MuscleMeat

Supercut

• Topic Starter Topic Starter
De autist in mij heeft gewonnen (...)
Momenteel heb ik dus een beetje zo iets van; gewoon doorgaan zo als ik deed en accepteren dat ik het doel (waarschijnlijk) niet red, of als een autist alles er aan doen om toch die 120 te behalen.
Ik denk dat ik voor optie 1 ga, alhoewel optie 2 voor mijn autisten hoofd / niet-tegen-mijn-verlies-kunnen-gedachte dit nog wel eens erg moeilijk kunnen maken.
Ik moest en zou dat doel redden.

Week uiteindelijk doorgekomen op hele lage kcal en veel cardio naast de krachttraining.
Resultaat was dat ik 's avonds vaak rond 22:00 helemaal totallos naar bed ging. Geen comfortabele week, slaat eigenlijk ook nergens op maar goed... Je wil wat en je gaat ervoor.

Deze week afgesloten:
BW 120 kg
Resultaat -32 kg
In werkelijkheid deze week ruim 1.5 kg afgevallen.

Dit weekend een overnachting op de kerstmarkt in het verschiet en uiteraard de kerstdagen zelf. Volgende week zal ook maar een halve week zijn met een oud-en-nieuw achterop. Wellicht 1, 2 of 3x sporten, maar ik reken er niet te veel op.
Evenals dieet; zal toch even op een laag pitje staan.

Heb januari voor nu even ingecalculeerd als schadeherstel maand en de planning is dat ik dan vanaf februari weer doorga vanaf dit punt. Is het eerder, is dat meegenomen natuurlijk.
Als ik dit punt weer bereik; leg ik meteen ook weer een nieuw doel vast voor mei/juni.

Ik denk niet dat er dit jaar nog gelogd wordt dus bij deze;

Prettige feestdagen alvast toegewenst allen.:kerst:

Goed gedaan :wl:

Zo...

Terug in het land der levenden!
Allereerst hoop ik dat alle lezers (en de rest) goede feestdagen achter de rug hebben en dat iedereen dit jaar nog dichter bij hun doelen in de buurt kan komen of gewoon behalen :D

Back on topic
2 weken vakantie gehad en had me voorgenomen eigenlijk gewoon nergens op te letten. Wonder boven wonder is dat ook precies wat er gebeurd is.
Veel drankgelegenheden, snaaigelegenheden en veel op pad geweest. Lees; kerstmarkten bezocht, vuurwerk tripjes naar Duitsland en heel vreemd pas 's avonds pas thuiskomen :trollface: en regelmatig de kamado aangeslingerd gehad omdat we tijd hadden en gewoon omdat het kon.
Bovenstaande heeft niet de boventoon gevoerd gelukkig, want ook een hoop tijd lekker met eigen gezin doorgebracht, omdat ik normaal of aan het werk ben of als ik vakantie heb; we ook daadwerkelijk op vakantie gaan (en dus niet thuis zijn).
Vrij zijn en thuis zijn is ook wel eens lekker.

Deze week weer van start gegaan met sport, regelmaat en natuurlijk eten en drinken.
Eerste weging was, zoals verwacht, wat aan de hoge kant. Dagelijkse wegingen waren, ook zoals verwacht, elke dag snel en gestaag naar beneden.
Gemiddelde deze week kwam uit op 122. Hieruit concludeer ik niet dat ik 2 kg ben aangekomen. Ik denk eigenlijk eerder dat het 1, max 1.5 kg zal zijn.

Volgende week zal waarschijnlijk een iets duidelijker beeld gaan zijn.

Anyway, moet ergens een startpunt na deze periode beginnen, dus doen we meteen hier:
BW 122 kg
Resultaat -30 kg

Valt me alles mee, uiterlijk februari wil ik verder gaan met waar ik gebleven was en dan meteen een nieuw doel stellen.

Nieuw jaar, nieuwe kansen :whip:

Vandaag geen weegupdate, simpelweg omdat ik heel de week niet op de weegschaal gestaan heb.
De bevestiging heb ik niet nodig en weet inmiddels wel dat ik gewoon afval als ik doe wat ik me voorgenomen heb te doen.
Vanmorgen was ik eigenlijk van plan om een wekelijks momentje te pakken, maar ik was te laat vanmorgen en door de haast niet kunnen kijken. Morgen beter :)

Trainen nog steeds regelmatige basis, echter vind ik het wel storend worden dat kracht / spierconditie best wat af aan het nemen zijn.
In heel dit gebeuren, merkte en zag ik pakweg de eerste 20 kg niet veel verandering. Zowel in de spiegel als met kracht.
De afgelopen 10 kg merk ik het dus wel erg sterk in kleding, gezicht, maar ook heel erg in kracht training.

Met zware lifts kan ik mijn beoogde set (zoals ik die normaal altijd deed) niet meer afmaken, want gewoon leeg en na een stevige training en wat cardio erachter, soms gewoon een gekookte-spaghetti-benen gevoel.
Ergens snap ik wel dat dat punt haast wel een keer moet komen omdat je simpelweg meer energie verbruikt dan je inneemt, maar dan toch. Frustrerend.

Had voorgenomen voortaan wekelijks of zelfs periodiek te gaan wegen, maar twijfel nog wel een beetje.

Verder wel doelen gesteld en dat is:

Begin reis: 152 kg // 1 januari 2023

DOEL 1 [BEHAALD]: 2 November 2023 // 22 December 2023
BW 120 kg, dit zou beteken -42 kg

DOEL 2: 19 Januari 2023 // 1 April 2024 - no shit
BW 110 kg, dit zou beteken -42 kg
Vandaag, 19-1-2024, begin ik te werken aan het eerste nieuwe doel van 2024.
Met nog 10 weken in het verschiet en een laatste gemiddelde van 122 kg.

DOEL 3: 1 April 2024 // 14 Juli 2024
BW 100 kg, dit zou betekenen -52 kg

Doelen wel op voorwaarde dat ik geen losse huid begin te krijgen. Moest dit zo zijn, staak ik de strijd met de doelen en zal ik het tempo wat omlaag brengen of wellicht even op niveau blijven.

Uiteindelijk toch blijven plakken aan de oude dagelijkse weegmethode. Ondanks ik weet hoe het zit, is het geen straf om de bevestiging ook terug te zien op de weegschaal.
Daarbij blijft het gewoon makkelijker meten om steeds dezelfde referentiepunten te behouden.

Weekje is goed verlopen, trainen ging lekker en cardio gaat ook nog steeds goed.
I.v.m. enorme drukte in de sportschool momenteel, kijk ik dagelijks even welke spiergroep ik train en hoe intensief. Dit 'compenseer' ik dan weer met cardio. Is het veel te druk en kan ik maar een paar oefeningen doen en moet ik vervolgens overal wachten; stop ik KT en ga ik gewoon wat langer cardio'en.

Niet ideaal, maar ik ga niet als een idioot overal schooien of wachten om een oefening te doen. Hoop dat het volgende maand weer een beetje als voorheen gaat zijn. Lees: nog steeds veel te druk, maar je kan jezelf er in ieder geval nog enigszins tussenproppen.
Cardio blijft ook wel het meest voldoening geven, dus als tijdelijke oplossing nog wel prima werkbaar.

BW: 118 kg
Resultaat: -34 kg
Resterende tijd tot deadline DOEL 2: 9 weken
Resterende KG's tot deadline DOEL 2: 8 kg

Hiermee denk ik trouwens ook dat netto gewichtstoename in de kerstvakantie eigenlijk nihil / niet veel spannends was.

Interessant om te lezen, doe je aan IF?

Hoe gaat het hier trouwens, erg stil…

Het is inderdaad erg stil geweest (...)
Toch bedankt voor de interesse @Bullshark !

Druk op werk en had ook wel wat meer moeite om met een extra kleintje tijd en zin te creëren om naar de sportschool te gaan.
Tuurlijk, waar een wil is, is een weg. Maar goed, realiteit was dat ik later op de avond eigenlijk geen zin meer had om te trainen.

In mijn geval werkt dat ook wel wat demotiverend in de cut dus ook daarmee de teugels wat laten vieren. In de periode februari tot mei dus eigenlijk nergens op gelet, maar wel enigszins met bewustheid bezig geweest betreft eten en drinken.

Het is dus een periode geweest waarin sport en voeding niet centraal stond, maar waarin ik enkel terugblikte of soms even stilstond bij mijn eigen acties, gedachtegang en soms mezelf echt even goed moest corrigeren.
Mooi voorbeeld hiervan was bijv. toen we een weekje in de meivakantie weg zijn geweest. Na een avond flink sangria tikken, de volgende dag een hoop vreten en drinken en dat mijn vrouw op een gegeven moment zei van; "ga je lekker?"
Normaal sta ik daar niet eens zo bij stil, maar dat zijn wel de opstapjes naar potentiele extra kilo's.

Eigenlijk ben ik van januari tot mei constant aan het schommelen geweest tussen de 118 en 120 kg. Niet dagelijks gewogen, maar op een zondag stond er soms dan wel eens een 122 op de weegschaal, maar dat zou ik zelf als extra vocht omschrijven.
Ondanks niet gepland, vond ik het wel fijn om te weten dat het op gewicht blijven ook niet erg lastig is met enige zelfreflectie en nuance. Dit zal voor de meeste van jullie wel een logische gedachte zijn, ik moest het zelf eerst maar eens ondervinden; zeker na een lange reis afvallen, dan ben je toch al gauw bang dat als je een maand niet cut, 5 kg aankomt.

Vanaf eind mei de draad dus weer enigszins opgepakt; alhoewel ik wel echt minder vaak naar de sportschool ga. Dit is ook wel weer merkbaar in krach.

Momenteel zit ik sinds afgelopen vrijdag op de 112 kg.
40 kg verlies (....WINST....) dus.

Het zit niet altijd mee nee, vaak mooie verhalen maar in de praktijk lukt het niet altijd. Wel mooi dat je weer bezig bent met afvallen, het is je eigen lichaam waar je zuinig op moet zijn.

Nee klopt ook helemaal. Leven loopt altijd anders dan je vooraf uitgestippeld hebt, maar dat is alleen maar goed.
Ja moet ook wel zeggen dat het ergens wel prettig is om even stilgestaan te hebben om vervolgens weer wat af te vallen.
Zeker voor de kledingkast-portemonnee verhouding

:D

Nu weer lekker aan de gang. Merk wel aan alles en iedereen dat de verloren kilo's onder de 120 steeds erg goed zichtbaar zijn in mijn omgeving.

Terug
Naar boven