AndroidHealthClinic

de eidooier nou wel of niet eten

musclefighter

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
112kg
Vetpercentage
19%
hallo mede sporters,

na veel leeswerk is het toch nodig advies te vragen.

in het algemeen is de regel niet de eidooier eten als je iedere dag veel eieren eet.

echter ik las dat het cholesterol van de eidooier in de maag opgelost wordt. ook zou cholesterol alleen van de verkeerde vetten meer worden.

mijn vraag:
Is het wel of niet verantwoord om iedere dag 2 eidooiers te eten?

???

Gewoon doen, dat cholesterolverhaal is al lang achterhaald. In de rest van het ei zit trouwens ook bijna niks qua voedingswaarde.

ik eet 4 a 5 hele eieren elke dag weer. en mijn buik vindt het gewoon goed

Als het in je schema past kun je het best doen.
Eet momenteel ook 2 hele eieren en 4 ei-eiwit. twee eidooiers kan helemaal geen kwaad!
Zodra je meer hele eieren wilt eten kun je het beter over de dag verspreiden.

• Topic Starter Topic Starter
dank je voor je reactie Anthem.

mijn ochtend omelet smaakt beter met eigeel. en het is weer wat meer kcal samen met de vijf eieren en bacon. dus het is juist dat eidooier cholesterol niet vermeerderd?
met welke feiten is het cholesterol verhaal achterhaald? als ik vragen mag.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 08:51 ----------

sTiiWaZz en shocksteady bedankt voor de reactie.

meten jullie ook cholesterol?

ik neem voortaan 2 hele eieren en 3 eiwit eieren en echt smaakt lekkerder.

Of is er nog iemand die het afraad, graag verneem ik dan waarom.

Wow.. just wow

Vooral voor de smaak laat ik er altijd 1 of 2 dooiers bij, doe meestal dan 3 eieren met 1 dooier of 4 eieren met 2 dooiers

wazzup arigato

私はこのことについて考えるだろう

slechte japanse eitjes, niet erg voor slordige mannen :)

gekookt heb je veel meer voedingswaarde dan gebakken

zelf ik eet ik 5 ei eiwitten en een heel ei per dag
gekookt dus

Ach, gewoon vitamine D supplementeren en broccoli eten. Dan daalt de kans weer dat je kanker krijgt. :D

hallo mede sporters,

na veel leeswerk is het toch nodig advies te vragen.

in het algemeen is de regel niet de eidooier eten als je iedere dag veel eieren eet.

echter ik las dat het cholesterol van de eidooier in de maag opgelost wordt. ook zou cholesterol alleen van de verkeerde vetten meer worden.

mijn vraag:
Is het wel of niet verantwoord om iedere dag 2 eidooiers te eten?

???
:rolleyes:

Dat gaat dus voornamelijk over uitloop-eieren. En als je niet mag eten waar je misschien kanker van krijgt dan kan je wel helemaal stoppen.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 12:54 ----------

dank je voor je reactie Anthem.

mijn ochtend omelet smaakt beter met eigeel. en het is weer wat meer kcal samen met de vijf eieren en bacon. dus het is juist dat eidooier cholesterol niet vermeerderd?
met welke feiten is het cholesterol verhaal achterhaald? als ik vragen mag.

Volgens mij zat 't zo dat het beide soorten (goed en slecht) cholesterol verhoogd en dat dat geen probleem was. Maar goed, google 'eggs cholesterol' en er is zat over te vinden.

Laatst bewerkt:

Dit soort studies horen met het nodige handje zout genomen te worden. Zeker na Amerikaanse studies die het tegenovergestelde hebben aangetoond.

Daarnaast een uitspraak als dit:
Bij de vrouwen vonden de Japanners dat de cholesterolspiegels stegen naarmate hun consumptie steeg. Bij de mannen was dat verband er niet, maar eerste auteur Yasuyuki Nakamura wijt dat volgens Reuters aan de slordige manier waarop de mannen hun vragenlijsten invulden.
Maakt gewoonweg dat de hele studie niet meer te vertrouwen is.

Zeker dit soort studies, gebaseerd op enquetes, moeten eigenlijk gewoon in de kast gelaten worden totdat een groot aantal op hetzelfde wijst.

Dit omdat alle mogelijke betrokken factoren gewoonweg niet uit te sluiten zijn bij dit soort studies (zelfs bij labstudies niet).

Ach, gewoon vitamine D supplementeren en broccoli eten. Dan daalt de kans weer dat je kanker krijgt. :D

van Vit-D ga je ook al deaud....

http://sweatscience.runnersworld.com/2012/06/high-vitamin-d-levels-associated-increased-mortality/

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 13:33 ----------

gekookt heb je veel meer voedingswaarde dan gebakken

Hoe kom je daar nu weer bij ?

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 13:36 ----------

Dit soort studies horen met het nodige handje zout genomen te worden.

uiteraard.

Zeker na Amerikaanse studies die het tegenovergestelde hebben aangetoond.

show me ?

Pfffff gelukkig! Want vitamine D elke dag en broccoli vaak!! :D

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 13:42 ----------

Boehoe, nee he!!! :eek::eek::eek:

:p

hallo net terug van de gym,

bedankt voor de reacties.

naar mijn idee (had echt al veel gelezen maar was toch niet overtuigd van nadelen)
het verschil tussen de USA onderzoeken en de JAPANSE is misschien verklaarbaar door die twee radioactieve bommen in de WW2. vrouwen geven die rotzooi nog generaties lang door.

Anyway ik heb meer vertrouwen in de USA, wat voedingonderzoek betreft.
MAAR, toch doe ik voortaan zonder eidooier. daarin bevinden zich toch groeicellen en je weet daar tegenwoordig de kwaliteit niet van. als het mijn eigen kippen waren op mijn eigen veld, dan had ik wel max 2 eigeel per dag in me omelet gedaan.

geen idee wat voor cel stimulanten al generaties lang gevoerd worden aan die kippen, maar large eieren bestaan alleen in westerse landen in grote hoeveelheden. eigenlijk is maar 8 procen large van de eieren van veldkippen in frankrijk en polen bij de locale traditionele boeren.
in supermarkt large eieren is zeker sprake van max werking groeistimulanten. een medium ei heeft er dan minder van. maar toch dat bevind zich in de eidooier en dus, NO eidooier.

mijn besluit met de hier gegeven adviezen. ik eet medium eieren en zonder eidooier.

is iemand anders nog van mening veranderd?

sTiiWaZz en shocksteady?

jammer is wel dat ei met dooier in heel veel ogenschijnlijk vrij gezonde voeding verwerkt is.
weet iemand of de bekende dierlijke eiwitten suplementen ook die eidooiers bevatten?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven