AndroidHealthClinic

deadliften met riem vs deadliften raw

Ik denk dat de meesten geen riem nodig hebben. Ik deed een riem ook zo nu en dan om, maar dan meer omdat ik al last van mijn rug had op dat moment en was het bij mij dus meer preventie, al hielp het volgens mij geen fl**ker. Nooit echt bewust verschil gemerkt.

TS stelde de vraag mbt deadlifts, die deed ik nooit echt serieus trouwens.
squats en benchpress was meer wat ik serieus deed en had verder daarbij niet echt een riem nodig.
Het ging bij mij dan ook verder niet om zo zwaar mogelijk te gaan, ik squatte maar 260kilo in setjes en af en toe 280 in een setje, dus denk niet dat het dan nodig is.
En bij benchpress is een riem al helemaal niet nodig natuurlijk ook een suit niet, ik drukte maar net 180 na mijn laatste setje van 160.

De powerlifters gaan stukken zwaarder denk ik dus zullen die het wellicht wel nodig hebben.

Ik ga de riem gebruiken voor mijn laatste setje DL om zo nog even die laatste 10kg extra te kunnen liften, voor de rest van de setjes zonder riem.

Vorig jaar postte 3Xl nog een onderzoek waaruit net bleek dat je MEER kans op blessures had met een riem :)

over het feit dat het je extra kracht geeft valt niet te twijfelen lijkt me.

Vorig jaar postte 3Xl nog een onderzoek waaruit net bleek dat je MEER kans op blessures had met een riem :)

over het feit dat het je extra kracht geeft valt niet te twijfelen lijkt me.
Jep, je wendt d.m.v. riem meer je onderrug /core aan toch?-> meer kracht

Terug
Naar boven