Fitness Seller

De Roemenen en Bulgaren komen

Peiling Peiling Heb jij er een probleem mee dat ze komen?

• Totaal stemmers
    68
Laat ze in godsnaam komen, dan gaan er weer wat mensen laten zien wat werk-ethos betekent.

Dat is mijn ervaring als werkgever van uitsluitend Nederlanders.
Maar dat is natuurlijk eenzijdig, want er zijn heus ook onwijs goeie Nederlanders. Roemenen en Bulgaren niet natuurlijk, want dat zijn allemaal h**ren en dieven.

Je hebt gewoonweg gefaald in het aannemen van hardwerkende NL'ers. En wat werk ethos betreft tegen zulke standaarden die Oostblokkers hebben kun je zelfs als hardwerkende NL'er niet tegenop.

Banen in transport en tuinbouw bijvoorbeeld.

Echt leuk zou het trouwens pas zijn als er honderden hoogopgeleide Oostblokkers kwamen met dezelfde lage standaarden wat pauzes, overwerk enzo betreft waarop hoogopgeleide NL'ers hetzelfde gebeurd als in de sectoren waar nu banen worden overgenomen.

Laatst bewerkt:
Je hebt gewoonweg gefaald in het aannemen van hardwerkende NL'ers. En wat werk ethos betreft tegen zulke standaarden die Oostblokkers hebben kun je zelfs als hardwerkende NL'er niet tegenop.

Banen in transport en tuinbouw bijvoorbeeld.

Echt leuk zou het trouwens pas zijn als er honderden hoogopgeleide Oostblokkers kwamen met dezelfde lage standaarden wat pauzes, overwerk enzo betreft waarop hoogopgeleide NL'ers hetzelfde gebeurd als in de sectoren waar nu banen worden overgenomen.

Wake up and smell the roses, dat is al ruim 10 jaar aan de gang. Bedrijven als Deloitte, Ernst & Young en Oracle sterven van de hoogopgeleide Roemenen die hier het werk voor veel minder doen dan hun verwende collega's uit Lutjebroek en geen zier geven om papa-dagen, teruggave van ziektedagen tijdens vakanties en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Eigen schuld. Ik sta niet alleen in mijn mening, menig werkgever is die omhooggevallen klotehouding meer dan zat. Om maar niet te beginnen over de pas afgestudeerden die met het nesthaar nog achter de oren met een eisenpakket komen waar je respectievelijk om moet lachen en huilen.

Je draaft een beetje door maar die houding van NL'ers algemeen is een gevolg van NL en geen schuld van de burger.

Zelfde als met zorg, we zijn verwend geraakt door NL, niet door ons zelf.

Je draaft een beetje door maar die houding van NL'ers algemeen is een gevolg van NL en geen schuld van de burger.

Zelfde als met zorg, we zijn verwend geraakt door NL, niet door ons zelf.

Dit is met stip het meest idiote argument wat ik in tijden heb gelezen. Weleens gehoord van eigen verantwoordelijkheid?

Eigen schuld. Ik sta niet alleen in mijn mening, menig werkgever is die omhooggevallen klotehouding meer dan zat. Om maar niet te beginnen over de pas afgestudeerden die met het nesthaar nog achter de oren met een eisenpakket komen waar je respectievelijk om moet lachen en huilen.
right :roflol: meeste afgestudeerden zijn tegenwoordig al blij als ze een baan hebben en dat terwijl callcenter/helpdesk baantjes tegenwoordig HBO eisen :rolleyes:

Dit is met stip het meest idiote argument wat ik in tijden heb gelezen. Weleens gehoord van eigen verantwoordelijkheid?

Dat is hier op dbb echt een belediging maar echt idioot is het niet.

Ik ken eigen verantwoordelijkheid, maar ik heb het over algemene zaken waar Oostblokkers lak aan hebben maar voor de gemiddelde NL'er standaard zijn en regel zijn.

Dan kun je de NL'er niet afschieten als lui en zwak al snap ik wel dat een werkgever iemand heeft die dit allemaal geen zier uitmaakt maar dat is een ander verhaal.

Als in Roemenië de economie zich op talloze vlakken ontwikkeld gaat de standaard daar ook omhoog. Gaan ze ook meer vakantie willen en dagjes vrij.

Wake up and smell the roses, dat is al ruim 10 jaar aan de gang. Bedrijven als Deloitte, Ernst & Young en Oracle sterven van de hoogopgeleide Roemenen die hier het werk voor veel minder doen dan hun verwende collega's uit Lutjebroek en geen zier geven om papa-dagen, teruggave van ziektedagen tijdens vakanties en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Daarom dat zulke bedrijven volop Belgische (hoe het in NL zit weet ik niet) uniefstudentjes proberen te ronselen met gratis etentjes, recepties, golfinitiaties,... En niet enkel studenten die bijna afstuderen. Neen hoor, zelfs al moet je nog twee jaar doen, word je al uitgenodigd.

Honderd jaar geleden had men hier ook geen papa-dagen, teruggave van ziektedagen tijdens vakanties,... en was de werkbereidheid hier ook hoog. Lekker hele dagen in de mijnen en fabrieken werken voor een hongerloon. Moeten we ons als Belgen en Nederlanders nu echt schamen dat dit bij ons niet meer het geval is? Okee, de slinger is hoogstwaarschijnlijk te ver doorgeslagen, maar dat wil nog niet zeggen dat we een voorbeeld moeten nemen aan de arbeidsomstandigheden in Roemenië of Bulgarije.

Laatst bewerkt:
Daarom dat zulke bedrijven volop Belgische (hoe het in NL zit weet ik niet) uniefstudentjes proberen te ronselen met gratis etentjes, recepties, golfinitiaties,... En niet enkel studenten die bijna afstuderen. Neen hoor, zelfs al moet je nog twee jaar doen, word je al uitgenodigd.

Honderd jaar geleden had men hier ook geen papa-dagen, teruggave van ziektedagen tijdens vakanties,... en was de werkbereidheid hier ook hoog. Lekker hele dagen in de mijnen en fabrieken werken voor een hongerloon. Moeten we ons als Belgen en Nederlanders nu echt schamen dat dit bij ons niet meer het geval is? Okee, de slinger is hoogstwaarschijnlijk te ver doorgeslagen, maar dat wil nog niet zeggen dat we een voorbeeld moeten nemen aan de arbeidsomstandigheden in Roemenië of Bulgarije.

amen

Wat is de relevantie?

Dus als er hoogopgeleiden komen zonder eisenpakket nemen we een voorbeeld aan de arbeidsomstandigheden in die landen? Interessante logica.

---------- Post added 4 September 2013 at 16:07 ----------

right :roflol: meeste afgestudeerden zijn tegenwoordig al blij als ze een baan hebben en dat terwijl callcenter/helpdesk baantjes tegenwoordig HBO eisen :rolleyes:

http://www.telefonischwerk.nl/
Eindeloos veel MBO functies.

Helpdesk? Kun je ook met havo en vwo

http://www.randstad.nl/mwp2/faces/b...er=1354001&sc=0&_adf.ctrl-state=11x9khyyxg_62

Lukraak dingen roepen, maakt het niet ineens waar ofzo.

Laat ze in godsnaam komen, dan gaan er weer wat mensen laten zien wat werk-ethos betekent.
De gemiddelde Nederlander is namelijk of te lui, of the self-righteous of te verdomde arrogant om uberhaupt te werken en als ze 'werken' dan is dat voornamelijk hangen op facebook, posten op fora of shoppen op internet, om vervolgens stipt om 5 uur zijn getergde reet naar zijn vinexhok te slepen.

Dat is mijn ervaring als werkgever van uitsluitend Nederlanders.
Maar dat is natuurlijk eenzijdig, want er zijn heus ook onwijs goeie Nederlanders. Roemenen en Bulgaren niet natuurlijk, want dat zijn allemaal h**ren en dieven.

Good lord, getuige de reacties in dit topic is de Nederlander zelfs na enkele generaties zijn NSB-mentaliteit nog niet kwijt. Wat een armoe.
Die Roemenen en Bulgaren zijn ook lui.

Afrikanen, dat waren de echte harde werknemers.
Die werkten 20 uur per dag op het land zonder ook maar te vragen om loon.

Moest er zo'n overvloed zijn aan hoogopgeleide EN gewilde Roemenen of Bulgaren, dan zouden die bedrijven hier in het land van de luie donders niet zo hopeloos op zoek zijn naar kandidaten om bij hen te komen werken.
Dus als er hoogopgeleiden komen zonder eisenpakket nemen we een voorbeeld aan de arbeidsomstandigheden in die landen? Interessante logica.

Sommige van die eisen beschouw ik als belangrijke verworvenheden van ons arbeidssysteem. Andere dan weer niet.

Nederland hoort schoon, afval moet je scheiden.

Dus nee, weg met die oostblokkers. Bungalow park hier zit barstens vol met die mannetjes. Niks op tegen, maar lees geregeld in de krant dat er weer opstootjes zijn. :rolleyes: Ja hoor, prima kerels! Ze hebben een iets mindere attitude, maar dat moeten wij maar voor lief nemen?

Donder toch op :roflol:

Bron.

Wat voor onderneming heb je trouwens?

Ik moet trouwens ineens denken aan een familielid die laatst laswerkzaamheden van oostblokpaupers mocht herstellen. Het was namelijk allemaal verkloot. :roflol:

Laatst bewerkt:
Bron.

Wat voor onderneming heb je trouwens?

Ik moet trouwens ineens denken aan een familielid die laatst laswerkzaamheden van oostblokpaupers mocht herstellen. Het was namelijk allemaal verkloot. :roflol:

Hoor ook dergelijke verhalen in de haven hier inderdaad

In mijn branche werk ik veel met Roemenen en Bulgaren, zelfs die lachen en zeggen dat we te dom voor woorden zijn hier in nl..

nvt

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
Terug
Naar boven