MuscleMeat

Dead liften ?!

Lucmade

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
92kg
Vetpercentage
17%
Ik ben sinds 2 maanden aan het trainen wel intensief
Aleen niet effectief (te weinig) benen en onderrug
Nu wil ik gaan deadliften voor aleen lees ik overal
Dat het heel gevaarlijk is kwa blesurres en dergelijke
Ik heb bij mij op de gym gevraagd maar niemand deadlift OF squat daar
Heeft iemand nog tips over houding ?

Mvg luc

Het is mooi dat je deadlift in je schema gaat opnemen!
Maar op het forum staat er al zoveel geschreven over de deadlift techniek... Even de search gebruiken en je zou zonder problemen een geschikt topic moeten vinden ;)

Ga naar youtube en typ in: rippetoe squat/deadlift. Schema van rippetoe is ook wel een aanrader!

Ga niet via youtube leren deadliften. Zoek iemand in je buurt of bij een andere sportschool desnoods die het je kan leren. Vorm is belangrijk voor de training en vooral je gezondheid, dit kun je beter niet met youtube doen

wat kingD zegt.

betreffende gevaar voor blessures: zorg voor goede techniek, waar een [Link niet meer beschikbaar] bij hoort, en je maakt de kans op blessures zeer klein.

Gewoon deadliften. Elke set filmen en goed naar je zelf kijken. Ook je topsetjes hier posten voor commentaar ;)

Tja als niemand in je gym deadlift of squat en je kent niemand, dan zul je het toch echt via youtube moeten doen. Post gewoon een filmpje hier voor feedback en begin licht, check ook je rug door af en toe van de zijkant voor de spiegel te deadliften (doe dit niet bij zware sets want je kunt je hoofd beter recht naar voren houden).

Deadliften via youtube kan gewoon hoor. Waarom bestaan er anders boeken als Starting Strength en videos? Precies voor mensen die willen beginnen maar niet precies weten hoe het moet, deze boeken begeleiden je stap voor stap en als je met een LEGE BAR begint om je form in orde te krijgen kun je makkelijk deadliften zonder 'gevaar'.

Soms word ik echt moe van sommige reacties hier, alsof iemand je persé de deadlift persoonlijk moet leren om het goed te kunnen..

Deadliften via youtube kan gewoon hoor. Waarom bestaan er anders boeken als Starting Strength en videos? Precies voor mensen die willen beginnen maar niet precies weten hoe het moet, deze boeken begeleiden je stap voor stap en als je met een LEGE BAR begint om je form in orde te krijgen kun je makkelijk deadliften zonder 'gevaar'.

Soms word ik echt moe van sommige reacties hier, alsof iemand je persé de deadlift persoonlijk moet leren om het goed te kunnen..

:rolleyes:

Waarom bestaan die boeken? Misschien om geld te verdienen? De video's? Misschien omdat iemand het leuk vindt om bekeken te worden?

Niets moet, maar uit mijn ervaring weet ik dat er weinig mensen zijn die zonder de juiste feedback zichzelf iets technisch aan kunnen leren.

Natuurlijk wilt iemand er geld mee verdienen. Betekend dit dat de informatie dan niet klopt?

Als je Starting Strength heb gelezen en videos hebt bekeken op youtube van Rippetoe dan zul je met wat oefening in de gym de juiste techniek onder de knie krijgen.
Het is onzin om te zeggen dat je niks zelf kunt leren via het internet of boeken lezen, omdat je geen persoonlijke begeleiding zou hebben.

Als voorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA incl de handleiding in het boek zal beter zijn dan 99% van de personal trainers die hier in de sportscholen rondlopen

Ga er nou maar vanuit dat de meeste mensen er wel moeite mee hebben om iets van een filmpje te leren.

En 99% van de personal trainers heeft er geen verstand van??? Van veel fitnessinstructeurs durf ik dat wel te zeggen, maar veel PT-ers volgen toch echt wel de nodige opleidingen. Ze moeten wel, want de concurrentie wordt steeds groter.

Wat doen die cursisten daar dan eigenlijk? Beetje nutteloos als je toch alles van youtube kunt leren....

http://robertsontrainingsystems.com/blog/deadlift/

goed artikel over deadliften, waar je op moet letten etc.

en goed van je dat je deadlift in je schema gaat opnemen, bij mij is er ook niemand die of squat of deadlift (er traint wel een ex powerlifter die mij zo nu en dan vrijwillig begeleid als we toevallig tegelijkertijd trainen).

dus verwacht wel dat als je gaat deadliften dat er mensen gaan staren en met broscience aankomen maar gewoon lekker liften :D

Tsja, fitnessinstructeurs, personal trainers...je snapt wel wat ik bedoel toch. Ga naar de 'average gym' (commercieele zooi met zumba lessen ect) en je zult zien wat ik bedoel.

Beetje lastig voor die cursisten om de goede techniek te leren als er nergens informatie beschikbaar is. Juist de reden waarom starting strength geschreven is! Zodat men zelf aan de slag kan zonder eerst training te hebben gevolgd.

Ik heb de deadlift geleerd dmv. zelfstudie en daarnaast mezelf filmen en kritisch naar mijn vorm kijken. Volgens mij kan dat dan ook prima bij de deadlift. Als je het hebt over complexe, olympische lifts, dan wordt het een ander verhaal.

Ik snap het hele argument over waarom die boeken en filmpjes bestaan niet helemaal. Die boeken en filmpjes bestaan in de eerste plaats omdat er (blijkbaar) vraag naar is. Pas als er vraag naar is kun je er geld mee verdienen.

Die cursisten zijn daar omdat ze waarschijnlijk willen leren van Mark Rippetoe, niet omdat YouTube filmpjes geen goede manier zijn om de deadlift te leren. Er wordt hier trouwens ook niet gezegd dat je alles van YouTube kunt leren.

/thread

Tsja, fitnessinstructeurs, personal trainers...je snapt wel wat ik bedoel toch. Ga naar de 'average gym' (commercieele zooi met zumba lessen ect) en je zult zien wat ik bedoel.

Beetje lastig voor die cursisten om de goede techniek te leren als er nergens informatie beschikbaar is. Juist de reden waarom starting strength geschreven is! Zodat men zelf aan de slag kan zonder eerst training te hebben gevolgd.

Ik heb zelf een redelijke achtergrond qua kennis op het gebied van anatomie, trainingsleer, etc. en ik weet niet alles. Denk je dan dat iemand zonder een dergelijke achtergrond precies weet wat 'ie doet. Nogmaals, je kunt mensen een oefening voordoen en dan nóg doen ze 'm zelf verkeerd, keer op keer.

Ik heb de deadlift geleerd dmv. zelfstudie en daarnaast mezelf filmen en kritisch naar mijn vorm kijken. Volgens mij kan dat dan ook prima bij de deadlift. Als je het hebt over complexe, olympische lifts, dan wordt het een ander verhaal.

Ik snap het hele argument over waarom die boeken en filmpjes bestaan niet helemaal. Die boeken en filmpjes bestaan in de eerste plaats omdat er (blijkbaar) vraag naar is. Pas als er vraag naar is kun je er geld mee verdienen.

Die cursisten zijn daar omdat ze waarschijnlijk willen leren van Mark Rippetoe, niet omdat YouTube filmpjes geen goede manier zijn om de deadlift te leren. Er wordt hier trouwens ook niet gezegd dat je alles van YouTube kunt leren.

Er zijn er hier zat die zichzelf iets aangeleerd hebben, waaronder ikzelf. Dat wil nog niet zeggen dat je technisch goed kunt liften. Iemand kan via Youtube de grondbeginselen van de deadlift aanleren, maar dan nog fout uitvoeren.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat als je op je huidige gym niemand kan vinden die je de deadlift aan kan leren, dat je dan eens om je heen moet kijken voor een gym waar ze dat wel kunnen.

Terug
Naar boven