MuscleMeat

De juiste principes?

RonnieLOLMAN

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
96kg
Vetpercentage
19%
Hoi.

Hier volgt mijn voedingsschema. Ik heb mijn voedingsschema nu aangepast en de laatste calorien eruit gehaald. Ik train nu een klein anderhalf jaar, ik heb het principe, je ziet het, je eet het gevolgd. Goed veel massa gepakt. Maar ook voor mij komt de tijd dat ik aan een voedingsschema moet beginnen. En dat heb ik vandaag gedaan. IK HEB WAARSCHIJNLIJK OOK EEN PAAR FOUTEN GEMAAKT

Ik heb low carb gekozen omdat ik het een keer wil proberen, ik weeg nu wat ik wil wegen en ik heb het gevoel onnodig veel rijst en troep naar binnen te werken.

Voedsel Per Dag:
3L Volle Melk
6 Eieren
400 GR kip
1000 gr kwark
400 gr koolvis
1 banaan

voor de rest zoveel mogelijk broccoli en spinazie/groene groenten

260 Carbs
418 Prot
138 Fat
----------

6:00 - Banaan, 1L Melk, 6 eieren
7:00 Trainen
8:15 - 1L melk
9:00 School:
1 KG kwark, 1L melk,
18:00 400 Gr Kip, Groenten
20:00 400 Gr koolvis

hoogst waarschijnlijk zal ik tussen 20:00 en 22:00 extreem veel honger krijgen. Dus ik denk dat ik maar een eetlepel pindakaas voor het slapen neem of de kip maaltijd ga splitsen.

dit kost maar €207 per maand. en heeft 3854 Kcal, goedkoper kan het dus niet.
En volgens mij ook redelijk gezond. Aangezien Er nauwelijks suiker inzit, en Lactose een laag GI waarde heeft.

Heel misschien voeg ik een kleine rijst maaltijd of havermout toe aan de ochtend. Ik weet niet hoe mijn lichaam reageert op LOW CARB. Het is nu verdeeld op ONGEVEER:
45%PROT
35%FAT
25%CARB.

Nogmaals ik heb nog nooit een voedingsschema gevolgd dus ik ben benieuwd wat voor tips ik krijg. ALLE REACTIES ZIJN WELKOM. ALLES.

ALLES.

Laatst bewerkt:
geheel off topic:
dit zijn toch geen maaltijden??? je moet toch wel een schema kunnen bedenken met dezelfde voedingswaarde, waarbij je ook nog kan genieten van de dingen die je eet in plaats van het binnen krijgen van de juiste voedingswaarde??

succes met het binnenkrijgen van je voedingswaarde, ik ga genieten van een lekker smaakvol ontbijt met ook goede voedingswaarde ;-)

20j 2m03 54kg 19%

Kloppen je stats?:eek:

Wtf, 400 gram proteïnen per dag.

• Topic Starter Topic Starter
ja die banaan metteen als ik wakker wordt om de vast te breken. En ik heb nu lang genoeg rijst en alles gegeten wordt er alleen maar dik van. en nee ik weeg 96 kg.

Ok maar goed dan maar geen lekkere maaltijden, qua voedingswaarden is dit goed toch? of niet ?

Je wordt dik van een overschot aan kcal.

500 + is toch voor een bulk of niet.

---------- Post toegevoegd 8 September 2013 om 09:28 ----------

en nog iets, wat zouden jullie er dan bij doen om het 'lekkerder' te maken ?

---------- Post toegevoegd 8 September 2013 om 09:30 ----------

Ik verander die banaan voor na het trainen ->

Gaan je darmen leuk vinden, dit schema.

Variatie is ook om te huilen natuurlijk, wtf 1kg kwark en 400 gram koolvis per dag ook. Na 3 dagen komt dit toch al je strot uit als je verder óók nog achterlijk veel kcal uit 3l volle melk haalt.

Low carb om te bouwen? Dat gaat toch ten koste van je energie (en dus de mogelijkheid om te knallen in de sportschool)?

daarom heb ik nu 1 dag rust tussen de trainingsdagen. en verder plaats ik dit omdat ik graag wat tips wil hebben qua variatie, omdat ik ook door heb dat dit niet goed is. Ik eet al mijn carbs 's ochtends en wil voor de rest van dag geen carbs meer omdat dat onnodig is? Ik ga geen rijst meer eten en ook geen pasta of havermout want DAT komt mijn strot uit.

verder train ik train om 7 uur 'sochtends ivm school en werk en ik moet ALLES mee kunnen nemen zeg maar. Wat voor voedsel zou je misschien kunnen vervangen ? Ik heb verder geen toegang tot een magnetron of oven op school, wel een koffiezet apparaat en ik kan naar de jumbo. Ik ben waarschijnlijk maar 3 uurtjes thuis van maandag tot vrijdag, dus 's ochtends 6 eieren en 800 gr koolvis en kip 's avonds, de rest moet allemaal maar mee gesjouwd kunnen worden vandaar: Melk en Kwark. Spaghetti is ook geen probleem. die kan ik de dag van te voren klaar maken en om 6 uur s'ochtends opeten.

Kunnen jullie misschien wat voedselproducten noemen zodat ik wat meer variatie kan krijgen?

---------- Post toegevoegd 8 September 2013 om 10:08 ----------

Ik moet vandaag tot een conclusie komen met het dieet:

Niet veel carbs (Alleen rond Trainingstijd)
Veel Vet
Veet Eiwit

Hoe kan pasta nu je strot uitkomen? Er zijn duizend manieren om dat te bereiden?

Is 220 Carb wel "LOW CARB"?
volgens mij is dat niet extreem low carb. ik denk eigenlijk dat ik meer vet erin moet hebben.

Noten iemand ? Pinda's ? Ik voeg in plaats van 2 bakken kwark, maar 1 bak en resterende met noten toe :D

Waarom probeer je het "Anabolic Diet" van Dr. Mauro Di Pasquale niet eens? Want wat jij hier opsomt trekt nergens op.

rijst en pasta kan je op vele manieren klaarmaken. Je moet het niet kaal eten. Kleedt het aan met kruiden.
Gekookte rijst met wat kerriepoeder of koken in bouillon maakt het al aangenamer. Fruit eens wat kruiden met een uitje en roer daar je rijst eens doorheen. Er zijn veel meer mogelijkheden.
Voor pasta idem dito. Je kan zoveel toevoegen en ook met kruiden veel doen. Pastasaus kan je ook in varieren. Neem eens een potje bruschetta kruiden. Pasta klaar en dat eroverheen strooien. Vlees en groentes erbij en je hebt weer een maaltijd.
Ik denk dat het gewoon eens tijd wordt dat jij wat avondeten het kruidenrek in de winkel eens gaat bekijken.

Ook voor variatie: bulgur, guinoa, kritharakia, couscous....

Verdere variatie. Bonen! kijk eens naar rode bonen/kidney bonen en bruine bonen. Lekker wat vlees erdoorheen en een rauw uitje met tomaten en je hebt een salade achtig iets wat je mee kan nemen. Dit kan je ook met mais doen. Zalig met tonijn en paprika en ui gesnipperd met wat tomaten en een scheutje ketchup.
Denk aan wraps met zalm of met salade en kip.

Gewoon droge rijst eten is wat anders dan varieren en leren dingen lekker te maken.

Dank je wel marina, ik ben nu bezig 1 maaltijd toe te voegen met zilvervlies rijst en kidney bonen(ben ik gek op). 's ochtends:

50G rijst met kruiden
200G Bonen
3 eieren
1L melk.

IK begin al meer te varieren zonder gek veel qua kcal te veranderen. straks om 4 uur moet ik werken dus ik moet wel ff opschieten ^.^

Nou ik doe nu erg mijn best om de boel wat op te vrolijken, het eind resultaat zal ik uiteraard ook posten.

Varieren kan je leren he! ;) ook binnen je macro's!

Bonen zijn zalig! Ik moet zeggen dat toen ik 2 weken in Schotland was dat een full coocked breakfast er bij mij wel inging! zalig ook met die witte bonen in tomatensaus op toast. :D

werk ze!

Dank je wel marina, ik ben nu bezig 1 maaltijd toe te voegen met zilvervlies rijst en kidney bonen(ben ik gek op). 's ochtends:

50G rijst met kruiden
200G Bonen
3 eieren
1L melk.

IK begin al meer te varieren zonder gek veel qua kcal te veranderen. straks om 4 uur moet ik werken dus ik moet wel ff opschieten ^.^

Nou ik doe nu erg mijn best om de boel wat op te vrolijken, het eind resultaat zal ik uiteraard ook posten.

zelf vind ik bonen en piccalilly een super combinatie. Bonen, rijst, drie gekookte (geprakte/stukjes) eieren en piccalilly en je heb denk ik een smaakvol gerecht (begin al trek te krijgen). Eventueel voor de variatie picalilly vervangen door ketchup, sambal (brandal), atjar tjampoer. Zakje rauwkost erdoor, geraspte komkommer, ijsbergsla, etc.

zelf vind ik bonen en piccalilly een super combinatie. Bonen, rijst, drie gekookte (geprakte/stukjes) eieren en piccalilly en je heb denk ik een smaakvol gerecht (begin al trek te krijgen). Eventueel voor de variatie picalilly vervangen door ketchup, sambal (brandal), atjar tjampoer. Zakje rauwkost erdoor, geraspte komkommer, ijsbergsla, etc.
gewoon bruine bonen op zijn ouderswets. met uitgebakken spek en uitjes en heel veel piccalilly! :heart:
Bonen kan je eindeloos mee varieren.

groenten?

fruit?

vezels...

Maar serieus, totaal geen balans hierin. Lijkt wel obsessief over eiwitten. Je hebt ook vitaminen en mineralen nodig. En zorg ook de juiste vetten binnen te krijgen. Niet dat je alles moet schrappen, maar ik zou het herzien. Waarom geen kleine maaltijden in tupperware bakjes maken.
Variaty is the spice of life...
Ik heb ook niet veel te besteden maandelijks maar door slim in te kopen en andere kosten laag te eten kan ik goed afwisselend eten aangevuld met supplementen die werken (whey, creatine, multi-vit en omega 3). Ik heb altijd groenten erbij, regelmatig fruiten en altijd gedroogde vruchten in huis. Altijd genoeg eieren en zuivel, vis en vlees, altijd havervlokken, havermout en Brinta in huis, zeer regelmatig noten en zaden en altijd pindakaas in huis. Verder heb ik meerdere bronnen voor vet in huis (vergine olijfolie en vergine kokosolie, regelmatig roomboter en noten/zaden oliën en arachideolie om te bakken). Kan voor minder dan €300,- p/maand.

Terug
Naar boven