Fitness Seller

De moslim tegenpartij, de IDP (HOAX!!)

Ik zie wrsch enkel de negatieve gevolgen van de godsdienstvrijheid, maar de godsdienstvrijheid laat de leer van christendom, islam en jodendom gewoon toe naar kinderen wat toch een immens impact heeft op de wereld en niet echt een positieve...

je moet wat karma verdelen bla bla

Je kan niet beweren dat ze grondwettelijk 'oke' zijn. Dan ben je een achterlijke debiel. Maar goed, om zo'n partij op te richten ben je dat punt al gepasseerd.
En in principe klopt je stelling. Tegengrondwettelijk zou een betere benaming zijn voor Wilders. In de huidige gang van zaken is het echter volledig ongrondwettelijk om te willen wat Wilders wil. Maar kom op, je moet toch echt wel een demented ****wit zijn om met dergelijke zaken aan te komen? Ach ja, wat is een paar honderd jaar vooruitgang in de handen van een demagoog?
De grondwet houdt alleen maar de ontwikkeling tegen.

Ik zie wrsch enkel de negatieve gevolgen van de godsdienstvrijheid, maar de godsdienstvrijheid laat de leer van christendom, islam en jodendom gewoon toe naar kinderen wat toch een immens impact heeft op de wereld en niet echt een positieve...

Ik ben het met je eens dat kinderen ten prooi vallen aan de godsdienstwaanzin die in sommige denominaties in Nederland heerst. Van mij mag het aanleren van de hel in het wetboek van strafrecht (lijkt me overigens lastig, but to make my point)
Maar het is geen optie om mensen dingen te gaan verbieden wat dit betreft. Een verplicht atheïstische staat is gewoon een vorm van onderdrukking. (en mensen vinden toch wel een manier om er weer gekke twists aan te geven)
We kunnen imo enkel proberen om het gemiddelde kennis/ontwikkelingsniveau omhoog te schroeven onder de bevolking. Imo een redelijk adequaat middel om religie terug te dringen. Wat mij betreft gewoon de verplichte literatuur die hier bij een vak als nederlands hoort eruit en boeken als 'the origin of species' erin. :D
Big it up voor Seculier Onderwijs! :rocker:
Home schooling systemen zoals in Amerika zijn mij een gruwel. Niet voor niets dat daar zo'n beetje 4 op de 5 kinderen van evangelisch christelijke ouders thuis onderwijs krijgt. (omg... the horror, the ignorance) In de DVD's van Hovind worden ouders zelfs gewaarschuwd voor de gevolgen die hoger onderwijs kan hebben op het geloof van kinderen :kots: (en ik ken mensen die zo twisted denken dat Hovind in de bak is gekomen, zodat hij daar mensen kan bekeren. It's all Gods will)

Als je 'the root of all evil' van Dawkins nog niet hebt gezien wordt het hoog tijd om eens een torrentje te fixen.

De grondwet houdt alleen maar de ontwikkeling tegen.

Misschien moet je dan eens ophouden dat ding constant te lezen.

Als deze partij slim is spitsen ze zich lichtelijk milder toe op de grotere steden als Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

De concentratie Moslims in deze steden ruim voldoende om een dusdanig draagvlak te creeeren dat het wel degelijk mogelijk is, inspraak te krijgen en beslissingen in zaken te blokkeren.

Pas na de gemeenteraadsverkiezingen voer je je houding wat meer op, want tijdens de campagne lijdt dit tot steunverlies.

Hey Spier, laat me effe weten als jullie een spindoctor nodig hebben om op democratische wijze politieke dwarsligging te realiseren. Zit graag zelf in de politiek om te stangen en te provoceren.

zijn dit mensen van hizb ut tahrir ofzo? iemand?

We kunnen imo enkel proberen om het gemiddelde kennis/ontwikkelingsniveau omhoog te schroeven onder de bevolking. Imo een redelijk adequaat middel om religie terug te dringen.

Daar heb ik de laatste tijd niet zoveel vertrouwen in...
Tig gelovigen die een 'deftig' kennis hebben, maar als het aankomt op logisch denken wat daarmee hun 'god' vernietigt, dan gaan ze opeens irrationeel denken.
Kijk maar naar spiertje of klusmier. Het antwoord ligt daar voor het rapen, maar ze dragen expres oogkleppen op.

'Wij' willen geen atheistisch staat omdat het een vorm van onderdrukking is, maar meeste gelovigen krijgen zelf geen keuze van begins af aan, dan moet je maar met 2 maten meten en zoiets onmogelijk maken.

Root of all evil moet ik nog zien ja, bedankt voor de tip:)

Het is een vrijheid dat ik kan zeggen wat ik wil, leren wat ik wil en doen wat ik wil (tot op zekere hoogte natuurlijk, maar de beperking ligt in een imo redelijk goed stuk wetgeving en mijn eigen wil/talent.)

Religies en andere quack als de gangbare homeopathie, astrologie, en 'alternative healers' hebben zich door de jaren heen bijzonder goed aangepast aan het sociale klimaat waarin ze zich bevinden. Zelfs nazisme en rassenideologie hebben ergens hun plek nog steeds, in een hol vol zieke ideeën.
Dit is echt een 'meesterlijk' stuk evolutie naar mijn idee. Persoonlijk vind ik het zelfs één van de sterkste bewijzen van de kracht van het evolutionaire algoritme. (die religieuze shit begint vroeg en vreemd. Best funny eigenlijk.
Monthy Python zou er een film over kunnen maken. Oh wacht dat is in feite ook gebeurd :D)

Anyway: dat zou de wetenschap ook moeten leren. Het stoffige imago moet eraf en het moet uit de hoek van 'daar snap ik toch niks van', of 'ongeschikt voor kinderen'.
Ik vind het ondertussen echt 'striking' aan het worden hoezeer alle perifere groepen zich zo gigantisch tegen de wetenschap keren. Eigenlijk is er geen enkele fundamentalistische (en een aantal schijnbaar minder fundamentalistische) stroming die de wetenschap niet op enige plek zeer vijandig tegenstaat. (misschien is dit wel een redelijk criterium...)

Of ik moet 'The Prince' toch eens gaan lezen misschien...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Niet de layout vernken graag, geschoond.

• Topic Starter Topic Starter
Oprichting IDP is een hoax met een boodschap.
Zondag 6 januari 2008

Woensdag 2 januari jongsleden werd bekend gemaakt dat er een nieuwe Islamitische politieke partij zou worden opgericht, het IDP. Dit bericht heeft veel reacties los gemaakt.
Oplettende lezers zullen hebben gemerkt dat het beginselprogramma een kopie is van het beginselprogramma van de Staatkundig Gereformeerde Partij (link werkt niet op zondagen). Het bericht was dan ook een hoax, maar wel een met een boodschap.

De boodschap van de hoax was drieledig:
1. Er heerst in het algemeen een grote angst voor strenge Islamitische ideeën in Nederland, en veel van die ideeën worden betiteld als on-Nederlands, achterlijk, gevaarlijk, etc. etc. Echter,de SGP hangt vrijwel exact dezelfde strenge ideeën aan, en draagt deze ook in de Tweede Kamer uit. Blijkbaar zijn dit soort ideeën ‘Nederlandser' dan iedereen denkt. Notabene: de SGP was de allereerste politieke partij van Nederland die nu nog actief is.

2. Democratie is niet voor bange mensen. Vroeg of laat komt er een Islamtische politieke partij, en die maken dan gewoon gebruik van hun democratisch recht hun levensbeschouwelijke ideeën en opvattingen ook op het politieke vlak uit te dragen. Moslims zullen net gewone mensen blijken te zijn. Ook bij hen leven vele verschillende politieke ideeën. Niet alle moslims zullen op een strenge Islamtische partij stemmen, net zomin als niet alle christenen op de SGP stemmen. En net als bij de SGP zullen de beginselen verhevener zijn dan de dagelijkse politieke realiteit, waar politici (en hun achterban) zich normaalgesproken zonder al te veel problemen naar voegen.

3. Het derde punt is misschien nog wel het belangrijkst. Behalve dat een Islamitische partij de moslims een politieke stem zal geven waarmee ze zich in de Tweede Kamer kunnen verweren tegen verwijten aan hun adres, zorgt een Islamitische politieke partij in de Tweede Kamer er ook voor dat de Islam politiek aanspreekbaar zal worden. Moslims kunnen dan ook op politiek niveau worden gevraagd zich te verantwoorden voor hun achterban. Dat zal een hoop misverstanden in onze maatschappij helpen oplossen en is in het belang van de hele Nederlandse samenleving.
De hoax is bedoeld om zowel Nederlanders die moeite hebben met een Islamitische politieke partij als ook moslims zelf de ogen te openen. Ga aan de slag met zo’n partij. We hebben het nodig.

Met vriendelijke groeten,
K.S.

[Link niet meer beschikbaar]

Vette hoax dus. Er zit al en zwaar fundamentalistische partij in de tweede kamer, maar ach die is tenminste van 'ons'.

Haha.. ik denk dat ze goed hebben gelachen met dit topic. En ik denk ook dat een aantal mensen in dit topic zichzelf vreselijk hard voor lul hebben gezet.

Nah.. ik zou er niet raar van hebben opgekeken als zo'n dergelijke partij echt zou komen.

Hele opluchting, hopen dat het bij een hoax blijft. Die 3 boodschappen slaan natuurlijk ook nergens op.

Gelukkig.

Het christendom is diep geworteld in het normen en waardenstelsel van de westerse cultuur. Het is daarom absoluut niet opmerkelijk dat een fundamentalistisch christelijke partij minder weerzin oproept dan een moslim variant.

Snappen ze ook dat ze de haat alleen groter maken ?

Ik heb stukken minder problemen met de SGP dan met een fundamentalistische politieke moslim partij. Niet alleen door de door Mans aangekaarte punten, maar tevens vanwege het feit dat Christenen (laten we ierland even vergeten voor het gemak) er in tegenstelling tot moslim partijen doorgaans geen militante achterban, of zij-takken, op na houden die trachten die democratische onderhandelingen te 'smeren'.

:kots:

PS: wie zeiden er ook allemaal alweer dat er nooit een politieke moslim partij zou komen in NL? Gaan de ogen van links eindelijk open of moeten we wachten tot het helemaal te laat is?

Daar gaan wij weer:
De VVD of ieder ander rechtse partij is niet tegen een moslim partij net zo min als tegen een christen partij. Mits deze zich houden aan de grondwet. Er zijn genoeg normale moslims dus niets staat hen in de weg om een normale partij op te richten. (liberalisme: vrijheid)

vlaams belang of pvv hebben niks met rechts gedachtengoed te maken.

Wat valt hier nou niet aan te begrijpen?

Terug
Naar boven