Fitness Seller

de bezetting: illegaal dus recht op verzet, ook volgens Westerlingen

Ja nu wel he! Nu wel amen zeggen omdat het pro-Arabië is!

Als ik ook maar één woord verkeerd zeg over die Palestijnen dan ben ik een ongenuanceerde rechts extremist met onderbuikgevoelens!:eek!:

Probeer de mensen een voorbeeld te geven wat dichter bij huis ligt, dat werkt beter.
Een voorbeeld:

Stel, we hebben net WOII achter de rug en het is Nederland anno 1955.
De Geallieerden spreken druk met verschillende partijen waaronder slachtoffers van het Nazi regime.

De Zigeuners hebben enorm geleden en het bestaan van het zwervende volk dient een doel te krijgen, een thuisland.
In hun overlevering staat dat een klein vlak land aan zee hen is toegewezen door hun god.
Dat schijnt Nederland te zijn zeggen de Zigeuners.

Wat zeggen de Amerikanen en Engelsen:
We komen jullie oppikken uit zuid-Europa en we gaan jullie allemaal naar jullie Beloofde Land verschepen: NEDERLAND.

Vervolgens komt er een invasie van Zigeuners die eerst Brabant, Zeeland en Limburg, maar al gauuw Utrecht, Gelderland, Flevoland, noord-Holland en Overijssel gaan opeisen; tenslotte is het hún beloofde land toch?
Lebensraum voor Hen Die Dit Land Toekomt zou je zeggen.

Wat zouden wij vervolgens doen als oer-Hollanders?
Wij zouden in naam van Wilhelmina en de haren ons terugtrekken in Friesland, Drenthe en Groningen en van daaruit terugstrijden om toch echt wel óns grondgebied terug te halen. Wat van ons wás, dat blijft van ons.

Dat is in het kort, met hier en daar een kort-door-de-bocht-vertelling, wat er gaande is in Israel. Israel heette toch echt Palestina en van de Palestijnen werd gedacht dat ze wel eventjes zouden opschuiven.

En zo creeer je een eeuwigdurend conflict. ;)

Gelukkig blijft Zuid-Holland buiten schot :cool: De rest mogen ze wel hebben :D

:roflol:

Je snapt het niet: zuid-Holland is Belgisch grondgebied. :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Ja nu wel he! Nu wel amen zeggen omdat het pro-Arabië is!

Als ik ook maar één woord verkeerd zeg over die Palestijnen dan ben ik een ongenuanceerde rechts extremist met onderbuikgevoelens!:eek!:

Jongen, wat een onzin; Ik reageer op de inhoud van je tekst; en die was correct.

Ik reageer niet automatisch negatief omdat de post van jou komt he. Ik evalueer op basis van de argumenten.
Wees eens eerlijk he.

Wat is dit nu weer voor eenzijdig en ongenuanceerd bij elkaar geraapt zootje Israel-bash materiaal.

Ik kan ook een topic openen over de Palestijen en van hen minstens net zoveel wandaden opsommen. Wat schiet je er mee op?

Wat is dit nu weer voor eenzijdig en ongenuanceerd bij elkaar geraapt zootje Israel-bash materiaal.

Ik kan ook een topic openen over de Palestijen en van hen minstens net zoveel wandaden opsommen. Wat schiet je er mee op?

Voor de goede orde zou dat helemaal niet zo verkeerd zijn. Kunnen we de feiten een beetje naast elkaar leggen!

Eenzijdig is het wel, dat klopt.

Een Israel-bash topic is het ook, er wordt NERGENS door topicstarter iets gezegd van negatieve zaken aan Palestijnse kant.

Voor de goede orde zou dat helemaal niet zo verkeerd zijn. Kunnen we de feiten een beetje naast elkaar leggen!

De conclusie kan ik je alvast vertellen: het zijn allebei schurken.

Wist je trouwens dat een Nederlander pas zijn vrouw en kind heeft vermoord? En dat een andere Nederlander pas opgepakt is omdat hij 15 vrouwen heeft verkracht? En dat weer een groepje Nederlanders pas zonder reden een jongen helemaal in elkaar heeft getrapt? Nederlanders zijn schurken!

De conclusie kan ik je alvast vertellen: het zijn allebei schurken.

Wist je trouwens dat een Nederlander pas zijn vrouw en kind heeft vermoord? En dat een andere Nederlander pas opgepakt is omdat hij 15 vrouwen heeft verkracht? En dat weer een groepje Nederlanders pas zonder reden een jongen helemaal in elkaar heeft getrapt? Nederlanders zijn schurken!

En weet je dat in nederland genoeg (TEVEEL) meisje van 14 jaar geprostitueerd worden, en zwaar mishandeld en verkracht worden?
Maar dat maakt het niet minder relevant of belangrijk om dingen uit te zoeken.
In dit soort zaken is het denk ik goed om niet zomaar een mening te hebben, maar je te orienteren op de zaken. Áls je je er een mening over wilt vormen natuurlijk.

Helemaal mee eens, je kunt hier niet zomaar een mening over vormen. Daarvoor staan wij veel te ver van de zaak af. Als we het moeten doen met dat summiere beetje subjectief gekleurde informatie dat de media ons voorschotelt, komen we niet ver.

Weer zo iemand die een topic komt binnengevallen zonder ook maar de posts gelezen te hebben.

Israel is er voor de Israelieten, de Palestijnen hebben er niets te zoeken!

het land is van oorsprong bedoeld voor de Joden, dat er zoveel oorlog is, komt eenvoudig weg omdat het volk nooit heeft willen luisteren naar GOD..........

jaja, het staat allemaal in de Bijbel...........2000 jaar geleden al voorspeld, en nu nog steeds een zooitje!

Meeste Palestijnen zijn Hamas, en die lui zijn alleen maar wraakzuchtig.........dus verdienen ze het ook!

:D

ik weet, het is een leuke discussie, maar ik beoordeel het vanuit God's woord!

AMEN!
;)

Ik hoef ook alleen de eerste maar te lezen om te concluderen dat de TS zich schuldig maakt aan drogredenen, generalisering en stereotypering.

ja met dergelijke mentaliteit sta je al niet open voor de getuigenis van de Joden die in Israel wonen en in Amerika wonen en die tegen de bezetting zijn;

Zijn deze holocaustsoverlevenden ook schuldig aan het uitdrukken van deze stereotypering of generalisereing? Deze topic is zeer compleet en brengt getuigenissen van beide kanten; Beiden tegen de bezetting. Joden en ook niet-Joden.

Denk je ook niet aan het recht tot verzet dankzij de conventie van geneve? Wat jij doet gebeurt voortdurend: als men kritiek uit op Israel is men antisemiet of doet men aan israel bashing; Als je heel de topic had doorgenomen dan had je genoeg smeerlapperij gezien om te weten dat de bashing een reden heeft.

Israel is er voor de Israelieten, de Palestijnen hebben er niets te zoeken!

het land is van oorsprong bedoeld voor de Joden, dat er zoveel oorlog is, komt eenvoudig weg omdat het volk nooit heeft willen luisteren naar GOD..........

jaja, het staat allemaal in de Bijbel...........2000 jaar geleden al voorspeld, en nu nog steeds een zooitje!
Omdat hun god het hen zogezegd beloofd heeft moet de rest maar opkrassen? Prachtig; Wist je dat mozes naar het beloofde land trok met zijn volk maar dat dat land bevolkt was; En dat zijn volgelingen schrik hadden? En dat mozes dan maar zei: wees niet bang, god heeft jullie dit land beloft dus jullie zeker slagen in jullie verovering van dit land. Mooie legacy! Mss moet het volk die er voor de joden woonden zich ook opwerpen tot rechtmatige bewoners van dit land.

Meeste Palestijnen zijn Hamas, en die lui zijn alleen maar wraakzuchtig.........dus verdienen ze het ook!

Onzin he. hamas had vroeger weinig steun maar aangezien niemand de palestijnen hielp en hamas meer is dan een radicale organisatie (ze doen aan heel veel liefdadigheidswerk, socialze zekerhied, verzorgen van weduwen, helpen bij woningen,..) kregen ze steeds meer steun. Hadden de Westerlingen de Palestijnen geholpen dan had Hamas nooit zoveel steun kunnne krijgen; Je kent niks van deze hele midden oosten problematiek, zoveel is duidelijk.

Ik vraag me tevens af in welke mate jij wraakzuchtig zou zijn als je volk al 50 jaar als besten wordt behandeld. ALs elke Israelische moordpartij wordt geklasseerd als een vergissinkje en elke dood van een israelische militair in de bezette gebieden een tarroristische aanslag?

ik weet, het is een leuke discussie, maar ik beoordeel het vanuit God's woord!

AMEN!
;)

....

ik vind dat we met een vliegtuig Gretta duisenberg daar moeten droppen. dan is alles vast in een keer opgelost. Ben je nog vrijgezel Thinkalot ?dan is zij wellicht een leuke partner voor jou.
Drppen we jou erachteraan;)

Goed, er is van mijn kant begrip voor beide kampen, alhoewel ik blijf bij mijn standpunt dat wie een ander zn land binnenvalt, kan rekenen op eeuwigdurend verzet.

Toch wil ik even stilstaan bij het plaatje dat is getoond; het spreekt boekdelen.
Waar Israel militairen stuurt naar de frontlinie, sturen Palestijnse mama's en papa's hun kindertjes naar de linies. Als er dan een kind, dat stenen gooit o.i.d., wordt geraakt door een Israelische kogel, dan schreeuwen ze schande en vloek.

Maar wie stuurt die kinderen voor zichzelf uit naar de strijd in de straten?

Het is algemeen bekend dat Palestijnen gebruik maken van (hun) kinderen in gevechten om zo een moeilijk neembare eerste linie te plaatsen tegenover de soldaten aan de andere kant.

Dat deden ze in de Iraans/Iraakse oorlog ook maar dan wat harder:

Kinderen kregen een sleutel om hun nek die de hemelpoort van Het Paradijs zou kunnen openen. En vervolgens werden ze het slagveld ingestuurd om op mijnen te trappen als ze die vonden en zo de weg vrij te maken voor de grondtroepen.

Walgelijk. En een voldongen feit. Daar hoef je niet over te discussieren, of je wilt per sé de geschiedenis een draai geven.

ik vind dat we met een vliegtuig Gretta duisenberg daar moeten droppen. dan is alles vast in een keer opgelost. Ben je nog vrijgezel Thinkalot ?dan is zij wellicht een leuke partner voor jou.
Drppen we jou erachteraan;)

Ik ben jammer genoeg reeds gehuwd.

Goed, er is van mijn kant begrip voor beide kampen, alhoewel ik blijf bij mijn standpunt dat wie een ander zn land binnenvalt, kan rekenen op eeuwigdurend verzet.

Toch wil ik even stilstaan bij het plaatje dat is getoond; het spreekt boekdelen.
Waar Israel militairen stuurt naar de frontlinie, sturen Palestijnse mama's en papa's hun kindertjes naar de linies. Als er dan een kind, dat stenen gooit o.i.d., wordt geraakt door een Israelische kogel, dan schreeuwen ze schande en vloek.

Maar wie stuurt die kinderen voor zichzelf uit naar de strijd in de straten?

Het is algemeen bekend dat Palestijnen gebruik maken van (hun) kinderen in gevechten om zo een moeilijk neembare eerste linie te plaatsen tegenover de soldaten aan de andere kant.

Dat deden ze in de Iraans/Iraakse oorlog ook maar dan wat harder:

Kinderen kregen een sleutel om hun nek die de hemelpoort van Het Paradijs zou kunnen openen. En vervolgens werden ze het slagveld ingestuurd om op mijnen te trappen als ze die vonden en zo de weg vrij te maken voor de grondtroepen.

Walgelijk. En een voldongen feit. Daar hoef je niet over te discussieren, of je wilt per sé de geschiedenis een draai geven.

Ik zag een documentaire die zei dat de ouders hun kinderen smeken om geen confrontatie aan te gaan met de militairen die hun wijken binnenvallen; Hun kinderen naar de linie sturen? Niks van; Het zijn de militairen die voor hun deur komen lopen.
En veel kinderen zijn opgegroeid met deze oorlog en deze zijn de militaire aanwezeighied meer dan beu en dan gooien ze met steentjes naar met scherp schietende militairen; ja ja. de militairen hebben een ware tegenstander en zerr gevaarlijk, zo'n steentje; Zo een KIND moet je zeker doodknallen, nietwaar.

Terug
Naar boven