AndroidHealthClinic

De grote browser actie

Zeer herkenbaar allemaal Riccohw, ik was ook een enorme Windows fan (al de rest vond ik maar overbodig enzo). Zelfs laatst bij de Chrome introductie was ik extreem sceptisch. Al wat er nodig is , is een beetje moed om eens verder te kijken. Ik gebruik nog steeds Windows op de desktop, maar werk nu al 30% op de mac en je merkt gewoon continu het verschil. Zelfs Vista 64bit kan me niet bekoren, ik werk nog liever op XP 32 bit.
Vista heb ik heel kort geprobeerd. XP vind ik wel ok, maar ik blijf fan van windows 98 eigenlijk. Had twee systemen, draaide op een 98 en de ander xp proffesional, aangezien home je hardeschijf gewoon ruined (ook heb je niet zo'n snelle internetsnelheid als met proffesional/win 98).

Over dat sceptisch zijn, dat herken ik erg! ik wil het eigenlijk wel proberen, maar het is ook weer een, ja hoe zal ik het zeggen, angst dat het net zo iets is als microsoft z'n IE. Maar ja, proberen kan geen kwaad! zal het binnenkort eens proberen (miss met de kerst ff. hou je op de hoogte)

Maar als je een mac ook gebruikt, waarom installeer je dan niet VMware / Parallels op je mac zodat je daar je windows kan gebruiken? tegelijkertijd met je OS X. Je kan zo ook heel gemakkelijk bestanden wisselen. Bovendien draait windows ook nog eens beter als het op een mac draait, dan dat het op een pc doet :D

Surf al een tijdje via Chrome, en bevalt me meer dan prima. Zeker als ik het met IE vergelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Vista heb ik heel kort geprobeerd. XP vind ik wel ok, maar ik blijf fan van windows 98 eigenlijk. Had twee systemen, draaide op een 98 en de ander xp proffesional, aangezien home je hardeschijf gewoon ruined (ook heb je niet zo'n snelle internetsnelheid als met proffesional/win 98).

Over dat sceptisch zijn, dat herken ik erg! ik wil het eigenlijk wel proberen, maar het is ook weer een, ja hoe zal ik het zeggen, angst dat het net zo iets is als microsoft z'n IE. Maar ja, proberen kan geen kwaad! zal het binnenkort eens proberen (miss met de kerst ff. hou je op de hoogte)

Maar als je een mac ook gebruikt, waarom installeer je dan niet VMware / Parallels op je mac zodat je daar je windows kan gebruiken? tegelijkertijd met je OS X. Je kan zo ook heel gemakkelijk bestanden wisselen. Bovendien draait windows ook nog eens beter als het op een mac draait, dan dat het op een pc doet :D
Ik heb Vista 64 bit ultimate op de macbook onder dual boot/boot camp (puur voor games en testen). Op de pc heb ik een multi boot (xp, vista, server 2008). Binnenkort eens Ubuntu gaan proberen op de mac via virtual box :)

ik zou niet weten hoe ik moet veranderen. zo een noob ben ik.

ik kan op de sites die ik wil, ik kan downen wat ik wil, kan mijn ding doen...

tja...

ik zou niet weten hoe ik moet veranderen. zo een noob ben ik.

ik kan op de sites die ik wil, ik kan downen wat ik wil, kan mijn ding doen...

tja...
Kinderspel... je gaat naar één van de alternatieve browser sites en download de setup, vaak staat er een grote download knop op de homepage. Zodra het gedownload is dubbelklikken op het icoon en de installatie volgen. Vermits jij waarschijnlijk van eenvoud houdt op je pc zal je Chrome geweldig vinden.

Firefox!

Heeft tenminste niet al die stomme klikgeluidjes, en als je in de adresbalk bijvoorbeeld FACEBOOK intypt, kom je van zelf op facebook.com!

Kinderspel... je gaat naar één van de alternatieve browser sites en download de setup, vaak staat er een grote download knop op de homepage. Zodra het gedownload is dubbelklikken op het icoon en de installatie volgen. Vermits jij waarschijnlijk van eenvoud houdt op je pc zal je Chrome geweldig vinden.

en wat verandert er dan allemaal, gewoon dat ik niet met explorer surf maar met firefox (bijvoorbeeld)?

las ook iets van toetsencombinaties die veranderen...

toen chrome net uit was waren er toch wat problemen mee... in hoeverre zijn die opgelost?

heb echt stuk of 10 soorten browsers geprobeerd, blijven hangen bij Opera...

en wat verandert er dan allemaal, gewoon dat ik niet met explorer surf maar met firefox (bijvoorbeeld)?

las ook iets van toetsencombinaties die veranderen...

toen chrome net uit was waren er toch wat problemen mee... in hoeverre zijn die opgelost?
Laat ik eerst vermelden dat je IE niet hoeft te verwijderen om iets anders te proberen. Je kan alle browsers tegelijk gebruiken en zelfs tegelijk opstarten (op een oude pc liever niet vanwege het geheugen dat ze samen gebruiken).

Ik weet niet welke toetsencombinaties je allemaal gebruikt. Ctrl+C, X en V, Ctrl+P veranderen in elk geval niet. Dat zijn vrij gestandaardiseerde dingen. Firefox lijkt in heel wat opzichten qua layout wel wat op IE. Chrome is totaal anders maar beperkt zich tot het minimale (geen rommelige zooi die je toch nooit gebruikt).

Chrome is nieuw en heel af en toe kan er iets zijn dat niet 100% doet wat je ervan verwacht. Maar ik beschouw mezelf als vrij intensieve gebruiker en heb in de weken dat ik Chrome gebruik nog geen grote problemen ondervonden. En als het toch zo is open ik gewoon even FF.

Gebruik al een tijdje Chrome. Wil niks anders meer.

Laat ik eerst vermelden dat je IE niet hoeft te verwijderen om iets anders te proberen. Je kan alle browsers tegelijk gebruiken en zelfs tegelijk opstarten (op een oude pc liever niet vanwege het geheugen dat ze samen gebruiken).

Ik weet niet welke toetsencombinaties je allemaal gebruikt. Ctrl+C, X en V, Ctrl+P veranderen in elk geval niet. Dat zijn vrij gestandaardiseerde dingen. Firefox lijkt in heel wat opzichten qua layout wel wat op IE. Chrome is totaal anders maar beperkt zich tot het minimale (geen rommelige zooi die je toch nooit gebruikt).

Chrome is nieuw en heel af en toe kan er iets zijn dat niet 100% doet wat je ervan verwacht. Maar ik beschouw mezelf als vrij intensieve gebruiker en heb in de weken dat ik Chrome gebruik nog geen grote problemen ondervonden. En als het toch zo is open ik gewoon even FF.

dat van die combo's is wel leuk dat het niet verandert. mijn laptop is in januari 2 jaar en het is niet dat ik er waanzinnig veel mee doe. gamen sinds een week, en voro de rest alleen maar surfen en downloaden.

Gebruik IE7Pro.
Minder lekker dan IE7, loopt veel minder vaak vast en als het vastloopt krijg je de volgende keer dat je IE opent een tabblad geopend met de sites die je open had staan.
Werkt heel makkelijk ook. Geen last van pop-ups want die houdt ie veel beter tegen.
Geen FF, Opera, Safari of Chrome voor mij, geef mij maar IE7Pro.

Zo heb nu chrome, nu wat personaliseren. ziet er op het eerste zicht al wel stukken beter en vlotter uit dan explorer...

f*ck seg, al men paswoorden terug gaan zoeken :mad:

ben al lang geleden overgestapt op firefox

paar hoogst irritante dingen die ik me herinner van IE
vroegere versies ( nu ook vast nog wel ) zodra je IE opent draait het ineens op 100% en gaat alles heel traag. probleem op meerdere computers gezien.

en tegenwoordig met IE 7 1 of andere verificatie fout.
bij het inloggen in een modem bijvoorbeeld of inloggen bij een ftp server.
constant opnieuw vragen voor gebruikersnaam en wachtwoord :mad:

ik ben al een hele lange tijd overgestapt op Firefox als browser en OpenOffice voor het administriele werk.
:thumbs:

windows producten ben ik nogal huiverig voor........ze zijn traag, hebben dagelijks wel updates nodig ( wat het gevoel van veiligheid ook al verminderd)

spellingscontrole is ook wel rete irritant

Terug
Naar boven