MuscleMeat

Dames in de ijzers!

• Topic Starter Topic Starter
Zou je denken? Oh jawel hoor. Ik ben de enige vrouw. ;)
Dat trekt nogal wat bekijks.

Als ik bij Healthcity train dan hebben ze gewoon netjes respect voor me (op een enkele ongevraagde spotter na..) En komen ze braaf gedag zeggen.
Als ik bij Budget train (wat ik dus niet meer doe sindskort) moet ik eerst iedereen uit de kant meppen. No racist: maar allemaal Marokkanen en Turken. No respect, vinden het maar wat raar dat ik er tussen sta in mijn shorts en topje.
Weigeren ook hun db's weg te leggen (die ze reserveren voorzichzelf..alle 20)
Vorige keer heb ik gewoon hardop geroepen dat die BB echt ****ing pijn gaat doen in hun smoel.
Oprotten nou. Ik betaal ook contributie. And i don't give a **** if you don't respect me.

Ciao.

Vervolgens kon ik gewoon lekker aan de gang. Dat ze dan lelijk kijken, stoor ik mij niet aan.

:D Lekker bezig chick:D Maar gelijk heb je!:o Nu dus overgestapt qua sportschool?

Bij mij keken ze in het begin ook nogal gek en soms geirriteerd "wat moet dat mens hier!".....maar nu zijn ze er aan gewend. Helpen me indien nodig en ik ben gewoon "one of the guys". Ben de enige inderdaad die zo traint. Maar dat zegt meer over mijn sportschool (health club toestand) dan over mij, vrees ik.

Bij mij keken ze in het begin ook nogal gek en soms geirriteerd "wat moet dat mens hier!".....maar nu zijn ze er aan gewend. Helpen me indien nodig en ik ben gewoon "one of the guys". Ben de enige inderdaad die zo traint. Maar dat zegt meer over mijn sportschool (health club toestand) dan over mij, vrees ik.

Ik train idd ook bij zo'n health club variant dus misschien dat daar idd het verschil in zit? Al moet ik zeggen dat ik vanaf deze week ook 1x per week bij een andere sportschool ga trainen waarvan ik vermoed dat er meer vrouwen in de ijzers hangen. We zullen het zien! :) Train je al lang?

Als ik bij Healthcity train dan hebben ze gewoon netjes respect voor me (op een enkele ongevraagde spotter na..) En komen ze braaf gedag zeggen. Als ik bij Budget train (wat ik dus niet meer doe sindskort) moet ik eerst iedereen uit de kant meppen. No racist: maar allemaal Marokkanen en Turken. No respect, vinden het maar wat raar dat ik er tussen sta in mijn shorts en topje.
Weigeren ook hun db's weg te leggen (die ze reserveren voorzichzelf..alle 20)
Vorige keer heb ik gewoon hardop geroepen dat die BB echt ****ing pijn gaat doen in hun smoel. Oprotten nou. Ik betaal ook contributie. And i don't give a **** if you don't respect me.

Ik train ook in Healthcity. Maar ik word al zo bekeken als ik op de gewone krachttoestellen bezig ben :(
Ik ben het meest op mijn gemak in de groepslessen (vooral vrouwen) of als ik op de crosstrainer sta, daar komen wel mannen voorbij en die bekijken je dan wel, maar die lopen dan door richting de gewichten. Maar als je op een toestel bezig bent... mmm, dan zitten ze je gewoon schaamteloos aan te staren. Dus wat moet dat wel niet zijn als je het krachthok ingaat?

En de bodybuilders daar hebben ook vaak de neiging om toestellen te reserveren, bij toestel 1 hun handdoek, toestel 2 hun bekertje en zij zijn dan zelf aan toestel 3 bezig. Maar dat durf ik nog net wel om dan gewoon dat toestel te gebruiken (en gelukkig nog nooit boze blikken gehad).

En de bodybuilders daar hebben ook vaak de neiging om toestellen te reserveren, bij toestel 1 hun handdoek, toestel 2 hun bekertje en zij zijn dan zelf aan toestel 3 bezig. Maar dat durf ik nog net wel om dan gewoon dat toestel te gebruiken (en gelukkig nog nooit boze blikken gehad).

Doen ze bij mij ook, maar ik vraag gewoon of ik tussendoor het toestel even kan gebruiken en tot nu toe is dat nog nooit een probleem geweest. Begint ze langzaam op te vallen dat ik met steeds grotere gewichten aankom zetten en dat geeft vrij positieve geluiden. Ze zijn bij mij al bang dat ik binnen nu en een maand of twee aan dezelfde gewichten hang;)
In de groepslessen ben ik juist helemaal niet op mijn gemak omdat de vrouwen het kennelijk nogal vreemd vinden dat wanneer ik iets aanspan je ook echt spieren ziet :D Naja, ieders zijn eigen ding natuurlijk. Ben jij dat op de foto? Ziet er goed uit!

September 2 jaar. :) Maar ben ongeveer pas na een half jaar veel fanatieker geworden omdat ik er steeds meer over leerde, opzocht en mensen leerde kennen die deze sport doen.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik lanzaam echt verslaafd begin te raken. Vind het leuk om steeds meer mensen leer kennen die dit idd ook doen en om er meer over te leren. Daar komt bij dat ik ook ontzettend lekker in mijn vel zit sinds ik train. Leuk om te lezen dat er meer mensen dezelfde ontwikkelingen doormaken en al helemaal leuk om dat van mensen te lezen die al langer bezig zijn. Geeft me veel motivatie. :)

zelf train ik al een jaar of 7 denk ik.. En bij mij kijken ze er niet meer van op.. Of ik let er niet op.. Dat zou ook kunnen Haha.. In ieder geval..goed dat je zelf ook lekker aan de ijzers bent begonnen. Heerlijke sport.. Succes

Haha geniaal ik zie al helemaal voor me hoe jullie de gyms domineren :-p ik hoop nog steeds iemand te vinden die met mij gaat trainen!

Helaas zijn de meeste vrouwen onwetend van de voordelen van krachttraining en blijven ze liever jojo'en met vage afslankdiëten en tijdschrift-afslank-hypes. Want ja, 'ik wil toch zeker geen bodybuilder ofzo worden' Discipline is ook een groot punt, wat dat betreft respect dat je in je eentje traint, das toch vaak wat moeilijker

Ging vroeger trouwens erg vaak naar Friesland met m'n familie voor vakanties trouwens, we zijn echt een watersport familie. Ik had toen een vakantievriendinnetje en ze heet Sanne vd wal haha. Maargoed zullen er wel meer wonen denk ik

Same problem here ;-)
Ik zie het ook niet zitten om in de fitness het krachthok in te gaan tussen al de mannen...heb nu ook wel geen plannen om echt massa te krijgen, maar zou het eigenlijk wel eens willen proberen

beetje spijtig dit, gewoon doen!

:D Lekker bezig chick:D Maar gelijk heb je!:o Nu dus overgestapt qua sportschool?

Nee, zo gegroeid. Ik ben bewust naar de budget gegaan ivm trainingsmogelijkheden en meer hardcore 'iets'.
Daar is het inmiddels meer de speeltuin van opgefokte 15/20 jarige geworden. Ik werk voor HC, dus ik ben de HC in mijn woonplaats verkast.;)

Helaas zijn de meeste vrouwen onwetend van de voordelen van krachttraining en blijven ze liever jojo'en met vage afslankdiëten en tijdschrift-afslank-hypes. Want ja, 'ik wil toch zeker geen bodybuilder ofzo worden' Discipline is ook een groot punt, wat dat betreft respect dat je in je eentje traint, das toch vaak wat moeilijker

Ging vroeger trouwens erg vaak naar Friesland met m'n familie voor vakanties trouwens, we zijn echt een watersport familie. Ik had toen een vakantievriendinnetje en ze heet Sanne vd wal haha. Maargoed zullen er wel meer wonen denk ik
Er zijn inderdaad meer sanne van der wals Ken er zelfs nog eentje uit dezelfde omgeving. Maar kwam je voor watersport naar grou? Ik was wss niet je vakantievriendinnetje :P zo heb ik nooit iets ervaren in ieder geval haha!

Heb nu min of meer een afspraak gepland met een dbb-er hopelijk heb ik daarna genoeg moed om alleen te gaan trainen in leeuwarden. Moet even over een drempel heen denk ik!

Grou ben ik ook geweest ja, maar tis een tijd geleden dus weet niet of het precies daar was dat ik je naamgenoot ontmoette.

Niemand let op je in de sportschool hoor. Doe muziek in en doe je ding, niemand bestaat wanneer jij aan het trainen bent. En wie is de gelukkige? of vond iemand je zo zielig datie helemaal uit Limburg komt ;p

Sam86 is zo aardig om mij op weg te helpen! Hopelijk ben ik daarna hooked en sta ik daarna alleen te trainen :)

Ik train altijd alleen, en ik vind dat juist heel erg prettig.
Soms train ik met een ander of op een sportschoolruil ofzo en dat is superleuk, maar wel voor af en toe. Als ik alleen train, kan ik me beter concentreren op de training en qua discipline heb ik er totaal geen moeite mee. Elke trainingsdag is een mooie dag!

Yep, bedankt!
Jouw buik ziet er ook goed uit... eigenlijk ongeveer hetzelfde als mijn buik :p (Bovenste blokjes en vertikale lijntjes zichtbaar)

Haha, thanks! =) Onderste gedeelte is inmiddels ook erg droog...duss nu mijn laaste 'vet/vocht' laagje nog:D

Ik train altijd alleen, en ik vind dat juist heel erg prettig.
Soms train ik met een ander of op een sportschoolruil ofzo en dat is superleuk, maar wel voor af en toe. Als ik alleen train, kan ik me beter concentreren op de training en qua discipline heb ik er totaal geen moeite mee. Elke trainingsdag is een mooie dag!
Kan ik me ook best voorstellen, ik trainde eerder ook altijd alleen en vond het heerlijk. Sinds kort gaat een vriendin mee. Ze heeft welliswaar niet dezelfde doelen maar respecteert die van mij en coach/pusht me vaak net door mijn laatste herhaling heen. Vind eigenlijk beide wel lekker :)

Sam86 is zo aardig om mij op weg te helpen! Hopelijk ben ik daarna hooked en sta ik daarna alleen te trainen :)
Haha, komt helemaal goed meid! Heb nu alweer zin om ook mijn oude sportschool van binnen te zien :D

Nee, zo gegroeid. Ik ben bewust naar de budget gegaan ivm trainingsmogelijkheden en meer hardcore 'iets'.
Daar is het inmiddels meer de speeltuin van opgefokte 15/20 jarige geworden. Ik werk voor HC, dus ik ben de HC in mijn woonplaats verkast.;)
Kan ik begrijpen ja. Jammer dat sommige dingen dan ook gewoon zo toegestaan worden:mad: Wat doe je precies voor werk bij de HC?

Ik doe de sales, soms receptie en tussendoor geef ik hier en daar een pointer als ik iemand ECHT belabbert zie trainen ;)

@TS: gewoon gaan trainen. Ik heb er hardstikke veel respect voor als een vrouw goede krachttraining doet. De mannen die je raar aankijken zijn vaak kortizichtige mensen die niet kunnen bedenken waarom vrouwen ook KT zouden kunnen doen. Daarnaast zijn ze stiekem ook wel bang dat je na een tijdje zwaarder lift :D

Ohja, je gaat toch voor jezelf naar de gym? Maak je niet druk om wat anderen denken. Oordopjes in en gewoon trainen, na een paar keer zal je geen last meer van ze hebben.

Bij mij op de sportschool zijn er gemiddeld 3 tot 5 dames altijd bezig bij de KT waarvan er een paar ook nog redelijk sterk zijn :P en ook +- 3-5 mannen .. t is redelijk gelijk. Er zijn ook die crossfit doen ondertussen enzo, ik voel me helemaal niet raar daar als vrouw, dus daar heb ik wel veel geluk mee denk ik :D

bij ons doet er geen enkele vrouw aan KT :( mss omdat er bij ons in de gym quasi geen vrouwen zijn :P mja als enige vrouwen tussen een stuk of 10-15 mannen gaan trainen in een "hardcore" gym is wss ook niet alles :D maar het zou toch leuk zijn moesten er wat vrouwen trainen ook!

Terug
Naar boven