AndroidHealthClinic

De grote browser actie

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ik las net dat steeds meer mensen overstappen op alternatieven voor Internet Explorer, Office en Windows. Deze alternatieven zijn vaak ook beter en goedkoper of zelfs gratis.

Zo heb je Open Office, een prima office pakket dat geheel gratis is en net zo goed werkt als Microsoft Office.

Als alternatief voor Internet Explorer (browser) zijn er zat mogelijkheden die allen gratis zijn. Enkele voorbeelden zijn Firefox, Safari en Chrome. Ben je op zoek naar een zeer veelzijdige, stabiele en uitbreidbare browser dan is Firefox wellicht de beste keuze. Safari is een heel handige, mooie en solide browser en Chrome is vooral eenvoudig en gebruiksvriendelijk.

Als alternatieven voor Windows kan je kiezen tussen twee uiterst stabiele en snelle besturingssystemen, Linux, waarvan de Ubuntu distro waarschijnlijk de beste keuze is voor de gemiddelde gebruiker, en Apple OSX Leopard wat een zeer goed afgewerkt, eenvoudig ogend en stabiel systeem is.

Al wat ik kan zeggen is, probeer een keer wat anders. Je zal verstelt staan van de kwaliteit van al deze alternatieven en voor je het weet wil je nooit meer terug.

Als actie vond ik het alvast een leuk idee om zoveel mogelijk DBB'rs te overtuigen om over te stappen naar een andere browser. Ik ben benieuwd in welke mate de statistieken kunnen veranderd worden. Bij deze dus een oproep aan JOUW om dit eens te proberen :)

Momenteel gebruikt 72% van de DBB'rs Internet Explorer, 23% gebruikt Firefox, 2,45% gebruikt Safari, 1,18% Chrome, overige zijn o.a. Opera en PS3.

Na deze actie van om te beginnen 3 maanden zullen we de statistieken opnieuw posten.

Mmmm dat zoveel % het gebruikt heeft een rede, het is een fijne browser en mensen zijn em gewend.
Ik gebruik heel heel soms firefox though

Ik ga niet overstappen iig, zie niet in waarom.

Ok, ik ga nu overschakelen op Firefox. Schijnt beter te zijn dan IE? :)

Ik draai ook op Opera,en Iex7.
vind opera niet zo fijn, ben gewend aan Iex.7
tot vorige week alleen Firefox, maar had problemen site's toe te voegen als favoriet,en updates van Microsoft.

Blijkt nu dat het door ZoneAlarm komt.

Ik vindt het een goede actie hoor....wordt hoog tijd dat iedereen overstapt op Linux ! :D

• Topic Starter Topic Starter
Mmmm dat zoveel % het gebruikt heeft een rede, het is een fijne browser en mensen zijn em gewend.
Ik gebruik heel heel soms firefox though

Ik ga niet overstappen iig, zie niet in waarom.
Hehe nee dat is niet de reden beste Jonko. De reden is dat Windows een monopolie heeft en IE er standaard op zit, dat is de reden dat zoveel mensen het gebruiken. Terwijl het helemaal geen goede browser is. IE is onveilig en crashed makkelijk ;)

ik surf al met firefox, sneller en gebruiksvriendelijker dan inet explorer

Hehe nee dat is niet de reden beste Jonko. De reden is dat Windows een monopolie heeft en IE er standaard op zit, dat is de reden dat zoveel mensen het gebruiken. Terwijl het helemaal geen goede browser is. IE is onveilig en crashed makkelijk ;)

Je mening verkondigen als feit, ok.....

Elke browser zit vol met lekken. De enigste reden waarom MS zoveel gebashed wordt is het feit dat meer dan 70% van de mensen het gebruikt. Daarom hoor je niks van die anderen.

Ik blijf IE lekker gebruiken :)

Nou ik heb bij deze ff Crome ingesteld als internet explorer. Zal mijn bevindingen posten.

Dat is geen mening hoor, dat zijn bewezen feiten.

Dat het er standaard bijzit, ja, maarja, dat maakt het ook makkelijk.
Ik ben blij met IE, heb de andere browsers ook geprobeert, maar die vond ik toch een stuk minder. Firefox is wel iets sneller soms heb ik het idee, maar vind em verder niet zo fijn.

Dus ik hou het lekker bij de oude vertrouwde IE

Dat het er standaard bijzit, ja, maarja, dat maakt het ook makkelijk.
Ik ben blij met IE, heb de andere browsers ook geprobeert, maar die vond ik toch een stuk minder. Firefox is wel iets sneller soms heb ik het idee, maar vind em verder niet zo fijn.

Dus ik hou het lekker bij de oude vertrouwde IE
Je hebt de anderen nog niet geprobeerd. De meeste experts zijn het erover eens dat IE niet de beste browser is. Ik lul echt niet zomaar wat hoor ;)

Ik surf al jaren met Firefox.
Enige probleem is dat Firefox niet alle sites ondersteunt. (of alle sites Firefox)

Scrollen is k*t in crome. Hij scrolt meteen bijna een hele pagina. Waar kan je dit aanpassen?

Ik gebruik al jaren opera. woohooo minder dan 1% ... de elite dus :)

Je hebt de anderen nog niet geprobeerd. De meeste experts zijn het erover eens dat IE niet de beste browser is. Ik lul echt niet zomaar wat hoor ;)

Heb ik wel, staat in mijn post. Alleen crome niet geloof ik, maarja, zie niet in waarom ik die nog wil proberen. Naar mijn ervaring is voor mij IE gewoon nog het fijnste. Of die het beste is boeit me werkelijk waar niks. Ik ga niet iets gebruiken alleen omdat andere em beter vinden. Doet me denken aan trendvolgers/breezahs.
Maargoed, dit is mijn mening maar. De mening van een consument en niet een expert, zal er wel niet toe doen ;)

Terug
Naar boven