MuscleMeat

De Linkse Prem Radhakishun is rechts geworden, volgende stem gaat ipv PvdA naar PVV

@EricR
Ik ga de cijfers niet weerleggen hoor die spreken voor zich , maar is het niet zo dat er onder de nl gezinnen in de achterstandswijken vd grote steden maar een heel laag percentage is van mensen wat überhaupt een stem uitbrengt ?
En dat er in de centra vd grotere steden juist weer die groep woont die er niet dagelijks mee te maken heeft doordat hun leven zich vaak enkel op werk/universiteit/hoge school en thuis afspeeld en zich niet naar de probleem gebieden als achterstandswijken zullen begeven ?

Meen ergens een keer zoiets venomen te hebben, weet echter echt niet meer waar :dunno:

@EricR
Ik ga de cijfers niet weerleggen hoor die spreken voor zich , maar is het niet zo dat er onder de nl gezinnen in de achterstandswijken vd grote steden maar een heel laag percentage is van mensen wat überhaupt een stem uitbrengt ?
En dat er in de centra vd grotere steden juist weer die groep woont die er niet dagelijks mee te maken heeft doordat hun leven zich vaak enkel op werk/universiteit/hoge school en thuis afspeeld en zich niet naar de probleem gebieden als achterstandswijken zullen begeven ?

De achterstandswijken bevinden zich juist rond de centra en zijn hier (in Den Haag) zelfs gedeeltelijk onderdeel van het centrum. Ik denk dat iedere inwoner van een grote stad in Nederland niet om de probleemwijken heen kan en regelmatig ziet hoe het er aan toe gaat in die wijken. Natuurlijk is dat nog een wereld van verschil met degenen die er dagelijks tussenin wonen maar ik denk dat er weinig stadsinwoners zijn die stadsproblematiek niet regelmatig voorbij zien trekken.

De achterstandswijken bevinden zich juist rond de centra en zijn hier (in Den Haag) zelfs gedeeltelijk onderdeel van het centrum. Ik denk dat iedere inwoner van een grote stad in Nederland niet om de probleemwijken heen kan en regelmatig ziet hoe het er aan toe gaat in die wijken. Natuurlijk is dat nog een wereld van verschil met degenen die er dagelijks tussenin wonen maar ik denk dat er weinig stadsinwoners zijn die stadsproblematiek niet regelmatig voorbij zien trekken.

idd Den Haag is overal ,... :p ( just kiddin' )

zit wel wat in idd , maar ik denk dat zelf meemaken een sterker oordeel zal veroorzaken bij iemand dan "het zien voorbijkomen van" zal doen ,... in de zin van zelf ruzie hebben met / bestolen worden door ,... ipv horen of zien dat,...
Die 2e optie hebben vele (linkse :D ) mensen ook op tv en die houden ook voet bij stuk dat nl niet erger wordt qua criminaliteit.
( heb het btw niet over pvv stemmers , maar rechts algemeen he ;) )

Den Haag kent de grootste tweedeling van alle steden maar wel de gemiddeld laagste criminaliteit van de grootste steden. Zo slecht toeven is het hier niet :p

Misschien dat ook daarom hier de aanhang voor populistische partijen niet buitensporig hoog is.

Een beetje Hagenees is in ieder geval niet zo wereldvreemd dat de problemen gewoon niet gezien worden. Wat betreft het erger worden van criminaliteit kan je echter alleen maar afgaan op cijfers ook al spelen gevoelens van onveiligheid wel een rol. Maar als die gevoelen niet in samenhang zijn met de cijfers en er tegelijkertijd op redelijk grote schaal wijken onderhanden worden genomen dan kan je je ook afvragen of bepaalde zaken niet aangepraat worden.

Ik denk dat ik gewoon iets te vroeg ben begonnen met mijn mening delen, veel mensen snappen nog niet waar ik over praat.En hoe ernstig de situatie eigenlijk is.

Je bent een waar visionair. Zelfverklaard welliswaar, maar de grote geesten in het verleden werden ook eerst voor gek verklaard, niet?

Den Haag kent de grootste tweedeling van alle steden maar wel de gemiddeld laagste criminaliteit van de grootste steden. Zo slecht toeven is het hier niet :p

Zit je maar te jennen hoor ;) heb in Zoetermeer wat familie wonen en kom zo nu en dan nog wel eens in "het Drop" :D

Jullie soort weet ook wel flink aandacht te krijgen de laatste jaren, als er iets is moet het gezegd worden, of je er nou door genegeerd word meer aandacht krijgt.

Lijkt me echt k*t om hier als turk/marokaan te wonen en je telkens maar weer aangesproken te voelen terwijl je zelf een keurige jongen bent.

ff een kleine correctie, er wordt toch echt niet veel gekankerd op turken. Marokanen moeten het hier ontgelden (en vaak terecht)... van turken heb je hier eigenlijk nauwelijks last (niet alleen mn eigen ervaring).

ff een kleine correctie, er wordt toch echt niet veel gekankerd op turken. Marokanen moeten het hier ontgelden (en vaak terecht)... van turken heb je hier eigenlijk nauwelijks last (niet alleen mn eigen ervaring).

Ik juist meer van turken dan marokanen, maar dat is voor elke wijk/stad weer verschillend.

Terug
Naar boven