Fitness Seller

Stelling Deadlift gripprobleem: straps of mixed grip?

Peiling Peiling Deadlift gripprobleem: straps of mixed grip?

• Totaal stemmers
    59
meestal mixed. soms straps.

Ik snap niet waarom zoveel mensen eigenlijk tegen straps zijn.
Moet je je rug/benen minder hard trainen omdat je grip het niet aan kan? Doen jullie dan net deadlift om je grip te verbeteren?

Jammer dat je grip niet goed genoeg is maar het mag toch niet een hoger gewicht in de weg staan dus gewoon de straps gebruiken en je grip verbeteren met grip oefeningen.

Is mixed grip echt zo gevaarlijk?

2 reps gewone grip, lukt 't niet meer dan draai je ene hand om en doe je de 8 volgende reps mixed. Begrijp 't probleem niet.

edit:
Vroeger kon ik amper 130 vasthouden pronated, nu doe ik reps met 150kg... Ben zeker dat ik volgende maand zelfs reps doe met 160kg normale grip, enz.
+1
Deads doe je met deadstops dus als de spanning eraf is ga je gewoon meteen over op de mixed grip. Ik merk dat mijn grip er ook steeds beter door wordt.

---------- Toegevoegd om 23:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:07 ----------

Alleen als je de neiging hebt om je armen te buigen tijdens de lift. Met een juiste techniek is er niets aan de hand.

Ik snap niet waarom zoveel mensen eigenlijk tegen straps zijn.
Moet je je rug/benen minder hard trainen omdat je grip het niet aan kan? Doen jullie dan net deadlift om je grip te verbeteren?

Jammer dat je grip niet goed genoeg is maar het mag toch niet een hoger gewicht in de weg staan dus gewoon de straps gebruiken en je grip verbeteren met grip oefeningen.

omdat het redelijk onnodig is
ik had in het begin ook beetje grip problemen
straps geprobeert
uiteindelijk keer magnesium gepakt en probleem was opgelost en train je gelijk goed je grip mee

mixed grip

hulpmiddelen gebruik je pas wanneer je aan het toppen bent, en je max wilt verhogen

ik haat mixed grip en ik haat straps
im doomed, moet dus hook beginnen

Het ligt natuurlijk ook aan je doel, maar deadlift met straps vind ik geen volwaardige deadlift, dan heb je toch gewoon een zwakke schakel.
Mixed grip, beginnen met overhands deadlift tot het niet meer gaat, daarna mixed grip.. Daarnaast nog extra grip werk doen (bijv. uithangen aan 1 hand aan chinstang voor bepaalde tijd).

Nee, is zwaar overrated..zeker voor de huis tuin en keuken deadlifter. Heb het dus niet over het Russisch roulette van hitchende pro strongman of powerlifters die het soms ook nodig vinden een ziljon chains te gebruiken.

Zorg dat het gewicht dood aan je armen hangt en squeeze 't zaakje subtiel van de vloer, dan is er niks aan de hand. Te snelle grote wisselingen in spanning (op in dit geval met name biceps) zijn altijd onwenselijk.

Ik wil niet gelimiteerd worden door mijn grip bij het trainen van rug/hams etc bij de deadlift dus pak ik straps als mijn grip het niet meer houdt. Griptrainen kan altijd nog apart zonder dat mijn oefening daar voor hoeft te lijden.

Mixed grip, eenmaal je grip daarvoor te slecht word straps gebruiken.

Of je grip wat trainen.

+1
Deads doe je met deadstops dus als de spanning eraf is ga je gewoon meteen over op de mixed grip. Ik merk dat mijn grip er ook steeds beter door wordt.

---------- Toegevoegd om 23:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:07 ----------

Alleen als je de neiging hebt om je armen te buigen tijdens de lift. Met een juiste techniek is er niets aan de hand.
Heeft daar niet zoveel mee te maken, meer met het feit dat je biceps gespannen zijn als je je onderarm supineert. En zoals trasher al zei maakt het bij 99% van de mensen op dbb geen reet uit voor je armen.

• Topic Starter Topic Starter
Is het niet zo dat je bij mixed grip nog altijd een beetje de grip van de ene arm traint? Die bevind zich dan namelijk in dezelfde positie als bij pronated/overhand grip.
In dat geval zou het dus beter zijn om mixed grip toe te passen ipv straps te gebruiken...

Niemand?

Je traint altijd je grip. Wat de stand van je handen ook is.

Het is ook niet zo dat je bij een mixed grip harder zou kunenn knijpen oid, maar de mixed grip gaat het rollen van de stang tegen.

Normaal rolt de stang naarmate je grip zwakker word richting vingertoppen. Heb je bijde handen op dezelfde manier betekent dit dat de stang uit je vingers rolt.

Door de t.o. gestelde grip van mixed grip heffen ze elkaar gedeeltelijk op waardoor je het langer volhoud of meer gewicht kan nemen.

Meer niet

Mixed grip is dit toch voor alle duidelijkheid?

[afbeelding niet meer beschikbaar]

zo deadlift ik namelijk altijd, wat zou daar gevaarlijk aan moeten zijn?
en zodra ik het op deze manier niet meer houdt komen de straps eraan te pas.
Beiden dus...

Waarom draagt die gast op je foto wristwraps? :scratch:

Bij de mixed grip word bij de onderhandse kant de constant biceps belast.

Waneer je vaak en/of zwaar dead kan dit overbelasting en blesures opleveren (biceps blessures komen bij de DL vaker voor dan onderrugblessures).

Je kan dit ondervangen door regelmatig af te wisselen, maar in praktijk kies je toch meestal voor je sterkste manier.

geen idee, maar daar gaat het niet om :P
dat is mixed grip toch?

daar deadlift ik standaard mee, ook met opwarmen, en lichte gewichten.
Nooit problemen mee gehad.
Sterker nog: zodra ik het niet meer houdt straps + mixed grip

Uit de hoek van eerst denken en dan roepen.

Wraps zijn helemaal zo gek nog niet. Strakke wraps knellen namenlijk de pezen waardoor de grip minder snel verslapt. (probeer een gebalde vuist maar eens te openen terwijl iemand je pols omklemd houd.)

Terug
Naar boven