Fitness Seller

De beste voeding voor bodybuilding

mmmeijer0

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Ik weet het er zijn zat topics geschreven over voeding en wat wel en niet gezond is .Echter krijg ik toch niet echt een bevredigend antwoordt op mijn vraag .Ik ben nu 31 en ben op m'n 26 begonnen met sport ,was toen een puinhoop van 118kg en sloeg nog geen deuk in een pakje boten .Nu heb ik redelijk wat spiermassa en weeg ik 86,5kg (ben 2,01m trouwens) .Nu wil ik m'n spiermassa een behoorlijke boost gaan geven door echt die-hard te trainen ,doe ik nu natuurlijk ook al maar ik doe nog steeds heel veel cardio omdat ik bang ben weer een plof-kop te krijgen :D .

Nu wil ik een voedingsschemamaken ,wat voedzaam is (hoeft niet lekker te zijn ,moet alleen voor flinke gains zorgen) ,maar waar zo min mogelijk in zit wat omgezet wordt in suikers en zodoende m'n buik weer doet vergroten .Welk voedsel raden jullie me aan en welk voedsel me ten strengste af? Kan je als je je alleen maar vol stopt met gezonde voeding compleet vol proppen zonder aan te komen qua vet-weefsel of zit er een max aan de kalorieen inname?

Dit is een lijst van wat ik dagelijks eet en ook gewoon lekker vind ..

Halfvolle kwark (50% volle kwark en 50% magere kwark)
Pasta (Macaroni voornamelijk)
Appel en Banaan
Bruin Brood
Kaas
Pindakaas
Mager runder gehakt
Kip
Biefstuk
Eieren
Allerlei groente
Amandelen en Pinda's
Wheyshake
Halfvolle melk
Eieren
Brinta

Ik zit nu voor mijn doen al goed strak in het vel ,maar verbrand per dag ook 400Kcal op de homtrainer (fiets) door een High Intensity Cardio Sessie te doen ,2 minuten gewoon door fietsen en dan 3 minuten vol uit en lekker zwaar ,totdat de 30 minuten vol zijn .Die cardio moet ik natuurlijk drastisch minderen als ik spiermassa wil gaan aanzetten ,dus ik moet strak blijven zonder die 400Kcal per dag er door heen te jassen .

Alle adviezen zijn welkom ,maar aub elkaar niet vreselijk tegenspreken ,dan weet ik nog niks .Ik heb veel ambitie en ben verslaafd aan de gym ,dus martel me maar zolang het help m'n fysiek te verbeteren :)

Groetjes en alvast bedankt!

Martin

Laatst bewerkt:
er is geen ''beste voeding''

eiwit=eiwit, kh=kh en vet=vet

inb4brosciencepraatjes

Kan je als je je alleen maar vol stopt met gezonde voeding compleet vol proppen zonder aan te komen qua vet-weefsel of zit er een max aan de kalorieen inname?

Was dat maar waar. Zelfs van alleen maar fruit eten kan je dik worden. Zolang je boven je onderhoud eet, kom je aan.

Er zit natuurlijk een max aan de kcal die je naar binnen kunt werken he. Dat had je toch moeten weten als je hier wat rond had gelezen.

Een paar dingen om te eten zijn rijst, kip, groente, magere kwar, magere of halfvolle melk, ongezoute noten/pinda's, fruit, brinta, havermout, eieren, pindakaas.

Wat de kcal betreft, om te groeien wordt meestal 500kcal boven onderhoud aangeraden. En dan stel je dus je voedingsschema zo samen dat je dat bereikt, en dan betekend dus dat je niet oneindig veel kunt gaan vreten met de gedachte dat het gezond voedsel is want kcal blijven kcal.

• Topic Starter Topic Starter
Jongens ,bedankt voor de reacties .Kunnen jullie me vertellen wat nu de beste methode is om je onderhouds-behoefte aan Kcal te berekenen? M'n vetpercentage etc zou ik niet weten ,m'n verdere info is 31 jaar ,2.01m ,86.5kg .Ik wil dus een betrouwbare meting doen ,wil dan niet het risico lopen onnodig te veel te eten en weer uit te dijnen en wil wel groeien ;)

Ik zou het niet weten wie dat is , foto maar ergens gevonden en ik vondt het er goed uit zien :)

Terug
Naar boven