AndroidHealthClinic

de bezetting: illegaal dus recht op verzet, ook volgens Westerlingen

• Topic Starter Topic Starter
getuigenis van een slachtoffer van de Israelische smeerlappen.

Sometimes shabeh is in the corridor, sometimes alongside the door of the interrogation room. You can hear people being tortured and shouting and crying, and you become frightened. At times they put you in shabeh inside the interrogation room. They finish the interrogation at night, and the interrogator wants to go home. If he leaves you in the office, he takes off the sack. But you remain tied to the chair, and the music in the corridor continues, though you don't hear it quite so loud. But there they also employ the "refrigerator" method. They sit you down in front of the air-conditioner and turn it on full blast. Once, I sat like that from Thursday evening until Tuesday, because Monday [12 May 1997] was Independence Day. I really froze. I requested the policeman to adjust the temperature, but he said that he couldn't because that was the interrogator's order.

After I hadn't slept for forty-eight hours, they let me sleep for two to three hours. It stayed that way throughout. On weekends too they kept me in shabeh, but did not interrogate me, except for one Saturday. Prior to my petition to the High Court, I slept only one full night in my cell, the night before they took me to take the lie-detector test. I was in the cell two other times, but not all night. The other times they put out a mattress and blanket for me in the interrogation room, undid the shackles from my hands, sometimes my feet, and let me sleep - for two to three hours, as I said.

You know it is morning when they give you the egg. You know it is evening because after five or six there is less commotion and people.

The police do what the GSS agents tell them to do. The interrogators complete the interrogation and then call the policeman and explain to him how and where to place me in shabeh.

The policemen's behavior varied. Sometimes the officer would treat me nicely, handle me gently, hold the sack, and lead me gently to eat, and then the next day, the same police officer would treat me lousy. I can't believe that the difference doesn't result from instructions they are given. But they did not beat me.

The first interrogation was, I think, on Monday [14 April] afternoon. They took me into a room and put me in shabeh. There was one interrogator - "Ami." The first interrogation was pleasant and gentle. He provided water if requested, and the like. "Ami" asked me what I know about 'Izz a-Din al-Qassam. He said that I was a member. I said that I wasn't. I was in the interrogation room from about 11:00 a.m. to 7:00 p.m. It was like that each day. The interrogator would come and go. Two, three weeks were like that, gentle. But there were threats that they would detain me for ninety days, and then for another sixty. But "Ami" did not curse at me, for example.

After about two weeks, "Jan" started to interrogate me. He questioned me for about two weeks, maybe more. Not one clean word left his mouth. He cursed at me, using every curse known. He forced me to do qambaz.

In qambaz, the interrogator places me facing him and compels me to kneel on my toes. Each time I fell over, he would kick me in the thigh, and sometimes grab my cheeks or ears and tell me to get up. Each qambaz lasted about an hour, and each time he would mark it down on paper. Each day I was interrogated, I would have to do qambaz from three to five times. Sometimes he would lean over the table and grab me by the ears.

All the questions dealt with 'Izz a-Din al-Qassam - whom I met, whom I contacted. At the end of the two weeks, "Jan" told me they were going to give me a lie-detector test. They put me in a cell, and I slept like a prince. The next day, they gave me the test. I did not want to take the test, but the interrogation officer compelled me, and that is what I wrote on the document. They asked me four questions, including a question about my nephew 'Abd, who had been detained by the Palestinian Authority. The examiner said that I had lied in response to two of the questions.

Then the military interrogation began. An interrogator named "Tareq" told me that I would undergo military interrogation, and that was about five weeks into the detention.

Military interrogation means non-stop interrogation. "Jan," Tarek," "Marco," "Adnan," and "Mufaz" were the interrogators. Sometimes they interrogated me all at once, and at times one would enter as another left. The interrogation sometimes lasted until just before 3:00 a.m.
They fed me during the interrogation. As for sleep, it was the same - three hours every forty-eight hours.
The interrogation included several types of torture. Qambaz in military interrogation is when they make you stand alongside the wall, legs tied and hands tied behind your back, and force you to bend your knees while keeping your body straight, and to stay in that position for about thirty minutes. If you fall, they force you to get up, kicking and beating your legs.
They would put handcuffs on my forearm, about fifteen centimeters from the palm of my hand, my hands behind my back. The interrogator would fasten them so tight that the blood wouldn't flow. I was standing all the time, my legs shackled. He would push and pull the handcuffs. My hands swelled up terribly. "Marco" was the one who mostly did this.

"Jan" told me, "I am going to see to it that you leave here either crazy or paralyzed." "Tareq" told me, "I was the one who killed 'Abd a-Samad Harizat [detainee who died as a result of being shaken by the GSS in April 1995]. He showed me a news article about Khalid Abu Diyah [who died from a beating at Sharei Zedek Hospital] and said, "I interrogated him, and when he was in poor shape, they took him to the hospital."

They had me lie down on my back, my hands cuffed behind me. They put the shabeh chair above me. One interrogator would hold down my shoulders with his feet. Another would sit on the chair, press my arms down with his feet, grab my shirt and pull me towards him. They wrote down everything, each interrogator writing what he did and signing it. They did this each day three, four times, each time for about an hour. Blood and pus would flow as a result of the interrogator scraping his shoe along my arm.

"Marco" showed the High Court how the interrogators laid me down on the ground. He used a GSS agent for the demonstration and mentioned that they placed cuffs on the forearms and later removed them.
On three occasions, while I was on the ground like that, "Marco" grabbed the shackles on my legs and dragged me along the floor. "Tareq" once kneed me, breaking one of my ribs. When I complained about the pain, they let me talk by phone with a doctor from Hadassah Hospital. She spoke to me in Arabic and said that it sounded as if I had a broken rib.

Everything was planned and methodical. The military interrogation lasted for about ten days. Then attorney Allegra Pacheco came to visit me. She asked me about the cause of the swelling, and I told her.

The next day, the interrogation changed. They let me shower and shave. The interrogation went on, but it was nonviolent. They took me, that same day, to the Supreme Court. That day, someone from the Justice Ministry came and took pictures of my hands and legs and asked me about the interrogation.

Ten days of interrogation followed. They put me in shabeh, but less than previously. They had me stand a bit with my hands tied to a pole. At night, I was in a cell, the interrogations were very short and nonviolent, and I sat on a regular chair.

Then they put me in a cell and did not question me. They tried me and I was sentenced to three weeks' imprisonment (in addition to the period of interrogation) for possessing a weapon in 1993. I was not accused of being a member [of an illegal organization.] After the trial, they kept me three days in a cell in Jalameh [Kishon Prison], and then at Megiddo. They released me on 8 July.

When first detained, I weighed eighty-seven kilograms. When I was released, I weighed no more than seventy, and that even after my condition had improved during my stay in Megiddo.

My chest still hurts a bit, I am unable to sit on a chair, and I lost sensation in my forearms. Were I to meet "Marco," I would invite him for a cup of coffee. I wouldn't beat him. Two wrongs don't make a right.

'Omar 'Abd al-Rahman Ahmad Ghaneimat, 45 year-old. The testimony was given to Yuval Ginbar on 29 August 1997 at Ghaneimat's home.

Ik heb één troost: ooit komt er een dag dat het lijden van ht Palestijnse volk zal erkent worden en ooit komt er een dag dat Israel ooit in de geschiedenisboeken zal staan als de grootste schurkenstaat uit de 20 ste en 21 ste eeuw.

Is dat Amerika niet?

Wie is er gekker de gek of zijn volgeling. Het is imo belachelijk dat Amerika z'n veto uit heeft gesproken! Hoe kunnen wij als europa daarmee akkoord gaan :(

Is dat Amerika niet?

Wie is er gekker de gek of zijn volgeling. Het is imo belachelijk dat Amerika z'n veto uit heeft gesproken! Hoe kunnen wij als europa daarmee akkoord gaan :(

Inderdaad, Amerika en Israel gaan samen de geschiedenis in als de twee grootste schurkenstaten in de afgelopen twee eeuwen.
Tja, ons holocaust trauma verhindert ons nog steeds uitrukkelijk kritiek te uiten op Israel; Je krijgt onmiddellijk de stempel antisemiet opgekleeft.
en kijken we eens naar de Arabische wereld: de Arabische liga is "verbaasd en teleurgesteld"; krachtige termen nietwaar. De hele arabische wereld, en de hele wereld eigenelijk, zou stante pede, alle handel met Israel moeten stoppen tot zee ophoudne met de bezetting. Dat is een geweldloze oplossing.
Maar let op mijn woorden. men zal zich weer fel gaan concentreren op Iran, om de schijnwerpers af te leiden van Palestina en Israel.
Het Palestijnse volk zal verder afgemaakt worden en er zal niks van op tv te zien zijn; TOT EEN GROEPJE PALESTIJNEN TERUG EEN PAAR ISAELI'S VERMOORD. DAN KOMEN ZE WEER IN HET NIEUWS ALS TERRORISTEN. DUS OFWEL KOMEN ZE NIET IN HET NIEUWS EN WORDEN ZE IN STILTE UITGEROEID, OFWEL KOMEN ZE OP EEN SLECHTE MANIER IN HET NIEUWS.
DAT IS DE KRACHT VAN DE ISRAELISCHE LOBBY

Pff gast ga je eigen site beginnen....

De Israelis begaan absoluut veel oorlogsmisdaden. Valt absoluut niet goed te praten, maar de oorzaak is wel simpel. Een groot deel van de Israelische soldaten heeft wel een vriend/buurman/leraar/familielid/kennis/collega die rustig op de bus stond te wachten toen een 'vrijheidsstrijder' zichzelf naast hem opblies, of die het gras stond te maaien toen er een raket op zijn hoofd viel. Wie er ooit begonnen is durf ik niet te zeggen, maar dit is de reden dat de Palestijen en Joden zulke wreedheden tegen elkaar begaan. Wraak.

Israel maakt absoluut misbruik van haar macht, maar om te zeggen dat alles alleen maar de schuld is van de Joden gaat me te ver. Het spijt me het te moeten zeggen, maar overal waar moslims en andere culturen samenleven zijn er problemen. In Thailand, in India, in het Midden-Oosten, in West-Europa in Indonesië. De Islam geeft dus ook niet de indruk een al te vredelievende godsdienst te zijn. Israel zit ook niet in een makkelijke situatie. Als ze zich terugtrekken, zoals uit de Gazastrook of Zuid-Libanon worden ze vervolgens uit die gebieden beschoten. Wat moeten ze dan doen? Als de Palestijen de wapens hadden gehad die Israel heeft hadden ze het land weggevaagd, dus wat dat betreft mag palestina blij zijn dat Israel er andere normen en waarden op nahoudt dan zijzelf.

Misschien lijkt het nu alsof ik de kant van Joden kies, maar dat is niet zo. Aangezien thinkalot alleen de kant van de Palestijnen belicht probeer ik te laten zien dat er ook nog een andere kant is.

De Israelis begaan absoluut veel oorlogsmisdaden. Valt absoluut niet goed te praten, maar de oorzaak is wel simpel. Een groot deel van de Israelische soldaten heeft wel een vriend/buurman/leraar/familielid/kennis/collega die rustig op de bus stond te wachten toen een 'vrijheidsstrijder' zichzelf naast hem opblies, of die het gras stond te maaien toen er een raket op zijn hoofd viel. Wie er ooit begonnen is durf ik niet te zeggen, maar dit is de reden dat de Palestijen en Joden zulke wreedheden tegen elkaar begaan. Wraak.

Israel maakt absoluut misbruik van haar macht, maar om te zeggen dat alles alleen maar de schuld is van de Joden gaat me te ver. Het spijt me het te moeten zeggen, maar overal waar moslims en andere culturen samenleven zijn er problemen. In Thailand, in India, in het Midden-Oosten, in West-Europa in Indonesië. De Islam geeft dus ook niet de indruk een al te vredelievende godsdienst te zijn. Israel zit ook niet in een makkelijke situatie. Als ze zich terugtrekken, zoals uit de Gazastrook of Zuid-Libanon worden ze vervolgens uit die gebieden beschoten. Wat moeten ze dan doen? Als de Palestijen de wapens hadden gehad die Israel heeft hadden ze het land weggevaagd, dus wat dat betreft mag palestina blij zijn dat Israel er andere normen en waarden op nahoudt dan zijzelf.

Misschien lijkt het nu alsof ik de kant van Joden kies, maar dat is niet zo. Aangezien thinkalot alleen de kant van de Palestijnen belicht probeer ik te laten zien dat er ook nog een andere kant is.

Ik belicht de kant van de wetgeving; De wetgeving zegt dat een bezet volk het recht heeft zich te verdedigen. Als een israelische militair vermoord wordt in palestijns gebied, dan is dit een verzetssdaad en dit mag volgens de conventie van Geneve. Vermoord een palestijn een israelische onschuldige burger, dan is dit terorisme en dit mag niet!.
De meeste doden bij de israelis's zijn soldaten. kijk maar naar de lijst die ik hier ietsje eerder poste. Veel andere slachtoffers bij de israeli's zijn de kolonisten die op palestijns gebied leven. Deze hebben niet het recht daar te zijn en maken het leven van de palestijnnen zuur. ee stelen hun land, olijfbomen en leiden het water om, monopoliseren de autowegen en blokkeren de wegen naar scholen en ziekenhuizen.

Je zegt dat, indien ze zich terugtrekken uit gaza, ze dan toch weer beschoten worden. Ja, 6000 kolonisten werden verwijderd uit gaza, maar er kwamen er op dat zelfde ogenblik 242 000 bij op de <westelijke jordaanoever. het was dus een charmeoffesnsief en tevens economisch beter voor sharon.

en de qassam raketten die men de afgelopen maand op israel afschoot, waren niet op israel afgeschoten maar op joodse kolonies die illegaal op palestijnse bodem werden gebouwd. Maar dat zeggen ze niet op het nieuws; Daarvoor moet je een krant lezen. En dat de meeste kolonisten reservisten en militairen zelf zijn, wordt ook niet vaak gezegd.

Conclusie: wie is de schuldige;: diegene die iemand aanvalt omdat hij bezet wordt of diegene die bezet? Als ik in je huis kom en je eruit gooi en zeg dat dit vanaf nu mijn huis is, is het dan verkeerd van jou om me een mep te geven en me er uit te gooien?
Kijk naar de clipjes uit mijn eerste post; In een van de clipjes (de eerste of de tewede, het clipje waar een vrouwelijke verpleegster of zo naar palestina gaat), tussen min 3 e 8 ,zie je de geschiedenis van het conflict. DAn nog zeggen dat je niet weet wie begonnen is , is een grap.

Dat moslims overal ter wereld voor problemen zorgen is ook niet juist. De religieuse spanningen tussen de verschillende religies is begonnen na 1890, toen het zionisme begon te strijden voor hun beloofde land.
Tussen de 7de eeuw en de 19 de eeuw leefden christen en moslims en joden relatief in vrede ionder elkaar. Dat het geen religieus conflict is maar een territoriaal is te zien aan het feit dat er miljoenen joden tegen de bezetting en de smeerlapperij van Israel zijn. Nog een bewijs joden vluchtten naar islamitische landen , uit vrees voor de christenen,...

als je dit ziet, denk je wel is na waarom dit aanslag is gepleegd?
stel jij verliest je huis je moeder je vader je zusje en je hebt helemaal geen zelfrespect en geen respect voor je eigen waarde.. en ziet het leven niet meer zitten, het onrecht het pijn het angst wat ze je hebben aangedaan/gegeven.. en depressief bent?
wat doe je dan? pleeg je zelfmoord of vermoord je je zelf en neem je vijanden en de steuners ervan mee..?

denk je dat zelfmoordaanslagplegers het big fun vinden ofzo? of gewoon zomaar doen, om er bij te horen ofzo??

Meerendeel zal het idd niet zómaar doen , echter heb je er ook fanatiekelingen bijzitten die , inruil voor een goed en rijk leven voor de Familie , een aanslag plegen

conventie van geneve snap ik (vraag is alleen of er sprake is van een oorlog in isreal)

maar welke internationale verdragen heb je het over?

simpel toch, geef de palestijnen f16's, tanks & raketten en de zelfmoordaanslagen zullen stoppen :)
zoals een muur bouwen die door palestijns gebied gaat? zoals 18 leden van dezelfste familie doden en zeggen dat het een "ongelukje" was ?

Laatst bewerkt:
Probeer de mensen een voorbeeld te geven wat dichter bij huis ligt, dat werkt beter.
Een voorbeeld:

Stel, we hebben net WOII achter de rug en het is Nederland anno 1955.
De Geallieerden spreken druk met verschillende partijen waaronder slachtoffers van het Nazi regime.

De Zigeuners hebben enorm geleden en het bestaan van het zwervende volk dient een doel te krijgen, een thuisland.
In hun overlevering staat dat een klein vlak land aan zee hen is toegewezen door hun god.
Dat schijnt Nederland te zijn zeggen de Zigeuners.

Wat zeggen de Amerikanen en Engelsen:
We komen jullie oppikken uit zuid-Europa en we gaan jullie allemaal naar jullie Beloofde Land verschepen: NEDERLAND.

Vervolgens komt er een invasie van Zigeuners die eerst Brabant, Zeeland en Limburg, maar al gauuw Utrecht, Gelderland, Flevoland, noord-Holland en Overijssel gaan opeisen; tenslotte is het hún beloofde land toch?
Lebensraum voor Hen Die Dit Land Toekomt zou je zeggen.

Wat zouden wij vervolgens doen als oer-Hollanders?
Wij zouden in naam van Wilhelmina en de haren ons terugtrekken in Friesland, Drenthe en Groningen en van daaruit terugstrijden om toch echt wel óns grondgebied terug te halen. Wat van ons wás, dat blijft van ons.

Dat is in het kort, met hier en daar een kort-door-de-bocht-vertelling, wat er gaande is in Israel. Israel heette toch echt Palestina en van de Palestijnen werd gedacht dat ze wel eventjes zouden opschuiven.

En zo creeer je een eeuwigdurend conflict. ;)

idd, ze hadden ze beter ergens in amerika een reservaat kunnen toedelen maar ja religie gooit natuurlijk weer roet in het eten.

Gewoon een Bom erop en klaar...

Probeer de mensen een voorbeeld te geven wat dichter bij huis ligt, dat werkt beter.
Een voorbeeld:

Stel, we hebben net WOII achter de rug en het is Nederland anno 1955.
De Geallieerden spreken druk met verschillende partijen waaronder slachtoffers van het Nazi regime.

De Zigeuners hebben enorm geleden en het bestaan van het zwervende volk dient een doel te krijgen, een thuisland.
In hun overlevering staat dat een klein vlak land aan zee hen is toegewezen door hun god.
Dat schijnt Nederland te zijn zeggen de Zigeuners.

Wat zeggen de Amerikanen en Engelsen:
We komen jullie oppikken uit zuid-Europa en we gaan jullie allemaal naar jullie Beloofde Land verschepen: NEDERLAND.

Vervolgens komt er een invasie van Zigeuners die eerst Brabant, Zeeland en Limburg, maar al gauuw Utrecht, Gelderland, Flevoland, noord-Holland en Overijssel gaan opeisen; tenslotte is het hún beloofde land toch?
Lebensraum voor Hen Die Dit Land Toekomt zou je zeggen.

Wat zouden wij vervolgens doen als oer-Hollanders?
Wij zouden in naam van Wilhelmina en de haren ons terugtrekken in Friesland, Drenthe en Groningen en van daaruit terugstrijden om toch echt wel óns grondgebied terug te halen. Wat van ons wás, dat blijft van ons.

Dat is in het kort, met hier en daar een kort-door-de-bocht-vertelling, wat er gaande is in Israel. Israel heette toch echt Palestina en van de Palestijnen werd gedacht dat ze wel eventjes zouden opschuiven.

En zo creeer je een eeuwigdurend conflict. ;)

Amen!

Terug
Naar boven