraten.

Terug
Naar boven