MuscleMeat

deadlift

Peiling Peiling Hoe voer jij deadlift uit?

• Sumo-stijl

Stemmen: 12 15,2%
  • Conventional-stijl

Stemmen: 67 84,8%

• Totaal stemmers
    79
conventional

conentional

heb sumo nog niet getest

misschien wel beter met mijn lange benen

Sumo voor DL
Conventioneel voor Roemeense DL.

Standaard

Beiden, de lichte sets conventional en als het zwaar wordt sumo.

Wakaera zei:
coole naam voor een rug vernkende deadlift :thumb::D

Mja, alleen rounded back is wel klote, maar die probeer ik vaak zo recht mogelijk te houden... soms gaat het alleen niet helemaal precies, maar tis niet met opzet de onderrug bollen ofzo.

DumphuiZ zei:
Mja, alleen rounded back is wel klote, maar die probeer ik vaak zo recht mogelijk te houden... soms gaat het alleen niet helemaal precies, maar tis niet met opzet de onderrug bollen ofzo.
schouders mag wel rounded hoor, maar als je je onderrug bolt ben je idd wel slecht bezig ;)

conventional. vindt het alleen moeilijk om m'n onderrug hol/recht te houden als de gewichten zwaar worden. ik ga te snel met me kont omhoog..wil het teveel uit m'n rug doen. moet me techniek fixen :)

Wakaera zei:

Bij mij is het wel + 80% ofzo
Normale deadlift vind ik echt zwaar verdoet. Bij sumo heb ik alleen wel het idee dat ik veeeel meer mijn benen belast ipv de rug.

:rolleyes: zit je nou grapjes te maken?

like: duh!

frietbakker zei:
:rolleyes: zit je nou grapjes te maken?

like: duh!

Mocht je het tegen mij hebben ivm krachtverschil dan zal ik het ff verduidelijken.
Normale deadlift is kennelijk gewoon niet voor mij weggelegd. Heb het idee dat ik er niet lenig genoeg voor ben ofzo. Krijg pijn in mijn lies, heupen en onderrug als ik die doe. Houding staat me gewoon totaal niet aan.
Uitvoering zal ook niet 100% zijn maar een goeie uitleg zit er niet in op mijn gym. Zodoende deadlift ik conventional niet meer dan 60 kilo omdat ik zwaarder niet aankan en zeker niet verantwoord vind.

Sumo gaat echter vrij soepel en op die manier deadlift ik een kilo of 110-120 ofzo 1RM.

Geeft misschien een iets ander beeld dan bv 120 kilo conventional wat 200 sumo zou betekenen ;)

Laatst bewerkt:
Wakaera zei:
schouders mag wel rounded hoor, maar als je je onderrug bolt ben je idd wel slecht bezig ;)

Tuurlijk laat ik mijn schouders hangen. De onderrug probeer ik vaak recht te houden, maar als ik mijn 1rm nader dan ga ik automatisch mijn onderrug lichtjes bollen.

Wissel het af denk van de 10 keer 7 keer conventional en 3 keer sumo

sumo sT, alleen dan kan ik zwaar deadliften.
bij smal staan, ben ik snel uit mijn evenwicht.
this maar net wat je het beste licht.
kwestie van uit testen.

DumphuiZ zei:
Tuurlijk laat ik mijn schouders hangen. De onderrug probeer ik vaak recht te houden, maar als ik mijn 1rm nader dan ga ik automatisch mijn onderrug lichtjes bollen.
Is idd bijna niet tegen te houden dan imo :)

@Max-ot: lekker belangrijk als je op een meet staat :p

Grijpwijk zei:
Mocht je het tegen mij hebben ivm krachtverschil dan zal ik het ff verduidelijken.
Normale deadlift is kennelijk gewoon niet voor mij weggelegd. Heb het idee dat ik er niet lenig genoeg voor ben ofzo. Krijg pijn in mijn lies, heupen en onderrug als ik die doe. Houding staat me gewoon totaal niet aan.
Uitvoering zal ook niet 100% zijn maar een goeie uitleg zit er niet in op mijn gym. Zodoende deadlift ik conventional niet meer dan 60 kilo omdat ik zwaarder niet aankan en zeker niet verantwoord vind.

Sumo gaat echter vrij soepel en op die manier deadlift ik een kilo of 110-120 ofzo 1RM.

Geeft misschien een iets ander beeld dan bv 120 kilo conventional wat 200 sumo zou betekenen ;)

Nee ik doelde niet op je verschil, want mijn verschil is ook groot zoals ik al zei, maar het is logisch dat je met sumo meet aanspraak maakt op je benen/heupen en minder op je onderrug dan bij conventional. Maar dat is logisch.... dacht ik...

Terug
Naar boven