Fitness Seller

Cutten wilt niet lukken (eetbuien, aansteller of te geobsedeerd?)

tienybaby

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Training gaat prima, voeding is voor mij nog steeds een groot probleem. Heb last van eetbuien en word er gek van dat alles altijd zo langzaam gaat en het er binnen no time weer aanzit, en ik weer terug bij af ben. Nog even en ik kom steeds meer aan door frustratie.

Ik probeer op dit moment rond de 1500kcal te eten en probeer 3L water te drinken.

• 40gr brinta + 250ml melk
  • 500gr kwark
  • 2 stuks fruit (kleine appels, kiwi's en mandarijnen reken ik 2 voor 1 zeg maar)
  • 30gr noten
  • 200gr kip
  • 250gr+ groenten

Heb een erg zittende levenshouding en zit sowieso veel thuis (heb veel zelfstudie en weinig contacturen op m'n universiteit), maar probeer toch zoveel als ik kan te lopen. Sowieso heb ik gemerkt dat veel lopen me hielp om geen winterdip te krijgen, en ik er vrolijk van word. Maargoed daar verbrand je geen kilo's mee.
Ik train 3x per week fullbody. Ik let ook zoveel mogelijk op m'n slaap, al moet ik zeggen dat ik het laatste half jaar veel wakker word van slapende handen (ik ga daarvoor al naar een neuroloog, misschien het tunnelsyndroom). Toch heb ik niet het idee dat ik oververmoeid ben ofzo.

M'n maag is groter dan dat ik mag eten, m'n onderhoud ligt door het vele zitten maar rond de 1800kcal.
Ik heb geprobeerd minder te eten dan 1500kcal om het wat te versnellen, maar dat hield ik al helemaal niet vol. Ik heb ook geprobeerd op onderhoud te eten en het tekort met cardio te creeëren, maar eerlijk gezegd ging me dat ook te langzaam. Gevolg: ik baalde en had weer eetbuien door het eten uit emotie.

Ik vind mezelf aan de ene kant een vreselijke aansteller. Zo van zeur niet maar DOE HET GEWOON (en heb geduld). Maar aan de andere kant denk ik dat ik misschien te geobsedeerd bezig ben met m'n voeding waardoor het niet lukt. Ik denk nu echt non stop aan m'n eten, en misschien dat ik dáárom juist eetbuien heb. Geen idee. Heb al een cheatday 1x in de 2 weken ingesteld maar dat blijkt me ook niet genoeg te motiveren ofzo, want heb alsnog eetbuien tussendoor. Het probleem zit hem trouwens niet in het ''ongezonde'' eten, maar in de hoeveelheid.

Ik heb al al die bikinimodellen en bodybuilders ontvolgt op instagram en facebook, omdat ik misschien teveel naar andere keek heb ik het idee.

Ik wil het zoo erg graag. Ik ben ook nooit echt dik geweest, maar heb sinds 3/4 jaar lovehandles waar ik wel lichtelijk van walg. Nog steeds noemen mensen me slank maargoed dat terzijde, ik wil méér dan slank zijn. Verder vind ik mezelf niet lelijk of iets, zelfvertrouwen is ook wel prima (iets minder wel tov vroeger). Vroeger leek het alleen zo makkelijk te gaan.. Toen zat ik nog op de middelbare school, was ik altijd weg en bewoog enorm veel. Ik at toen ook alleen maar brood en dacht nergens over na, alleen dat ik gezond moest eten en dat deed ik. Sinds ik op de universiteit zit is alles anders geworden. Ik ben ook zo'n 8kg aangekomen met toen. Er zal vast ook spier bij zitten, maar overduidelijk ook vet.

Ik voel mezelf nu echt in zo'n cirkel terecht komen. I eat because I'm unhappy and I'm unhappy because I eat.

Iemand advies of raad?

Zoals je al zei ga op je onderhoud eten en ga er lekker cardio bij doen.
Je hoeft niet te gaan joggen, je kan ook gewoon uurtje wandelen, maar als je hier het geduld niet voor hebt zijn er weinig manieren om af te vallen.
Als het makkelijk was zag iedereen er goed uit!

Je wilt het of je wilt het niet ;)

• Topic Starter Topic Starter
Zoals je al zei ga op je onderhoud eten en ga er lekker cardio bij doen.
Je hoeft niet te gaan joggen, je kan ook gewoon uurtje wandelen, maar als je hier het geduld niet voor hebt zijn er weinig manieren om af te vallen.
Als het makkelijk was zag iedereen er goed uit!

Je wilt het of je wilt het niet ;)

Misschien is dat inderdaad wel mijn probleem. Ik wil juist erg graag, misschien wel te graag waardoor ik ongeduldig word. Maar ik probeer mezelf dan wel halt toe te roepen, maar beland dan na verloop van tijd toch weer in (een) eetbui(en) uit emotie en misschien inderdaad ook ongeduld.

Hoe kan je zoiets trainen? In de rest van de aspecten in mijn leven ben ik namelijk vrij geduldig. Wel ben ik erg kritisch en wil ik veel maar oke.

Mss je activiteit verhogen om te compenseren? 1500kcal is sowieso al enorm weinig.

Misschien is dat inderdaad wel mijn probleem. Ik wil juist erg graag, misschien wel te graag waardoor ik ongeduldig word. Maar ik probeer mezelf dan wel halt toe te roepen, maar beland dan na verloop van tijd toch weer in (een) eetbui(en) uit emotie en misschien inderdaad ook ongeduld.

Hoe kan je zoiets trainen? In de rest van de aspecten in mijn leven ben ik namelijk vrij geduldig. Wel ben ik erg kritisch en wil ik veel maar oke.

Niet, tenminste niet dat ik weet.
Wat ik wel kan zeggen is dat je het met een goede trainings partner samen is moet gaan proberen, als de een inzakt neem je de ander vaak mee door motivatie. Je wilt namelijk niet slechter dan de ander zijn (heb ik).

Voor de rest zou je gewoon geduld moeten hebben en foto's maken. Die weer vergelijken per maand, en je gaat zien dat je progressie hebt gekregen.

Thanks, foto's ga ik proberen. Training is mijn probleem niet, daar heb ik bergen motivatie voor en dat gaat uitstekend.

Misschien inderdaad het ongeduld proberen weg te nemen en toch meer proberen te bewegen zodat ik iets meer kan eten. Toen ik alleen cardio probeerde erbij te doen kreeg ik alleen maar meer trek. Maar ga wel weer wat proberen

Thanks, foto's ga ik proberen. Training is mijn probleem niet, daar heb ik bergen motivatie voor en dat gaat uitstekend.

Misschien inderdaad het ongeduld proberen weg te nemen en toch meer proberen te bewegen zodat ik iets meer kan eten. Toen ik alleen cardio probeerde erbij te doen kreeg ik alleen maar meer trek. Maar ga wel weer wat proberen

Met de trainingspartner waar ik mee train is het zo dat we elkaar foto's van ons eten sturen enzo. En als de een al een dag niks gestuurd heb vraagt er meestal wel 1; EET JE NOG WEL GOED!!!??
En als ik dan zeg nee zegt de ander nou ik wel slap van je dat je nu al stopt ofzo, dan krijg ik altijd motivatie dat ik wel door moet gaan!

Haal de noten er uit en probeer wat meer calorie arme dingen te eten zodat je meer voedsel eet.

Wat ik zou doen:
- 1portie fruit vervangen door nog een portie groenten, 200gr appel = 400gr brocolli/spinazie/...
- Melk + Brinta vervangen door havermout + water (+stevia, kaneel), kcal van de melk uitgespaard, kan je een extra tussendoortje eten.
- Walden Farms syroop in m'n magere platte kaas, zodat mijn zin in zoet weg is.

En eens nakijken of je lichaam niet in bespaarstand is gegaan omdat je maar 1500kcal eet en toch nog cardio doet..
Ik heb voor een wedstrijdperiode eens een lange tijd 1800kcal gegeten met 6u training per dag, gewoon om toch die laatste grammen te verliezen, ik sliep slecht, had het ongelofelijk moeilijk om af te vallen, en moeilijk om niet in een vreetbui te belanden.. Nu eet ik 2600kcal en ik zit op net hetzelfde gewicht, om je maar een beeld te geven.

Zorg dat je maaltijd gelijk over de dag zijn verspreid. Mij heeft het gebruiken van een fatburner erg geholpen om het hongergevoel wat te onderdrukken. Daarnaast werkt het ook positief voor de vetverbranding. Let wel op, het is absoluut geen wondermiddel maar slechts een licht duwtje in de rug.

Zet wat duidelijke goals voor jezelf op papier.. 1 maand 3 maanden 6 maanden etc.. en probeer daarnaar te streven! En dan wat minder op de korte termijn te kijken.. en zoals iemand al zei maak fotos! Als je elke dag in de spiegel kijkt en op de weegschaal staat gaat het voor niemand hard genoeg.. maar als je na 2 weken duidelijk vershil ziet op een foto is dat vaak een boost voor je motivatie ;)

waar een wil is
is een weg!
Succes ;)

Tijdens je studie heb je juist alle tijd om wat vaker te sporten.
Beste manier om niet minder te eten en toch je doelen te bereiken.

En motivatie en minder eetbuien komt vanzelf als je straks resultaat ziet. Daarna is het zoveel leuker ;)

Tijdens je studie heb je juist alle tijd om wat vaker te sporten.
Beste manier om niet minder te eten en toch je doelen te bereiken.

En motivatie en minder eetbuien komt vanzelf als je straks resultaat ziet. Daarna is het zoveel leuker ;)

Je hebt helemaal gelijk inderdaad, ga cardio er weer inbrengen vanaf morgen. Heb er zelfs nu zin in om eens van m'n luie reet af te komen haha ;) Maar omdat er vaak wordt gezegd ja cardio is overrated, krachttraining kan je prima mee strak worden daarvoor hoef je niet op crosstrainer te staan enz enz dat ik dacht oke ik ga geen cardio meer doen maar alleen focussen op kracht. Maar ik heb de tijd er nu inderdaad gewoon voor, beter dan continu stil zitten.
En daarbij, de mensen die zeggen cardio is overrated hebben het volgens mij dan voornamelijk hebben over wat lagere intensiteit ipv bijv HITT trainingen. Dus zolang ik het doe als toevoeging op krachttraining dan is het goed, toch? :) Yepp overgehaald, thanks!

Terug
Naar boven