AndroidHealthClinic

De grote browser actie

Firefox is de shit. IE is gewoon zwaar k*t.

ik gebruik al een tijdje google Crome, werkt best lekker

Beste actie Big!

Ik ben sinds 23 november overgestapt op mac & daarmee firefox als browser.
Ik wil echt NOOIT meer terug naar windows! Mede omdat mac gewoon mijn uitvinding is, het past gewoon perfect bij mij. Windows vind ik gewoon zo'n ge***t.

wat betreft firefox, ik vind m veel beter dan IE. Het is leuk dat je m kan pimpen, met daarbij de enorm handige colour tabs.

Over Safari: dat heb ik nog niet echt geprobeerd eigenlijk. Heb er wel even mee gesurft en zo, maar ik prefereer nu echt firefox.

IE vs Firefox
-ik vind IE maar traag
- IE = saai van kleur (ja telt ook mee)
- IE heeft moeilijkere toetscombinaties (in tegenstelling tot firefox: zoals cntrl T bij windows, en cmd R bij mac)
- voordeel firefox: pimp-able
- snel surfen met firefox
- veilig surfen met firefox (zie lek van microsoft van paar dagen geleden)

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nogmaals: ik raad iedereen ook zeker aan een mac te kopen! Het werkt gewoon veel sneller, overzichtelijker en bovendien is het veel gebruiksvriendelijker. Neem bijvoorbeeld het uninstallen van programma's. bij windows MOET je iets uninstallen, bij mac sleep je gewoon het programma in de prullebak en verwijder je hem. Klaar ben je. Geen gezeur meer met exe bestanden e.d.
Daarnaast hou ik echt enorm veel van Spaces & Expose
Deze combinatie laat je heel snel switchen tussen programma's door alleen maar (als je het zo instelt) in een hoek te wijzen van je scherm.

bovendien is het op een mac mogelijk zowel windows als mac osx te draaien, en dat gewoon tegelijkertijd!

maar anyways, ik zou zeggen, als je tijd, geld, en zin hebt, probeer een mac in combinatie met firefox, en je wilt echt nooit meer terug naar windows.

Even een edit:
ik heb een tijdje gewerkt met linux. Ik moest een server opstellen voor een game. Deze had de beste verbinding met linux, dus ik een server gehuurd, zodat ik een extern bureaublad kon maken. Ik vond linux wel ok, het werkt sneller dan windows, maar ik prefereer nog steeds Mac OS X Leopard. Linux is eerst even wennen, maar als alles draait is het wel beter dan windows, vind ik, maar niet beter dan mac. Linux vind ik net weer wat 'simpeler' dan mac & windows wat betreft graphics.

• Topic Starter Topic Starter
Heb ik wel, staat in mijn post. Alleen crome niet geloof ik, maarja, zie niet in waarom ik die nog wil proberen. Naar mijn ervaring is voor mij IE gewoon nog het fijnste. Of die het beste is boeit me werkelijk waar niks. Ik ga niet iets gebruiken alleen omdat andere em beter vinden. Doet me denken aan trendvolgers/breezahs.
Maargoed, dit is mijn mening maar. De mening van een consument en niet een expert, zal er wel niet toe doen ;)
Het is de bedoeling dat mensen wat verder kijken dan het MS wereldje. Als men de anderen echt goed leert kennen denk ik dat men hier meer voordeel kan uithalen. Als mensen zich gaan afvragen waarom ze zoveel rotzooi op de PC krijgen dan komen ze vanzelf bij de browser uit. Sinds ik IE niet meer gebruik heb ik amper nog troep op de PC. Dat bedoel ik oa met bewezen feiten. Zelfs de nieuwste versies van IE laten nog allerlei zooi door. Dat merk je soms pas als je een spyware scanner hebt laten lopen.

Het is de bedoeling dat mensen wat verder kijken dan het MS wereldje. Als men de anderen echt goed leert kennen denk ik dat men hier meer voordeel kan uithalen. Als mensen zich gaan afvragen waarom ze zoveel rotzooi op de PC krijgen dan komen ze vanzelf bij de browser uit. Sinds ik IE niet meer gebruik heb ik amper nog troep op de PC. Dat bedoel ik oa met bewezen feiten. Zelfs de nieuwste versies van IE laten nog allerlei zooi door. Dat merk je soms pas als je een spyware scanner hebt laten lopen.

Ik had iets minder troep op mn pc tijdens dat ik FF gebruikte. Maar erg veel scheelde het nou ook weer niet, dus ik moest nog steeds opruimen soms.
Naast dat kom ik weer uit op eigen gebruikersgemak.

ik ben vandeweek overgestapt op chrome, mn internet explorer liep heel vaak vast en chrome is een stuk sneller.

ik gebruik al jaren firefox
vind hem een stuk fijner werken dan IE6(7 niet echt ervaring mee) en zeker omdat ik allemaal addons eraan toe kan voegen.

Als OS heb ik windows, en daar zal ik voorlopig wel bij blijven, omdat ik te lui ben alles uit te zoeken van bijvoorbeeld ubuntu.
heb het wel eens gedraaid als live cd, en het basis werk lukte wel, maar ik wil meer met mn pc kunnen dan alleen chatten en internetten enzo, en ben te lui om dat allemaal te leren :P

Kan iemand ook uitleggen waarom ie k*t is? Heb er namelijk niet zo'n last van.

Ik zit nu op Firefox. Gaat lekker snel :p

Je moet voor de gein eens deze programmaatjes draaien:

- Ad aware
- Spybot search & destroy

Beiden ook gratis BTW.

Heb ad aware er wel is opgehad. Heb nu avg en die houd ook zulke dingen tegen als het goed is. Ik heb iig nooit pop ups of dat me startpagina verandert oid.

Heb ad aware er wel is opgehad. Heb nu avg en die houd ook zulke dingen tegen als het goed is. Ik heb iig nooit pop ups of dat me startpagina verandert oid.
No prob. Een tevreden gebruiker is een gelukkige gebruiker. Proberen kan nooit kwaad natuurlijk.

gebruik al een hele tijd nu FF en ben daar tevreden over zal hem ook wel blijven gebruiken

wat is opera nu weer dan???
die komt niet voor in big-t's post...

(grappig dat niemand over safari heeft)

Zoals jullie in mijn eerste post al hebben kunnen lezen, ben ik sinds kort overgestapt op een mac. Ik zal hieronder mijn ervaringen even in het kort mededelen.

Windows:
Vroeger was ik en enorme windows fan. Je kon alles, naar mijn gevoel, simpel vinden. Het was overzichtelijk, je dumpt veel op je desktop en klaar ben je. Bij het start menuutje kan je gemakkelijk je documenten vinden e.d. Bijna elk programma wat je maar wilt hebben, kan je vinden op het internet of in de winkel. Geen compatibiliteit problemen. Elke hardware ondersteunt windows wel.

Ik was er erg blij mee totdat ik een mac voor m’n neus kreeg.

Mac OS X
Eenmaal geprobeerd dacht ik zo van: jeez dit is moeilijk. Maar het lijkt veel moeilijker dan het is. Eigenlijk moet je bij windows nog denken zo van: hoe moet ik dit doen? Bij een mac moet je niet eens denken, kijk maar naar het uninstallen van programma’s. Gewoon in je prullenbak slepen en klaar ben je. Niks uninstal programma o.i.d.
Daarnaast zijn er ook geen virussen voor de mac, dus van dat gezeur ben je ook af.

De OS is even wennen eerst, omdat je natuurlijk windows gewent bent. De standaard programma’s die meegeleverd worden zoals iMovie, iWeb en Garage stellen je in staat filmpjes, websites en muziek in een handomdraai te maken. Branden gaat ook simpel, je hebt eigenlijk geen brandprogramma meer nodig, want al dit is meegeleverd in de software.

Wat ik ook ideaal vind, is dat elk programma eigenlijk op zichzelf draait, en niet afhankelijk is van andere programma’s. Ik bedoel als er een programma op windows een error geeft, dan kan dit andere programma’s beinvloeden. Dit is niet zo op een Mac.

Ook vind ik OS X veel gebruiksvriendelijker. Door middel van spaces/ expose laat Mac je veel sneller van en tussen programma's wisselen. Daarbij komt ook, dat wanneer je met windows iets minimaliseert, het gewoon in je balk onder in gaat. Als je dan alt-Tab't heb je nog last van het programma. Bij mac is dit niet zo, als je iets minimaliseert, dan gaat het ook, net zoals bij windows, in je balk, maar het verschil zit hem in het feit dat bij mac het Echt geminimaliseerd is, je hebt er dus geen last meer van met spaces/expose/alt-tab.

Wat een achterliggende gedachte was, was dat ik anders wilde zijn dan de rest van de wereld met zijn Windows. Microsoft maak zulke, sorry, instabiele programma's. Er zitten zo vaak gaten in. Je loopt eigenlijk zo veel risico, terwijl dat niet eens nodig is.. (zie mac! <3)

Linux
Heb hier maar een korte tijd mee gewerkt, kan er dus ook niet echt heel veel over vertellen. Maar ik vond het wel simpeler werken dan windows. Het kwam wel wat ‘minder sterk’ over, maar niets was daar van waar! Grafisch was het toen niet echt mooi in vergelijking tot windows, maar qua prestaties ging het alles te boven in vergelijking tot windows. Linux was sneller & makkelijk in gebruik.

Qua errors kan ik er weinig over zeggen, ik heb het daar te kort voor geprobeerd (1 maand).

Internet Explorer.
Ben hier altijd een fan van geweest. Het was makkelijk in gebruik, alles werd goed weergegeven, en ik surfte naar mijn mening, vrij snel. Eenmaal wetende dat er lekken in IE zaten, en dat er heel erg veel software op je pc wordt achtergelaten, stapte ik er vanaf. Ik werd er gek van, dat mijn pc elke keer ‘vol’ zat met onzin.

Firefox
Een woord: Heerlijk!
- gemakkelijk in gebruik
- overzichtelijk
- veilig (ik heb er geen pop ups van, geen shit zoals dat IE door laat)
- add ons, zoals popup blocker, color tabs, skins en nog veel meer. Je kan je firefox helemaal personaliseren.
- loopt niet zo vaak vast als Internet Explorer
- surft veel sneller

Ik heb alleen nog 1 vraag aan een chrome & Open Office gebruiker:
waarom zou ik nu, als firefox lover, over moeten stappen op Chrome? Wat maakt dat zo.. beter?
en hoe zit dit met open office? had dat van een maat van mij ook aangeraden gekregen, maar heb het in de wind gegooid eigenlijk..
Misschien toch maar eens proberen, thans ik nu Microsoft Mac 2008 gebruik..

Hoe zit dat met jou Big T? Gebruik jij Open Office? Zo ja, hoe bevalt het jou?

Laatst bewerkt:
Goed initiatief grote T.

Ik gebruik al jaar en dag open source browsers, tekstverwerker, mediaplayer, emailprogramma's, anti spyware etc. Moet zeggen dat de open source software enorm vooruit is gegaan de laatste tijd. Vooral het gebruiksgemak van Firefox is top. En de fanatieke interntetter kan met de vele handige plugins kun je alles helemaal perfectioneren:)

Ow, ennuh ff lid worden [Link niet meer beschikbaar] :D

Ik gebruik al jaren FireFox en daarvoor Opera.

Zeer herkenbaar allemaal Riccohw, ik was ook een enorme Windows fan (al de rest vond ik maar overbodig enzo). Zelfs laatst bij de Chrome introductie was ik extreem sceptisch. Al wat er nodig is , is een beetje moed om eens verder te kijken. Ik gebruik nog steeds Windows op de desktop, maar werk nu al 30% op de mac en je merkt gewoon continu het verschil. Zelfs Vista 64bit kan me niet bekoren, ik werk nog liever op XP 32 bit.

Terug
Naar boven