MuscleMeat

De VS kijkt mee!

bascross

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
2.879
Lengte
1m97
Massa
108kg
Vetpercentage
14%
De EU-ministers van Binnenlandse zaken en Justitie zijn vandaag akkoord gegaan met een zeer omstreden regeling. Deze geeft de VS de mogelijkheid om alle nationale en internationale bankoverboekingen in de EU-lidstaten in te zien.

Deze zogeheten Swift-regeling is zo omstreden, omdat niet bekend is wat de Verenigde Staten met deze gegevens doen. De Amerikanen zeggen toegang tot de gegevens te willen om beter te kunnen strijden tegen terrorisme.

Het Europees Parlement had er nog op aangedrongen om met de beslissing te wachten tot het EU-verdrag van Lissabon in werking is getreden. Dat verdrag, waardoor het parlement in deze kwestie zou mogen meebeslissen, wordt morgen van kracht.

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/121935/-VS-krijgen-inzage-bankgegevens-EU.html

Een goeie beslissing. :bow: Europa is weer een stukje veiliger geworden door deze maatregel. :thumbup:

Amerikanisering is nu ook een feit.

Nee serieus, ik denk dat de States meer weten dan wij over de toekomst. Deze maatregel impliceert wel degelijk dat het Europese continent islamiseert en de US begint de eerste stappen te zetten om deze zogenaamde Nieuwe Europeanen in de gaten te houden nu deze kolonisten zich tot zo Westelijk hebben weten op te trekken.

VS is een land dat erg argwanend kan zijn, een eigenschap die ik deel, het is altijd een kwestie van sneller zijn dan de ander in het leven. Ze doen nooit dingen zonder reden. Ook deze diplomatieke stap niet.

Europa over 60 jaar kan wel eens een hele donkere kolenmijn zijn. Ik zal ruim van te voren m'n heil gaan zoeken in Canada overigens.

We hebben steeds minder te zeggen. De USA is echt het baasje van Europa.

• Topic Starter Topic Starter
De EU was een grote faal.

Zijn ze potverdomme helemaal gek geworden. Het is al erg genoeg dat deze gegevens binnen de gehele EU bekend zijn. Het laatste dat ik wil, is dat een quasi fascistische politiestaat als de VS toegang er toe heeft. Daarnaast wat zegt dit over de EU als overheidsorgaan? Voornamelijk dat ze incapabel zijn om hun vuile zaken zelf op te lossen maar vooral dat ze geen problemen hebben de EU zelf tot alomtegenwoordige politiestaat te vormen.

D'r zit niets anders op, of we fuseren met die Ninja's in jurken of we kiezen voor Agent Smith met zonnebril. Niets doen is verzuipen, Europa is anders een te zwak continent om de uitdagingen van de 21ste eeuw te voorzien van een sterke beproeving.

D'r zit niets anders op, of we fuseren met die Ninja's in jurken of we kiezen voor Agent Smith met zonnebril. Niets doen is verzuipen, Europa is anders een te zwak continent om de uitdagingen van de 21ste eeuw te voorzien van een sterke beproeving.

Where is nemo when you need him....:D

Je vind mijn reactie overdreven? Het is al vaker gebleken dat Amerikaanse overheidsinstanties (met name veiligheidsinstanties) schijt hebben aan de wet en aan burgerrechten

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:34 ----------

Valt mee. We kunnen ook alle grenzen dicht gooien, en massaal kinderen maken. Dat zou ook een hoop oplossen. Misschien betere vrienden met Rusland worden is ook een optie.

Where is nemo when you need him....:D

To the resque
Nemo.jpg

Wtf? En ze willen ook niet zeggen wat ze ermee doen?

Waarom zijn we hier in godsnaam mee akkoord gegaan?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit gaat wel ver, Enemy of the State irl.

Gezellig toch

Alles voor de war on terror. Ik weet zeker dat Amerika die gegevens niet alleen daarvoor gaat gebruiken.

Europa - of liever gezegd de corrupte Europese Unie - capituleert vandaag de dag voor ieder land. Je kunt je afvragen hoe geloofwaardig die EU-ministers nog zijn wanneer ze het recht op privacy van miljoenen Europeanen van tafel vegen voor een land dat niets met de inwoners van Europa te maken heeft.

Europa is geen schim meer van de dominante Wereldmacht die het ooit was, en dat zullen we de komende tientallen jaren in alle opzichten merken ook.

Van mij mogen ze het hebben.

Je vind mijn reactie overdreven? Het is al vaker gebleken dat Amerikaanse overheidsinstanties (met name veiligheidsinstanties) schijt hebben aan de wet en aan burgerrechten

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:34 ----------

Valt mee. We kunnen ook alle grenzen dicht gooien, en massaal kinderen maken. Dat zou ook een hoop oplossen. Misschien betere vrienden met Rusland worden is ook een optie.

Misschien moet je meerdere van mijn posts lezen, maar het was puur cynisch bedoeld...ik maak me ernstig zorgen over de privacy van burgers in Nederland en Europa.

Hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/ECHELON

Jeej voor Amerika! Ooit zullen we allen bij het enige echte land horen!

Terug
Naar boven