Made
Cool Novice
- Waardering
- 7
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 88kg
- Vetpercentage
- 10%
Voogd als in een peetouder?
Geen bloedband = geen autoriteit.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je niet begrijpt hoe een beschaafd rechtssysteem werkt dan is er ook geen discussie mogelijk. Jouw argumenten komen nogal kinderlijk over eerlijk gezegd, net zoiets als belasting betalen diefstal zou zijn.

ik weet niet hoe een shariarechtbank precies werkt, maar als het hele proces hetzelfde is als bij ons, behalve welke straffen er uitgedeeld worden (wat ik met heel mijn argumentatie aanneem), blijf ik toch voet bij stuk houden en zeggen dat je mooi uit je westerse droom mag ontwakenen en inzien dat niet iedereen dezelfde waarde en opvattingen als jij heeft![]()
Hehe klopt ja. Een gevangenisstraf kan je ook voor je leven tekenen, ik hoor wel eens dat bijvoorbeeld mensen je nooit meer normaal behandelen of zelfs gaan terroriseren zelfs als je onschuldig bleek te zijn, maar daar kun je inderdaad meer aan doen dan permanente fysieke schade.Dit is sowieso wel een héél groot knelpunt, als je ziet hoeveel mensen er al vals beschuldigt zijn, een celstraf is iets wat nog enigszins te compenseren valt, een afgehakt ledemaat/verminking niet.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens.Voor dat je het weet word je de hele dag door de TV gebombardeerd met meldingen over afgehakte ledematen en mensen die in tonnen accuzuur gedoopt worden en lijkt het allemaal heel normaal.
De barbaarse straffen/gedachten moeten vreemd blijven voor de mensen, dan zullen ze zelf ook minder snel neigen deze te hanteren.
En natuurlijk het laatste wat we wel willen is dat mensen verminking o.i.d. als een vorm van gerechtigheid gaan zien, dan is het einde zoek.
) maar vinden we het nu normaal om dingen te doen waarvoor je opgesloten zult worden? Ik en jij vinden dit nog steeds niet acceptabel.oké, in dat geval is een shariarechtbank idd een achterlijk stuk pelikanenschijt dat in de middeleeuwen thuishoort.Dan zou ik me maar verdiepen in hoe een gedeelte van dat soort rechtbanken werken. Ten eerste kennen ze geen gelijkheidsbeginsel en ten tweede kennen ze geen scheiding van de machten. Waarbij in de sharia dan nog een religieuze macht om de hoek komt kijken ook.
Je kan voet bij stuk houden wat je wil maar als jouw basis er uit bestaat dat het gaat om een waarde en opvattingenvraagstuk dan sla je de plank behoorlijk mis. Of je moet zoiets als de scheiding der machten ook zien als een waarde en opvattingenvraagstuk.

Hehe klopt ja. Een gevangenisstraf kan je ook voor je leven tekenen, ik hoor wel eens dat bijvoorbeeld mensen je nooit meer normaal behandelen of zelfs gaan terroriseren zelfs als je onschuldig bleek te zijn, maar daar kun je inderdaad meer aan doen dan permanente fysieke schade.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens.
Je gaat ervan uit dat bekendheid met de strafmethode strafbare feiten plegen normaler maakt. Wij zijn bekend met gevangenisstraf (vanuit de media, waarschijnlijk niet uit eigen ervaring) maar vinden we het nu normaal om dingen te doen waarvoor je opgesloten zult worden? Ik en jij vinden dit nog steeds niet acceptabel.
Zelfs voor boetes geld dit maar deels, omdat we er meer dan bekend mee zijn waarschijnlijk zelfs uit ervaring (verkeersboete o.i.d.) maar het ook nog steeds niet normaal vinden om fraude te plegen of overtredingen te begaan.
Dus, de straf heeft geen (of weinig?) gevolg voor de acceptatie van de daden die ervoor gepleegd moeten worden.
Je gezicht is verminkt en je bent blind.. je leven is gewoon verpest door een persoon. Zou je dat zomaar 1 2 3 vergeten..
Nee, maar ik zou toch proberen die wraakgevoelens achterwege te laten. Is gewoon niet zinvol en gezond.
Sommige zaken wil je ook je grootste vijand niet aandoen, dus blijkbaar vind ze die verminking en blindheid toch zo erg nog niet, of niet erg genoeg..
Nee, maar ik zou toch proberen die wraakgevoelens achterwege te laten. Is gewoon niet zinvol en gezond.
Sommige zaken wil je ook je grootste vijand niet aandoen, dus blijkbaar vind ze die verminking en blindheid toch zo erg nog niet, of niet erg genoeg..
Maar het blijft nog steeds een feit dat Gladiool zn argument zo hypocriet als de pest is. Aangezien dat argument puur over de straffen gaat en niet over het hele rechtssysteem
want ik zou hetzelfde voorbeeld kunnen hernemen met een hypothetisch rechtssysteem dat in alle opzichten gelijk aan het onze is, op de strafsoorten na![]()