XXL Nutrition

De moslim tegenpartij, de IDP (HOAX!!)

Daar gaan wij weer:
De VVD of ieder ander rechtse partij is niet tegen een moslim partij net zo min als tegen een christen partij. Mits deze zich houden aan de grondwet. Er zijn genoeg normale moslims dus niets staat hen in de weg om een normale partij op te richten. (liberalisme: vrijheid)

vlaams belang of pvv hebben niks met rechts gedachtengoed te maken.

Wat valt hier nou niet aan te begrijpen?
Ik ben tegen elke religieuze partij hoor. Politiek heeft 0.0 te maken met geloof, dus waarom moeten die twee nog steeds aan elkaar hangen??

En wat mijn uitspraak betreft: ik wilde er alleen op wijzen dat men die mogelijkheid niet moet uitsluiten, het is wel degelijk mogelijk, en vormt imo een gevaar voor de democratie.

Het christendom is diep geworteld in het normen en waardenstelsel van de westerse cultuur. Het is daarom absoluut niet opmerkelijk dat een fundamentalistisch christelijke partij minder weerzin oproept dan een moslim variant.

diepgeworteld my ass, ons rechtstelsel is gefundeerd op de principes van de franse revolutie en de secularisatie van de staat. Kattekoppen en moslimfundi's horen niet thuis in de politiek, maar in hun tempels.
Waarom moeten ze ook altijd de god's dynastieen op aarde proberen te vestigen? bij mijn weten is het zelfs blasfemisch.

diepgeworteld my ass, ons rechtstelsel is gefundeerd op de principes van de franse revolutie en de secularisatie van de staat. Kattekoppen en moslimfundi's horen niet thuis in de politiek, maar in hun tempels.
Waarom moeten ze ook altijd de god's dynastieen op aarde proberen te vestigen? bij mijn weten is het zelfs blasfemisch.

In de grondwet is de scheiding tussen kerk en staat vastgelegd maar dat betekent niet dat onze cultuur niet door doordrongen is van het christendom.

Het christendom is hier al eeuwen de dominante religie. Zo kort als 150-200 jaar terug was praktisch heel Nederland christelijk en jij denkt dat dat geen sporen achterlaat?

Om een simpel voorbeeld te noemen: hoe komt het dat de week zo is ingedeeld dat zondag automatisch als rustdag valt? Waarom niet de vrijdag? Het zijn allebei volstrekt willekeurige dagen. Welke partij zal dan meer weerzin oproepen? Degene die zondag als rustdag propageert of degene die vrijdag neemt?

Dat religie niet thuishoort in politiek ben ik met je eens maar dat had ik het niet over.

OMG, wat geniaal. Kopieer wat van de SGP, maak d'r iets islamitisch van en hopla: HERRIE IN DE KEUKEN :roflol:

SGP is ook een rotte partij. 't Zal me worst zijn of de christelijk normen en waarden al dan niet onderdeel zijn van onze cultuur. (lijkt me ook nogal overdreven idd) Als ze aan de kant moeten, moeten ze aan de kant. (zie bijv trouwen -> samenlevingscontract. Hoe diepgeworteld zit het? Euthanasie? Abortus?)

Terug
Naar boven