AndroidHealthClinic

de eidooier nou wel of niet eten

Ik eet al bijna 6 maanden lang dageljiks 4 hele eieren, heb m'n bloed vorige week vrijdag laten prikken en alles was in orde - ook mijn cholesterol.

Eet gewoon 2 dooiers (soms 3) per dag, vind het ook zonde om weg te gooien gezien de goede voedingswaarde ervan. Schrik trouwens ook niet van dat onderzoek van ergogenics, men krijgt geloof ik overal kanker van. Als ik me dan bedenk hoe ik naast die drie dooiers m'n voedingspatroon indeel, ben ik volgens mij best gezond bezig :)

Troll post je eet het of niet.

• Topic Starter Topic Starter
shocksteady
als je wilt weten waar je eieren vandaan komen, voer op deze site de cijfers en letters in en je weet het. dan kijk je op google maps het adres na en kan je met sateliet precies zien hoe die eiertoko er uit ziet en of er wel sprake is van een natuurlijke omgeving.
[Link niet meer beschikbaar]

maar ja, nogmaals alle eierboeren voeren groeistimulanten voor versterkte eiopbrengst en dan ook nog eens aan doorgefokte legkippen. dit komt allemaal in de eidooier terecht.
lees mijn post eerder in dit topic.

GUTS,
je wil toch niet zeggen dat de kids vaker dan een paar keer per jaar op een verjaardag van een onnozele uitgenodigd worden op een mac verjaardag. of zijn er BBers en echte sporters die hun kinderen die rotzoi zelf voeren? mag hopen van niet.
als ik vragen mag, vertel eens hoeveel eierdooiers jij als competitive BBer zelf eet?

Dat kuiken wat er in groeit krijgt toch ook geen kanker of hoog cholesterol, dus zo verkeerd is het niet.

HELAAS, die legkippen zijn niet te vergelijken met de veldkippen van traditionele boeren. een legkip in een eierbedrijf heeft wel degelijk gezondheidsproblemen en doen het niet lang.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 12:09 ----------

weet iemand of de bekende dierlijke eiwitten suplementen ook die eidooiers bevatten?

want als in bv. eiwit shakes alsnog die eidooers verwerkt zijn dan eet ik alsnog eidooier.

Ik heb toen besloten dat ik eigeel in mindere mate zal eten maar nooit rauw (salmonella schijnt niet zo'n groot probleem meer te zijn maar ik loop het risico liever niet). Dat wil zeggen dat ik op trainingsdagen alleen (2) eiwitten eet en op rustdagen 2 hele eieren (of een heel ei en een eiwit). Dat komt neer op een half tot een heel ei per dag. Volgens BB-standaards heel weinig, volgens de standaard van de gemiddelde mens nog steeds veel, geloof ik.

:rolleyes:goed idee ik doe alleen nog eieren van een natuurlijk formaat nl, medium en eet daarvan 5 stuks per dag zonder dooier. in het weekeind (rustdagen op wat sparren na dan) eet ik 5 stuks en dan met 2 eidooiers vanwege de voedindswaarde. omgerekend vier dooiers in de week. is minimaal vind ik.
Maar als blijkt dat er in de eiwitshakes ook dooiers verwerkt zijn, dan no eierdooiers voor mij meer, want die heb ik dan genoeg binnen gekregen met mijn vijf eiwitshakes per dag.

Laatst bewerkt:
Eigeel is idd waardevoller dan het eiwit, dus het is gewoon geldverspilling als je het weggooid.
Je hebt meer profeit van het goede wat in Eigeel zit dan dat last krijgt van het slechte gedeelte (wat ook nog eens minimaal is.)

Zolang je goed je fruitje en je groentje eet zie ik het probleem niet dat je bang bent voor eventuele verhoogde risico op allerlei onzin ziektes.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 17:53 ----------

Toen de mens van 100 jaar geleden nog niet wist wat cholesterkwal was aten ze ook gewoon alle eieren met het eigeel erbij.

cholesterol in de gaten houden is iets voor bejaarden die hun hele leven slecht gegeten/gedronken hebben. ( ook nog uit de tijd dat roken doodnormaal was)

Ik moest lachen om deze zin maar je hebt wel gelijk.

Als ik naar mijn schoonvader kijk: driekwart van z'n leven gerookt, altijd een borreltje enzo. Altijd "echte roomboter" en vette sju je kent het wel. Sporten deden ze nooit. Dit was vroeger doodnormaal gedrag. Zowel voor mannen als vrouwen. Inmiddels twee hartinfarcten verder is ie gestopt met roken.

Wat dat betreft zijn de mensen van latere (onze) generaties er denk ik best op vooruit gegaan qua gezondheid.

Het menselijk lichaam gaat allemaal om balans.
Verzadigd vet / onverzadigd vet is geen probleem zolang het in balans is
Hetzelfde geld voor zout/vocht.
Ook bij cholesterol is dit het geval LDL/HDL moet in de goede balans zijn en er is niets aan de hand...
Ik heb zelf twee dooiers per dag opgenomen in mijn schema, heb geen klachten en een goed cholesterolgehalte.

Toen de mens van 100 jaar geleden nog niet wist wat cholesterkwal was aten ze ook gewoon alle eieren met het eigeel erbij.

cholesterol in de gaten houden is iets voor bejaarden die hun hele leven slecht gegeten/gedronken hebben. ( ook nog uit de tijd dat roken doodnormaal was)

Ja daaaaaaaag.... De mens van 100 jaar geleden bereikte doorgaans ook niet de leeftijd die de mensen nu bereiken.

En cholesterol in de gaten houden iets voor bejaarden? Nog grotere onzin, tegen de tijd dat je bejaard bent is het te laat.

1 ei per dag (met eidooier) kan geen kwaad voor mensen die gezond zijn, maar wil je meer gebruiken, dan is het zeer aan te raden jaarlijks het cholesterolgehalte in je bloed te laten controleren.
Allerlei wilde verhalen over hoeveel eieren (eidooiers) je wel niet straffeloos kan eten, schiet je niets mee op: cholesterol heeft een genetische component, en de één kan heel veel cholesterol via de voeding aan en krijgt nog geen hoog cholesterol, en de ander krijgt zelfs met een cholesterolarm dieet het cholesterolgehalte nauwelijks omlaag.

Ja daaaaaaaag.... De mens van 100 jaar geleden bereikte doorgaans ook niet de leeftijd die de mensen nu bereiken.

En cholesterol in de gaten houden iets voor bejaarden? Nog grotere onzin, tegen de tijd dat je bejaard bent is het te laat.

1 ei per dag (met eidooier) kan geen kwaad voor mensen die gezond zijn, maar wil je meer gebruiken, dan is het zeer aan te raden jaarlijks het cholesterolgehalte in je bloed te laten controleren.
Allerlei wilde verhalen over hoeveel eieren (eidooiers) je wel niet straffeloos kan eten, schiet je niets mee op: cholesterol heeft een genetische component, en de één kan heel veel cholesterol via de voeding aan en krijgt nog geen hoog cholesterol, en de ander krijgt zelfs met een cholesterolarm dieet het cholesterolgehalte nauwelijks omlaag.
eigeel is t*ring gezond ik eet elke FKN EIGEEL DIE ER BESTAAT!!!!

Ik heb in mijn familie 0 ziektes of zwaktes en vooral ongelofelijk sterke magen dus dat zal wel snor zitten.
( en voor jou een bruine snor ;) )

als je snapt wat ik bedoel ;)

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 18:11 ----------

eigeel is t*ring gezond ik eet elke FKN EIGEEL DIE ER BESTAAT!!!!

ga weg.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 18:13 ----------

waarom lees ik dat nu met een ongelofelijk gay stemmetje in mijn hoofd :p ??

Ik eet al bijna 6 maanden lang dageljiks 4 hele eieren, heb m'n bloed vorige week vrijdag laten prikken en alles was in orde - ook mijn cholesterol.
Juist je cholesterol. Verhoudingen in HDL/LDL verbeteren drastisch naarmate men minstens een eitje per dag eet, naast een overig fatsoenlijk dieet natuurlijk. Zelf eet ik 6-10 hele eieren (gekookt) per dag.

gewoon de hele eieren eten.Volgens de laatste onderzoeken is het zeker niet slecht.En als sporter kan je het wel hebben. Wel de rest van je voeding in de gaten houden.

Terug
Naar boven