Fitness Seller

deadliften met een riem ?

robbiej niet luisteren naar die bodybuilders!

riem

bber, daarom zijn het ook bbers, ze gaan niet voor kracht. als je voor kracht gaat is het aan te raden geen riem te gebruiken. Maar ik zou het ook geleidelijk aan doen. Zo heb ik het gedaan.
1 fase : met riem, ook bij de ultra lichte gewichten.
2 fase : bij een volgende cyclus laat je de riem achterwege bij de ultra lichte gewichten bij het begin vd cyclus.
3 fase : je laat de riem achterwege net tot het midden van je cyclus.
4 fase : je laat de riem achterwege tot net over het gemiddelde van de cyclus.

bij alle zware reps hou je je riem aan.

Dit geleidelijke afbouwen van de riem laat je toe, om de onderrug te versterken en je lichaam de kans te geven te leren deadliften zonder riem (want zonder riem wordt niet alleen je onderrug zwaarder belast maar ook je lichaam moet harder werken om het in balans te houden.

train je als je bber mag je gerust je riem aanhouden, ga je voor kracht doe hem dan niet teveel aan, behalve bij de zware gewichten, reps.

Idd riem gebruiken tot je de oefening goed onder de knie hebt, en zelf aan kunt voelen of een lift goed of niet goed gebeurt.
Vanaf dat punt gebuikte ik de riem alleen nog bij de zwaardere setjes, een beetje vanaf mijn 3 rm's en zwaarder.
Dus naar mijn mening heeft een bb'er die altijd 6 reps of meer doet en de oefening goed beheerst geen riem nodig.
Een PL'er die zo zwaar mogelijk wilt gaan juist wel bij zijn topbeurten, dan geeft de riem net dat beetje extra vertrouwen en steun.

als je die bb films bekijkt hebben die gasten overal een riem bij om toch??
t is maar wat je zelf beter vind werken voor jezelf denk.
hoiii

riem staat stoer

waarom hebben bbers in de filmpjes altijd een riem aan, omdat een riem stoer staat, bbers zijn meer gericht op vertoon en bbers zijn bbers, kracht is ondergeschikt aan dikke spieren

riem staat stoer

waarom hebben bbers in de filmpjes altijd een riem aan, omdat een riem stoer staat, bbers zijn meer gericht op vertoon en bbers zijn bbers, kracht is ondergeschikt aan dikke spieren,
als je traint voor functionele kracht of PL kracht dan zonder riem

Ik DL zonder maar ik DL ook maar 70 kg max. Zoals ik het nu voel ga ik voorlopig zeker nog niet mét riem trainen, ik heb zelfs nog nooit zo een ding omgehad. Zolang ik niet het idee heb dat het nodig is zal ik 't ook zeker niet doen.

Waarom zou je geen riem gebruiken als je op kracht traint?

Riem gebruiken kan de erector zelfs meer belasten als zonder riem

The Use of Lumbar-Supporting Weight Belts While Performing Squats: Erector Spinae Electromyographic Activity
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=27650

patkrachtser zei:
waarom hebben bbers in de filmpjes altijd een riem aan, omdat een riem stoer staat, bbers zijn meer gericht op vertoon en bbers zijn bbers, kracht is ondergeschikt aan dikke spieren,
als je traint voor functionele kracht of PL kracht dan zonder riem

en misschien is het op dit forum juist stoer om te zeggen dat je zonder riem traind;)

riem met of zonder

Riem met of zonder, dat ieder het doet naar zijn overtuiging (Allah of Jezus,.. jezus). Ik doe het zonder, mijn onderrugspieren en het gehele lichaam moeten hierbij meer arbeiten, lees er Pavel Tsatsouline er eens op na. Een riem werkt als een corset, ze geven een versteviging en bij een versteviging moeten de onderliggende spieren minder hard hun best doen. Voor wie altijd met traint, ook als hij 20 kilo van de grond "tilt", lijkt alsof je zegt, we gaan met de deadlift geheel het lichaam trainen, maar het midden, de onderrug willen we wat verzwakken, daarom doen we een corsetje aan. Een riem is ... een steuntje wanneer je tegen je max aangaat.

Laatst bewerkt:
Amen.

patkrachtser zei:
mijn onderrugspieren ...................... moeten hierbij meer arbeiten, lees er Pavel Tsatsouline er eens op na. .

Zeker het onderzoek wat ik geplaatst heb niet doorgenomen

The Use of Lumbar-Supporting Weight Belts While Performing Squats: Erector Spinae Electromyographic Activity
[Link niet meer beschikbaar]

The results indicate that subjects' mean erector spinae activity was greater (p < 0.0125) in the lumbar region of the spine when wearing weight belts (±258 SD; 69.0 analog-to-digital units) during squatting exercises than the mean activity in subjects who were not wearing weight belts (±235 SD; 71.3 analog-to-digital units).

Bedankt voor de posts, vooral die ouwe draad van 3XL was erg goed, maar voor alsnog vind ik het erg onduidelijk of je nou wel of geen riem moet gebruiken. Ook hoor ik mensen zeggen dat je de riem "zo strak moet doen dat je er letterlijk geen vinger er meer tussen krijgt" en andere zeggen weer "niet te strak". Wat is jullie mening hierover?
Laat de discussie voort gaan :)

Santoz zei:
Er wordt weleens beweerd dat je geen riem zou mogen gebruiken zolang je niet 2x je eigen lichaamsgewicht heft.

ik heb vroeger wel een riem gebruikt, maar kwam er achter dat zonder riemgebruik je rug sterker word!:cool:

ik weeg nu 83~84 kilo en pak 190 kilo op deadlift ( = 2.3 * BW ), ZONDER riem!:D

Je moet ook het aantal reps in afweging nemen. Geloof me high reps training met een riem om die het onderste deel van je longen dichtdrukt is geen pretje :(

artikel

Ik heb het artikel diagonaal gelezen, maar ik vond me beter terug in de commentaren, ook allemaal zonder...riem.

Ik ga ook lekker door met de DL zonder riem.

Wat je bereikt met een riem, is grotere opbouw van de intra-abdominale druk. Deze grotere druk betekend grotere stabilisatie van de wervelkolom. Niet ontlasting van je erectorgroep

In feite kan de grotere stabilisatie zelf tot grotere belasting van de erectorgroep lijden om dat je meer gewicht aankan (of meer reps met hetzelfde gewicht)

Terug
Naar boven