XXL Nutrition

De Massabouwers

blijf bij small drukken, omdat dat zoals je zelf zegt ook je borst/ schouders etc traint.
FP SC PD trainen alleen je triceps, dus je pakt alleen massa op je triceps erdoor, terwijl je door bv small press ook massa pakt op borst/ schouders...Dus dat is een betere massa oefening!

Deadlift, squat, Alle soorten BP en OH press.
Barbell en cablerows, chinnen, dippen, IDD POWERCLEANS, deze voelen erugh goed aan.
De laatste tijd heb ik teveel isolatie gedaan, ook al omdat ik beperkt was in de mogelijkheden voor de grote drie in mijn oude gym.
Nu train ik in een andere gym waar ik alle genoemde oefeningen kan doen, en na 1 week! wordt ik reeds beloond met 1kg gain!
Nu ga ik pas echt huge worden.

Chewie zei:
blijf bij small drukken, omdat dat zoals je zelf zegt ook je borst/ schouders etc traint.
FP SC PD trainen alleen je triceps, dus je pakt alleen massa op je triceps erdoor, terwijl je door bv small press ook massa pakt op borst/ schouders...Dus dat is een betere massa oefening!

Ben het hier mee eens, als je smaldrukken doet werken je schouders en borst mee, maar niet in die mate dat je niet 2 dagen later zou kunnen bankdrukken.
Heb gisteren smallpress gedaan, die voelde ik iets in mijn borst, maar nu voel ik toch vooral mijn triceps nog.
En het kan geen kwaad om een spiergroep vaker als een keer in de week te trainen, als je maar niet elke keer tot failure gaat.

Veel mensen geven vlak bankdrukken op als beste borst-massabouwer, terwijl deze oefening door de mechanische positie veel meer een schouderoef als een borstoefening is en er ook stevig om bekend staat geen geen geweldige borstoefening te zijn (wel een goeie bovenlichaam- en krachtoefening ih algemeen)

Voor goede massa heb je dus weining bijoefeningen nodig..

Schouders: Military presses, neck-presses, dumbbell presses

Borst: Bench presses, Incline presses, zware flyes

Rug: Chins, Deadlifts, Barbell rows

Benen: Squats, legg press, hack squats

Biceps: Dumbbell curls, incline dumbbell curls

Triceps: close grip bench presses, dips

kuiten: calf raises

Ik heb het lijstje niet ingevuld omdat ik het simpelweg niet weet...
Welke oefening heeft bij mij het meeste massa opgeleverd, wie zal het zeggen?
Massa komt er eerder door samenval van verschillende oefeningen en een optimaal schema denk ik en mensen vullen volgens mij gewoon de oefeningen in die ze het leukst vinden.
Ik ga er zeker wel mee akkoord dat compounds gewoon het best werken en onmisbaar zijn voor superieure massabouw.

Moen zei:
Veel mensen geven vlak bankdrukken op als beste borst-massabouwer, terwijl deze oefening door de mechanische positie veel meer een schouderoef als een borstoefening is en er ook stevig om bekend staat geen geen geweldige borstoefening te zijn (wel een goeie bovenlichaam- en krachtoefening ih algemeen)
Ik vind bench press ook niet de beste massabouwer voor borst, het is een leuke oefening dat wel, maar zó'n straffe kost zoals de meeste mensen deze oefening hypen vind ik het niet.

borst: ZWARE FLY"S (4-8herhaling tot falen)!!

Kan me niet voorstellen dat bankdrukken niet de beste massabouwer is
Eerst t**ten kweken en dan vormen met fly's

Schouders
alle heavy press varianten (dumbbell/barbell)
zware side raises

Borst
zware flyes/crossovers

Biceps
barbell curls

Triceps
small bench
dips

Quadriceps + Hamstrings

quads: squats, front squat, legpress, hacksquat
hams: romanian deads, boxsquat, goodmornings

Kuiten
standing calves

Onderarmen
deadlifts, shrugs, farmer walks, pinchflips, static holds

Rug
rows, conv. deads, chins

Traps
heavy shrugs

Onderrug
deads

Buikspieren
rope pulldown
legraises

Bartmen zei:
Kan me niet voorstellen dat bankdrukken niet de beste massabouwer is
Eerst t**ten kweken en dan vormen met fly's

ohnee? Ik ken er genoeg die geen gram borstspier aanzetten met benchpress. Als je van nature al een schouder/tricep presser bent, ben je al de lul..

enne... vormen???

KaLe zei:
ohnee? Ik ken er genoeg die geen gram borstspier aanzetten met benchpress. Als je van nature al een schouder/tricep presser bent, ben je al de lul..

enne... vormen???

Helemaal gelijk!

Ik ben zelf een schouder/tricep presser! Bij mij kwam er pas massa op mijn borst toen ik me meer op fly's ging concentreren!

flyeeeeeeeees lekker zwaar pakken tot spierfalen ja.. zonder die rek oefening van flye.. gaat je borstspier echt niet goed en snel groeien

2Ripped4U zei:
Meeste mensen geven aan dat close grip bench presses de triceps bouwer is. Ik vind dat niet, je gebruikt deels borst en om dat nou te doen als je van de dagen ervoor nog steeds spierpijn in je borst hebt.

IKzelf vind french presses, skullcrusher en push downs veel beter werken wat zijn jullie ervaringen....?
dippen en skullcrushers en california presses.

.

Schouders: Dumbbell (military) press

Borst: (licht schuine) DB press

Biceps: seated dumbbell curls( schuin)

Triceps: small bench

Quadriceps + Hamstrings: Squat+ deadlift

Kuiten: seated calf raises

Onderarmen: hammer curls

Rug: BB rows

Traps: shrugs

Onderrug: deadlift

Terug