XXL Nutrition

De apriltrainer

train and gain

Ripped Bodybuilder
Waardering
232
In de jaren tachtig werkte ik bij sportschool Olympia in Eindhoven en voor die sportschool maakte ik een clubblad dat maandelijks uitkwam.
Ik schreef daar een keer een artikel in over de zogenaamde Apriltrainer en toen het mij toevallig weer eens onder ogen kwam besefte ik hoe actueel dit feitelijk nog is. Nog steeds zie je elk jaar jonge jongens zo rond april zich aanmelden op de sportschool met als doel de daaropvolgende zomer lekker strak en gespierd op het strand rond the kunnen lopen. Uiteraard zullen deze jongens worden geconfronteerd met de frustrerende waarheid dat hun poging jammerlijk mislukt. Even snel je lichaam veranderen is onmogelijk. Ook het lulverhaal van jongens die in ee paar maanden "heel breed" werden om dat ze verboden pillen namen is uit de lucht gegrepen, ook dan is het namelijk onmogelijk.

Daar waar een beeldhouwer gewoon wat klei pakt en meteen kan gaan vormgeven, zal de bodybuilder eerst lang en hard moeten werken om aan die klei te komen en vormgeven komt hij nog helemaal niet aan toe. Natuurlijk, het eerste jaar dat je fanatiek traint boek je vaak veel voortuigang, maar als snel gaat dit langzamer en na vier jaar gaat die zelfs zo langzaam dat je het ampter nog kunt zien. Men berekende wel eens dat bijvoorbeeld ja armovang door één biceps en één tricepstraining gemiddeld slechts ééntiende milimeter groeit! Je leest het goed, na het eerste jaar moet je voor een centimeter winst dus als 100 keer biceps en 100 triceps trainen! Maar dat is juist het mooie. Omdat het zo langzaam gaat weet je in ieder geval zeker dat wanneer je eindelijk spieren hebt, je hiermee ook echt opvalt omdat maar weinigen dat ook hebben. Bovendien ontwikkel je doorzettingsvermogen en discipline, kwaliteiten die voor veel meer dingen in het leven nuttig zijn. Hoever je kunt komen wordt uiteindelijk bepaald door genetische beperkingen en die zijn voor iedereen verschillend. Je kunt "vals spelen" door verboden middelen te gebruiken en dan zul je misschien sneller bij die genetische grens komen, maar daaroverheen komen lukt je pas als genetische doping toepasbaar wordt en tot die tijd kun je toch beter op eigen kracht zoveel mogelijk basismateriaal bouwen, want de klei die je op natuurlijke wijze bouwt blijkt andere klei dan de klei die je met verboden middelen bouwt, want die verdwijnt als sneeuw voor de zon zodra je met die middelen stopt. Als je gaat trainen met als doel heel snel heel breed te worden begin je gewoon met de verkeerde motieven. Je moet van het trainen gaan houden, je moet je levensstijl erop aanpassen en dan via kleine tussenstappen kom je uiteindelijk daar waar je wezen wilt. Met de motivatie van de Apriltrainer kun je als je 50 bent ook beter stoppen, want dan train je zo langzamerhand nier meer voor pure vooruitgang, maar ben je al blij als je je kracht en massa zo lang mogelijk vast kunt houden. Als je net als ik als 30 jaar traint en hier elke keer weer zeer veel plezier aan beleeft, maakt het zelfs niet uit als je op nog latere leeftijd lanzaam wat achteruit gaat, want je blijft genieten van het trainen en blijft er altijd beter uit zien dan mensen die niet trainen! Dus weg met die irritante apriltrainers die onze apparaten bezetten als we die nodig hebben, het zou verboden moeten worden!

Bron: M&F april 2010

Vond het wel een grappig stukje en deel het daarom met jullie:)

Opa DBC01 heeft ook dergelijke dingen uitvoering beschreven :D

Sinds een maand of twee traint de tweeling Petje en Mooiboy in de gym. Beide zijn het prototype van wat je tegenwoordig veel op straat tegenkomt; blonde gemilimeterde haartjes, baseballpetje, gay oorringetje en kippeborstje. De tweelingbroers besloten na 3 weken hard trainen dat het tijd werd voor een kuurtje. Per slot van rekening waren ze erachter gekomen dat ze, zelfs na 3 weken elke dag borst en biceps hard trainen, niks eten en veel lullen geen hout opgeschoten waren. Dus ging de Susta-spuit erin, na een kort overleg met de eerste de beste sportschool stero-pigmee. Maar liefst 750mg per week. Lekker test-only, lekker veel want groeien zullen ze. Dieet? Trainingsschema? Ben je gek, van steroiden groei je al genoeg toch?

Enkele weken laten kwamen er zowaar zichtbare vleugeltjes onder de okseltjese en ging de trapezius wat omhoog staan.
Dat was meteen alles want wie niks vreet en elke dag hetzelfde doet mag niet veel verwachten.
Aangezien het kippenborstje elke dag getraind werd en dus overtraind was, groeide dit niet. Tot grote teleurstelling van Petje en Mooiboy dus trainden ze hun borst nóg harder. Intussen gingen ze strakkere shirtjes dragen en liepen statisch door de zaal, armpjes naar buiten gedraaid, alsof elke moment hun wijde ruggetje in elkaar kon storten.

Maar o wee, na 8 weken Sustaatjes rammen kwam er een einde aan de kuur. En dus meteen aan hun nieuw gevonden geluk.
Want wie niet vreet en niet behoorlijk traint, die houdt na een kuur geen fl**ker over! Al gauw zette het verval in. Binnen een goeie week waren de contouren van een wijder ruggetje gedeformeerd tot hetzelfde zielige plankje wat het 8 weken daarvoor was en werd de desillusie steeds groter. Nu kwamen ze niet meer statisch de gym ingelopen. Met een zuur hoofd en een lichaam dat geen barbell met fatsoenlijk gewicht meer kon tillen, zaten ze stilletjes op hun vaste drukbankje.

Maar geen nood; Petje had z’n scooter al verkocht. Van de opbrengst wordt binnenkort een nieuwe kuur aangeschaft.

Binkie

Het kan nog triester. Sinds kort wordt er driftig gediscussieerd in de gym door piepelvriendjes van Petje en Mooiboy. Ook zij zijn ‘aan de kuur’ en sindsdien denken zij alles van de materie te weten. Zo hadden we daar Binkie.
Binkie was sinds kort aan de kuur en hij vond zichzelf al een hele baas. Niet dat je uiterlijk wat kon zien aan Binkie, behalve dan dat z’n armen en schoduers wat meer vocht vasthielden. Hij had dus wat meer ‘bagage’ alleen niet van het soort dat je graag zou willen hebben: vicht. Vochtretentie voelt bij newbees aan als spiermassa dus dat kleine beetje retentie was voor onze Bink al een heel aardig resultaat. Hoog gaf hij tijdens het trainen op over zijn kennis. Zo heeft hij geen nakuur naodig want hij voelde toch niks aan z’n tepels en is Primobolan een stof op waterbasis (..) En bulken kan ie ook: Een heel pak stroopwafels wegvreten en 1,5 liter cola drinken, in maar 20 minuten tijd! Mijn korte inmenging wordt beschouwd als een belediging, wat kan een ander hem nu vertellen? Hij groeit toch? Al zit ie wel even 20 minuten op de hometrainer om het vet uit de stroopwafels te fietsen.
Zo, dat is in orde.

Maar de grootste grap moest nog komen. Slechts VIJF dagen nadat ik Binkie voor het laatst zag was de transformatie van iets naar wederom niets ronduit schokkend. Als van de ene op de andere dag was hij al z’n gewonnen watermassa kwijt en liep als een onzeker kuikentje door de sportschool. Het zijn die momenten die een beachboy bijblijven. Setjes duren een eeuwigheid, tussen 2 setjes door zit hij urenlang voor zich uit te staren in de spiegel, zich afvragend hóe het zo snel bergafwaarts heeft kunnen gaan.

Alles is weer terug bij het oude. Dezelfde dunne armpjes, magere schoudertjes en het platte borstje. De bravoure van gisteren is de zucht van vandaag. Kuren is toch niet zo makkelijk als het lijkt. Het wonder komt blijkbaar niet helemaal uit een potje.
En ondertussen loopt de gedisciplineerde kerel nog vrolijk met z’n massa rond…het is niet eerlijk!!!

Dat petje/mooibooi/binkie verhaal is wel episch.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Opa DBC01 heeft ook dergelijke dingen uitvoering beschreven :D

Sinds een maand of twee traint de tweeling Petje en Mooiboy in de gym. Beide zijn het prototype van wat je tegenwoordig veel op straat tegenkomt; blonde gemilimeterde haartjes, baseballpetje, gay oorringetje en kippeborstje. De tweelingbroers besloten na 3 weken hard trainen dat het tijd werd voor een kuurtje. Per slot van rekening waren ze erachter gekomen dat ze, zelfs na 3 weken elke dag borst en biceps hard trainen, niks eten en veel lullen geen hout opgeschoten waren. Dus ging de Susta-spuit erin, na een kort overleg met de eerste de beste sportschool stero-pigmee. Maar liefst 750mg per week. Lekker test-only, lekker veel want groeien zullen ze. Dieet? Trainingsschema? Ben je gek, van steroiden groei je al genoeg toch?

Enkele weken laten kwamen er zowaar zichtbare vleugeltjes onder de okseltjese en ging de trapezius wat omhoog staan.
Dat was meteen alles want wie niks vreet en elke dag hetzelfde doet mag niet veel verwachten.
Aangezien het kippenborstje elke dag getraind werd en dus overtraind was, groeide dit niet. Tot grote teleurstelling van Petje en Mooiboy dus trainden ze hun borst nóg harder. Intussen gingen ze strakkere shirtjes dragen en liepen statisch door de zaal, armpjes naar buiten gedraaid, alsof elke moment hun wijde ruggetje in elkaar kon storten.

Maar o wee, na 8 weken Sustaatjes rammen kwam er een einde aan de kuur. En dus meteen aan hun nieuw gevonden geluk.
Want wie niet vreet en niet behoorlijk traint, die houdt na een kuur geen fl**ker over! Al gauw zette het verval in. Binnen een goeie week waren de contouren van een wijder ruggetje gedeformeerd tot hetzelfde zielige plankje wat het 8 weken daarvoor was en werd de desillusie steeds groter. Nu kwamen ze niet meer statisch de gym ingelopen. Met een zuur hoofd en een lichaam dat geen barbell met fatsoenlijk gewicht meer kon tillen, zaten ze stilletjes op hun vaste drukbankje.

Maar geen nood; Petje had z’n scooter al verkocht. Van de opbrengst wordt binnenkort een nieuwe kuur aangeschaft.

Binkie

Het kan nog triester. Sinds kort wordt er driftig gediscussieerd in de gym door piepelvriendjes van Petje en Mooiboy. Ook zij zijn ‘aan de kuur’ en sindsdien denken zij alles van de materie te weten. Zo hadden we daar Binkie.
Binkie was sinds kort aan de kuur en hij vond zichzelf al een hele baas. Niet dat je uiterlijk wat kon zien aan Binkie, behalve dan dat z’n armen en schoduers wat meer vocht vasthielden. Hij had dus wat meer ‘bagage’ alleen niet van het soort dat je graag zou willen hebben: vicht. Vochtretentie voelt bij newbees aan als spiermassa dus dat kleine beetje retentie was voor onze Bink al een heel aardig resultaat. Hoog gaf hij tijdens het trainen op over zijn kennis. Zo heeft hij geen nakuur naodig want hij voelde toch niks aan z’n tepels en is Primobolan een stof op waterbasis (..) En bulken kan ie ook: Een heel pak stroopwafels wegvreten en 1,5 liter cola drinken, in maar 20 minuten tijd! Mijn korte inmenging wordt beschouwd als een belediging, wat kan een ander hem nu vertellen? Hij groeit toch? Al zit ie wel even 20 minuten op de hometrainer om het vet uit de stroopwafels te fietsen.
Zo, dat is in orde.

Maar de grootste grap moest nog komen. Slechts VIJF dagen nadat ik Binkie voor het laatst zag was de transformatie van iets naar wederom niets ronduit schokkend. Als van de ene op de andere dag was hij al z’n gewonnen watermassa kwijt en liep als een onzeker kuikentje door de sportschool. Het zijn die momenten die een beachboy bijblijven. Setjes duren een eeuwigheid, tussen 2 setjes door zit hij urenlang voor zich uit te staren in de spiegel, zich afvragend hóe het zo snel bergafwaarts heeft kunnen gaan.

Alles is weer terug bij het oude. Dezelfde dunne armpjes, magere schoudertjes en het platte borstje. De bravoure van gisteren is de zucht van vandaag. Kuren is toch niet zo makkelijk als het lijkt. Het wonder komt blijkbaar niet helemaal uit een potje.
En ondertussen loopt de gedisciplineerde kerel nog vrolijk met z’n massa rond…het is niet eerlijk!!!

Mooi verhaal!:D

Vermakelijk om te lezen, beide verhaaltjes :)

nog meer van Opa DBC01 zn colums op dbb :D

Marietje:

Zeker 4 dagen in de week komt ze sporten. Ze traint al zo’n 3 jaar bij ons.
Laat ik d’r Marietje noemen.

Marietje is een meisje van rond de 22 jaar. Uiterlijk van een hockey madam, knotje in, zuinige blik in de ogen, arrogante verschijning. Met genuine hockey kont; net iets te vol, waarvan je zegt: Nou daar kan best wat vanaf.
Natuurlijk kijk je rond in de sportschool en bij Marietje viel het altijd op dat ze zich de pl**ris stepte maar er fysiek nooit wat aan haar veranderde. Eentje uit de groep ‘Wat-doen-die-mensen-op-een-sportschool-als-je-er-eeuwig-zo-uitziet’.

Marietje heeft een pesthekel aan me, dat staat vast. En ik aan haar, want ze doet uit de hoogte maar is in wezen stervens onzeker. Dat maakt niet uit. Sommige mensen liggen je al niet als je ze maar enigzins aankijkt. Ze gaat graag om met dunnere mannetjes, dat valt echt op, misschien ligt het daaraan.
Maar je kunt elkaar toch minstens vriendelijk gedag zeggen maar daar begint ze niet aan, uiteraard voor mij dus een paar keer reden om d’r vriendelijk gedag te zeggen.

Vorig jaar begon het; ineens was Marietje flink slanker! Dat had ze snel gedaan!
Ik schat dat het d’r amper een maandje heeft gekost maar het resultaat mocht er zijn: Een strakke ronde kont, gestroomlijnde rug, scherp gezicht, wespentaille, precies dát aantal kilootjes eraf waarvan je als BB’er zegt: Dit was nodig voor een perfecte shape.

Maar al na een paar maanden was het gedaan met de nieuwe vormen van Marietje. Back to the big ass, voller gezicht, jammer hoor. En zo ging dat nog een paar keer, als een jo-jo op en neer.

Tot ergens begin dit jaar. Het werd lente en ons hockeymeisje had dat ook door. Tijd voor een betere shape, tijd voor wéér een makeover. En opnieuw veranderde ze middels haar ‘eigen maniertje’ in no-time van shape en zag er nu beter uit dan ooit. Ze veranderde niks in haar manier van trainen maar een strikt eetregime in combinatie met wat spullen moeten onderdelen zijn van zo’n snelle verandering.
Zich bewust van haar verbeterde vormen gedroeg ze zich wat opzichtiger en de complimenten van de mannen waren niet van de lucht. Klasse hoor, zeker goed gedaan. En ze hield vol. En vol. En vol. De zomer ging voorbij en ze hield vol.

Maar sinds een week of vier is er wat anders aan de hand. Marietje slaat door.
Nou ben ik één van de laatsten die zegt dat een meisje tè slank is, maar neem maar van mij aan dat als ik zeg dat het fout gaat, het echt de verkeerde kant op gaat. Marietje krijgt ingevallen wangen, uitstekende botten en in haar sportbroek hangt een lubberend stukje stof in plaats van een ronde kont. De blik in haar ogen is een beetje triest en starend. Leeg. Marietje zit in de ano-zone.
De trainer heeft haar al een paar keer aangesproken, maar ze ontkent in alle toonaarden; er is niets aan de hand. Ook andere sporters beginnen te fluisteren als ze in de sportschool komt. En ook ik kan het, geheel volgens mijn natuur, niet laten om me er eens mee te bemoeien. Dat duurt niet lang meer.

Inmiddels is de slank-drang van Marietje echt radicale vormen aan gaan nemen en als het zo doorgaat verwacht ik dat er op een gegeven moment écht maatregelen door het beheer van de gym genomen gaan worden.
Haar fysiek is gaan lijken op dat van een hardcore ano en dat is, zo weten we allemaal. allesbehalve gezond. Ongelofelijk hoe een gezond en intelligent persoon zó kan afglijden en zelf niet meer in staat is te zien waar de grenzen liggen.

Je kunt iemand nog zo’n trut of hufter vinden, als je ziet hoe een mens hier aan onder doorgaat blijf je niet van een afstandje toekijken. Toch?

Steroid Fools:

Soms komen er figuren aanfladderen waarvan je je afvraagt hoe ze je ooit gevonden hebben. Zo ook deze plusminus 20-jarige stakker die op een goeie nazomermiddag om raad vroeg. Hij had iets gehoord over Clomid en Nolvadex. Dat dat wel verstandig was als nakuur. En ja, daar was het wel tijd voor. ‘Hoezo?’ vroeg ik, ben je echt klaar met je kuurtje? ‘Jazeker…alleen weet ik niet zo goed of het wel goed is gegaan.’ ‘Vertel eens wat je hebt gedaan’ zei ik. En hij stak van wal.

‘Ik was op vakantie in Spanje. Daar leerde ik de eerste dag een Spanjaard kennen die me wel vertrouwd overkwam. Die regeldie m’n kuurtje.’
‘Ik begon de eerste 2x met 200mg Deca en 250mg Susta, daarna 300mg Deca en 500mg Susta, vervolgens 2x 400mg Deca en 500mg Susta en de laatste dag 200mg Deca en 250mg Susta.’

Even was ik stil. ‘De laatste dág??’ vroeg ik. ‘ Bedoel je dat je…’
‘Nou..’ verklaarde hij, ‘ik was een weekje in Spanje en hij heeft me elke dag geinjecteerd met die hoeveelheden.’ Ik was stomverbaasd. Ik heb vaak idiote dingen gehoord maar dit ging werkelijk álles te boven.
‘Kerel..die hoeveelheden die jij gekregen hebt per dag, die zijn PER WEEK bedoeld!! Je hebt in 7 dagen binnen gekregen wat ieder ander in 7 weken binnenkrijgt! Heb je inmiddels geen last van bijwerkingen gekregen??’ ‘Oh vandaar dus!’ antwoordde hij. ‘Ik kreeg na een paar dagen enorme zin in coïtus enzo maar ineens was het pats boem afgelopen.’

‘Ga jij maar es heel snel aan je nakuur beginnen’ adviseerde ik.
Hij was meteen vertrokken op weg naar Clomid en Nolvadex.
Ik heb hem niet meer gezien. Ben benieuwd wat er van hem is overgebleven.
Van z’n vertrouwen in de medemens hopelijk wat minder dan ervoor.

de Superknurft!!!

De superknurft
Er is er altijd wel eentje die de show steelt in je gym. Op een negatieve manier dan. Bij mij is dat ‘Blond Knurftje’. Laten we ‘em Knurft noemen.

Knurft is een überslank jongetje met een eng dun beachboyfiguurtje, is ongeveer 1.75m lang en heeft blond Bacoboy-achtig haar. Knurft lijkt 19 maar is de 25 wel gepasseerd. Hij komt elke avond de sportschool binnen met een vestje dat hij eerst even aanhoudt en na 3 minuten toch maar uit doet. Hij spiedt de gym rond op zoek naar vrindjes aan wie hij z’n deejayverhalen kan vertellen. Knurftje is doordeweeks een kantoorniemandalletje maar ’s weekends dee-jayyy. Dat doet hij vol overgave. Zo vol dat ie beweert altijd de beste van de hele set te zijn. Knurfje papt met alle Breezertjes van 14 aan, dat kan makkelijk want zijn vrouw zit veilig opgeborgen in het aerobichok.

Knurftje ging vroeger met vrouwtje weleens samen trainen maar dat liep altijd uit op bijna slaande jaloezie van Knurftje. Vrouwtje is lekker blond en erg aardig en dat waren meer mannen met mij eens. Dus kletsten ze met vrouwtje hetgeen Knurft niet kon waarderen en dus ging hij er als een havik bovenop staan.

Knurft vond ook dat zijn vrouw ‘gewoon k*t’ trainde. Dus begon hij haar bij elke oefening luid en duidelijk te vertellen wat ze allemaal fout deed.
ALLES gewoon dus. ‘NE-HEEEJ! Ik zei toch: strékken en dáárrrná pas loslaten trut!’ klonk het door de zaal. Vrouwtje werd afgeblaft en werd rood op de wangen. ‘HEY HALLO ZIT NIET TE SLAPEN SUFk*t IK ZEI NOU TOCH ZO: VASTHOUDEN, UITADEMEN EN RUSTIG LATEN VIEREN!’

Vrouwtje ging maar aerobikken.

Nu is Knurftje in z’n sas. Want hij kan ongestoord, nadat hij ruzie heeft gemaakt met z’n vrouw en haar apart van hem laat opdraven, met de meisjes aanpappen. Knurftje traint ook weleens. Dan doet hij vooral kabel-oefeningen.
Hij is de ‘cable-guy’. Maar tussen elke set door valt Knurftje’s aandacht weg en wordt naar z’n schouders geleidt. Want op z’n schouders heeft hij regelmatig last van héél kleine pukkeltjes. Die gaat hij dan microscopisch verwijderen door héél dicht tegen de spiegel te gaan hangen. En met een serieus gezicht en samengeknepen oogjes knijpt hij dan z’n irritaties uit, net zoals hij dat met z’n vrouwtje doet.

Knurftje weegt net 60kg. En paradeert als een echte trotse ecto door de gym. Want grote spieren zijn, zoals hij dat zegt ‘bluh’.
Knurftje heeft één allergrootste fan. Mijn trainingsmaat Ryu
Hij heeft Knurftje tot 2 keer toe bijna de tanden uit de bek geslagen omdat hij openlijk zijn krachtsinspanningen zat te imiteren. Knurftje denkt namelijk dat ie leuk is, al keken z’n vriendjes maar de andere kant op toen mijn Ryu op Knurftje afstormde (en werd weggetrokken door de medestanders omdat er anders een gym-ban volgt )

Knurftje, als je er ooit eens achter komt hoeveel leed je veroorzaakt bij je echtgenote en wat voor walgelijk stuk zelfoverschat vreten je eigenlijk bent, hang ik de vlag uit...op je puisten!!!

zijn herkenbare verhaaltjes om te lezen, der zijn altijd wel een paar rotte appels in de gym (helaas )

Geniaal zulke verhalen.

Had een dipje vandaag tijdens mijn werk en bovenstaande verhalen waren een mooie afleiding!:)

Hahaha , mooie verhalen en sommige ook herkanbaar :P

ik mis die ouwe DBC01 :p

geniale verhalen :D

Vandaag 4 nieuwe gasten op een rij bicep curls zien doen met 1/4 tot 1/2 ROM, ik kon mezelf amper inhouden van het lachen :') Zeker omdat ze alle vier tegelijkertijd bezig waren.
Eigenlijk zou de verantwoordelijke wel eens mogen bijspringen want die zat op nog geen 3 meter van die jongens.

Terug
Naar boven