MuscleMeat

Stelling Deadlift gripprobleem: straps of mixed grip?

Peiling Peiling Deadlift gripprobleem: straps of mixed grip?

• Totaal stemmers
    59
Uit de hoek van eerst denken en dan roepen.

Wraps zijn helemaal zo gek nog niet. Strakke wraps knellen namenlijk de pezen waardoor de grip minder snel verslapt. (probeer een gebalde vuist maar eens te openen terwijl iemand je pols omklemd houd.)
Ik weet niet hoe strak jij je wraps doet maar dat gebeurt dus echt niet bij mij. Kan gewoon prima loslaten.

Ik gebruik geen wrap, geef alleen aan dat wraps invloed uit kunnen oefenen op je grip.

kracht om iemands hand los te trekken bij een gebalde vuist, zal allicht een stuk minder zijn dan het gewicht van een gemiddelde deadlift (en de kracht die de stang op je vingers heeft)

Als je het gewicht qua grip niet aan kan dan kan je het gewicht gewoon niet aan.
Deloaden en wachten tot je grip op niveau komt.

Als je deload naar een gewicht wat je grip aan kan train je in feite je grip niet meer op kracht maar op uithoudingsvermogen en wordt het dus lang wachten.

In de tussentijd zal je ook andere oefeningen toe moeten voegen die de spiergroepen die door het te lichte deadlift gewicht niet meer voldoende belast/gestimuleerd worden toch te trainen

Terug
Naar boven