- Waardering
- 178
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik eet al bijna 6 maanden lang dageljiks 4 hele eieren, heb m'n bloed vorige week vrijdag laten prikken en alles was in orde - ook mijn cholesterol.
Dat kuiken wat er in groeit krijgt toch ook geen kanker of hoog cholesterol, dus zo verkeerd is het niet.
Ik heb toen besloten dat ik eigeel in mindere mate zal eten maar nooit rauw (salmonella schijnt niet zo'n groot probleem meer te zijn maar ik loop het risico liever niet). Dat wil zeggen dat ik op trainingsdagen alleen (2) eiwitten eet en op rustdagen 2 hele eieren (of een heel ei en een eiwit). Dat komt neer op een half tot een heel ei per dag. Volgens BB-standaards heel weinig, volgens de standaard van de gemiddelde mens nog steeds veel, geloof ik.
goed idee ik doe alleen nog eieren van een natuurlijk formaat nl, medium en eet daarvan 5 stuks per dag zonder dooier. in het weekeind (rustdagen op wat sparren na dan) eet ik 5 stuks en dan met 2 eidooiers vanwege de voedindswaarde. omgerekend vier dooiers in de week. is minimaal vind ik.Eigeel is idd waardevoller dan het eiwit, dus het is gewoon geldverspilling als je het weggooid.
Je hebt meer profeit van het goede wat in Eigeel zit dan dat last krijgt van het slechte gedeelte (wat ook nog eens minimaal is.)
Zolang je goed je fruitje en je groentje eet zie ik het probleem niet dat je bang bent voor eventuele verhoogde risico op allerlei onzin ziektes.
---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 17:53 ----------
Toen de mens van 100 jaar geleden nog niet wist wat cholesterkwal was aten ze ook gewoon alle eieren met het eigeel erbij.
cholesterol in de gaten houden is iets voor bejaarden die hun hele leven slecht gegeten/gedronken hebben. ( ook nog uit de tijd dat roken doodnormaal was)
Toen de mens van 100 jaar geleden nog niet wist wat cholesterkwal was aten ze ook gewoon alle eieren met het eigeel erbij.
cholesterol in de gaten houden is iets voor bejaarden die hun hele leven slecht gegeten/gedronken hebben. ( ook nog uit de tijd dat roken doodnormaal was)
eigeel is t*ring gezond ik eet elke FKN EIGEEL DIE ER BESTAAT!!!!Ja daaaaaaaag.... De mens van 100 jaar geleden bereikte doorgaans ook niet de leeftijd die de mensen nu bereiken.
En cholesterol in de gaten houden iets voor bejaarden? Nog grotere onzin, tegen de tijd dat je bejaard bent is het te laat.
1 ei per dag (met eidooier) kan geen kwaad voor mensen die gezond zijn, maar wil je meer gebruiken, dan is het zeer aan te raden jaarlijks het cholesterolgehalte in je bloed te laten controleren.
Allerlei wilde verhalen over hoeveel eieren (eidooiers) je wel niet straffeloos kan eten, schiet je niets mee op: cholesterol heeft een genetische component, en de één kan heel veel cholesterol via de voeding aan en krijgt nog geen hoog cholesterol, en de ander krijgt zelfs met een cholesterolarm dieet het cholesterolgehalte nauwelijks omlaag.
Ja daaaaaaaag.... De mens van 100 jaar geleden bereikte doorgaans ook niet de leeftijd die de mensen nu bereiken.
En cholesterol in de gaten houden iets voor bejaarden? Nog grotere onzin, tegen de tijd dat je bejaard bent is het te laat.
1 ei per dag (met eidooier) kan geen kwaad voor mensen die gezond zijn, maar wil je meer gebruiken, dan is het zeer aan te raden jaarlijks het cholesterolgehalte in je bloed te laten controleren.
Allerlei wilde verhalen over hoeveel eieren (eidooiers) je wel niet straffeloos kan eten, schiet je niets mee op: cholesterol heeft een genetische component, en de één kan heel veel cholesterol via de voeding aan en krijgt nog geen hoog cholesterol, en de ander krijgt zelfs met een cholesterolarm dieet het cholesterolgehalte nauwelijks omlaag.
)
eigeel is t*ring gezond ik eet elke FKN EIGEEL DIE ER BESTAAT!!!!
Ja daaaaaaaag.... De mens van 100 jaar geleden bereikte doorgaans ook niet de leeftijd die de mensen nu bereiken.
??
waarom lees ik dat nu met een ongelofelijk gay stemmetje in mijn hoofd??

Only if you're the sucking kind 
Juist je cholesterol. Verhoudingen in HDL/LDL verbeteren drastisch naarmate men minstens een eitje per dag eet, naast een overig fatsoenlijk dieet natuurlijk. Zelf eet ik 6-10 hele eieren (gekookt) per dag.Ik eet al bijna 6 maanden lang dageljiks 4 hele eieren, heb m'n bloed vorige week vrijdag laten prikken en alles was in orde - ook mijn cholesterol.