MuscleMeat

Cutting theorie van de huisarts

noblepantsTR

Cool Novice
Waardering
1
Volgens mijn huisarts is het mogelijk om een week lang niks te eten zonder spierverlies te hebben, zolang je genoeg vetreserves hebt en blijft trainen. Dit gaat wel in tegen alles wat ik ongeveer geleerd heb op dbb.

Ik ben op het moment vrij vet, rond de 20% bf. Als ik dus een week helemaal niks zou eten, wel water drinken, en elke dag wat trainen, zou ik dus binnen korte tijd lekker droog kunnen staan. Althans, dat is de theorie van mijn huisarts dus. Heeft hij gelijk? Of moet ik maar op zoek naar een andere huisarts? :p

Waar woont ie precies :p ?

Nee wtf ? Heeft ie ooit al van starvation mode gehoord ;) ?

Er bestaat wel Intermedit fasting of zoiets (weet niet precies meer), maar dat is maximum 2 dagen.

probeer het uit?

Na 48u niet eten treed er spierverlies op.

Als je wel wat eet (eiwit / groente) gaat het sneller dan als je niets eet... trust me.

(of koop het boek "rapid fat loss" van Lyle McDonald)

Zelfs Brad Pilon van eat-stop-eat beveelt slechts max 24 uur vasten aan.

Een week is belachelijk. De huisarts mag zich gaan schamen.

Laatst bewerkt:
Een arts is geen alwetende guru maar meestal een arrogante "ik heb geneeskunde gestudeerd" type. Soms begrijpen ze zelf geen **** van en weet je zelf juist meer.

Anyway, dit topic is geen haartje minder dan http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/4000-kcals-eten-0-gram-eiwit-249150/.

Aminoacids heb je niet alleen maar nodig voor je spieren en dat was het. Je hebt het ook nodig voor je (co)enzymen, afweersysteem, neurotransmitters, lichaamsrestorations en nog zat van dagelijkse metabolische functies waarbij aminozuren zeer van belang zijn.

Soms is het lichaam slim om deze bouwstukjes te hergebruiken en grotendeels gaat het gewoon het lichaam uit als afvalstoffen.

Nou als het lichaam geen input heeft van deze eiwitten, hoe wil hij dan verder gaan? Je lichaam gaat echt wel verder met zijn metabolisme en geloof me, zelfs starvation mode zal je niet helpen om je volle spieren te bewaren.

Misschien dat je metabolisme iets wordt VERTRAAGD door je hormoonwisselingen, maar toch ben je stap bij stap dichterbij Rome. ;)

Volgens mijn huisarts is het mogelijk om een week lang niks te eten zonder spierverlies te hebben, zolang je genoeg vetreserves hebt en blijft trainen. Dit gaat wel in tegen alles wat ik ongeveer geleerd heb op dbb.

Ik ben op het moment vrij vet, rond de 20% bf. Als ik dus een week helemaal niks zou eten, wel water drinken, en elke dag wat trainen, zou ik dus binnen korte tijd lekker droog kunnen staan. Althans, dat is de theorie van mijn huisarts dus. Heeft hij gelijk? Of moet ik maar op zoek naar een andere huisarts? :p

Heeft hij het je dan aangeraden ? Zo ja , andere huisarts!

Wat een eikel dat hij je niet gewoon ff IGF, HGH en test voorschrijft :P

• Topic Starter Topic Starter
dus te weinig eten zorgt wel voor spierafbraak? niet voor vooral vetverbranding tot je vetreserves zo goed als op zijn? vandaag aan een andere arts gevraagd en hij vertelde me hetzelfde, je breekt GEEN spieren af zolang je genoeg vetreserves hebt.

dus te weinig eten zorgt wel voor spierafbraak? niet voor vooral vetverbranding tot je vetreserves zo goed als op zijn? vandaag aan een andere arts gevraagd en hij vertelde me hetzelfde, je breekt GEEN spieren af zolang je genoeg vetreserves hebt.

Zoek op : crashdieet ... Man man man, dat je hem wil geloven ook :S, je moest je schamen.

Edit : Zonder vet ben je dood.

nee nee nee. Jammer dat het zo niet gaat. Je lichaam wil zn ballast wel kwijt(spieren en vet). Maar begint eerst met je Spiermassa. Het leven is ook niet eerlijk:(

---------- Toegevoegd om 23:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

In Starvation Mode ga je vooral spier ipv vet verliezen

Had niet zoveel gegeten;):p

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
dacht al dat het niet kon kloppen, gaat in tegen alles wat ik geleerd heb over voeding voor bb.

Terug
Naar boven