XXL Nutrition

Cutten zonder gewichtsverlies

dammas

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
Lengte
1m71
Massa
73kg
Vetpercentage
13%
Hi,

Ik ben aan het cutten maar ik verlies alleen niet echt veel gewicht. Ik ben begonnen rond 74kg met een VP van rond 20%. En ben nu puur qua gewicht maar 1,5-2kg lichter als je naar het VP kijkt 4-5kg moet zijn.

Doe ik iets verkeerd?
Je kan toch geen spier opbouwen als onder je onderhoud eet?

Ik blijf wel even sterk tijdens de krachtraining (zelfs iets sterker, maar ik weet niet of dat een graadmeter is voor spierbehoud)

Stats:

Leeftijd: 31 jaar
Gewicht: 72-73 kg
Lengte: 171 cm
VP: 14-16%

Training:

Krachttraining doe ik 3 keer per week 3-4 compound oefeningen elk 4 sets van 8-10 reps.
En op sommige rust dagen een uur cardio op 60-70% intensiteit volgens Karvonen.

Voeding:

Met alleen krachttraining hou ik een TDEE aan van 2250kcal
Met Cardio erbij tussen de 2300-2400kcal

Ik Cut op 1800-1900kcal -
En eet 130-150g Eiwit - 190g KH - 63g Vet.
Refeed's heb ik pas een keer gedaan omdat ik het pas net heb uitgevonden.

Laatst bewerkt:
houd je het wel elke week bij hoeveel je weeg?

Waarschijnlijk gaat je vet percentage naar beneden en je spier omhoog. Zo hoort het ook. Alleen maar mooi toch als je vet weggaat en spier omhoog

• Topic Starter Topic Starter
Klopt, maar je kan toch geen aanzetten als je cut omdat je lichaam constant katabool is?

Klopt, maar je kan toch geen aanzetten als je cut omdat je lichaam constant katabool is?

Ik weet niet maar ik ben van 10% bf naar 8 gegaan en ben gewoon spier aangekomen. En gebruik geen voedings schema of iets ik zorg gwn dat ik circa 160/180 gr eiwit per dag krijg.

Als beginner of terugkomend van een blessure is het zeker mogelijk om in spiermassa te stijgen en in vet percentage te dalen. Des te meer ervaring je hebt des te moeilijker het word. maar het is zeker niet onmogelijk ook voor gevorderden alleen is het een tergend langzaam proces.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks Thielen ik denk dat het is dan. Ik heb jaren lang een vooral lopen kutten waarin ik nooit op mijn voeding gelet heb maar wel mass heb aangezet.

De manieren die hier op het forum beschreven staan werken een stuk efficienter.

Terug
Naar boven