XXL Nutrition

Debat: wat kiest nederland

Wat voor soort lui hebben ze ondervraagd over de winnaar?

Cohen ondanks zijn onervaren gestuntel toch tweede volgens de peiling. Goed om te zien dat veel mensen ook zien dat het moeilijk is tegen 3 rechtse tegenstanders, mensen zijn dat zogenaamde daadkrachtige haantjesgedrag ook wel een beetje zat.

Cohen WTF ga wat anders doen, echt hier ben je echt niet geschikt voor.

Cohen ondanks zijn onervaren gestuntel toch tweede volgens de peiling. Goed om te zien dat veel mensen ook zien dat het moeilijk is tegen 3 rechtse tegenstanders, mensen zijn dat zogenaamde daadkrachtige haantjesgedrag ook wel een beetje zat.

Op zich hoeft dit weinig te zeggen. Alle linkse stemmers zullen een bepaalde sympathie hebben voor Cohen. Simpelweg omdat het de enige linkse partij was die aanwezig was.

• Topic Starter Topic Starter
Cohen WTF ga wat anders doen, echt hier ben je echt niet geschikt voor.

Niet mee eens!! Hou er wel rekening mee dat hij nog onervaren is op gebied van debateren. Rutten en Balkende hebben veel meer ervaring dan cohen en vond dat hij het toch niet zo slecht deed tegenover 3 rechtse partijen.

Niet mee eens!! Hou er wel rekening mee dat hij nog onervaren is op gebied van debateren. Rutten en Balkende hebben veel meer ervaring dan cohen en vond dat hij het toch niet zo slecht deed tegenover 3 rechtse partijen.
True.

Wat vond jij ervan? ben daar eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar.

Aangezien het echt een wedstrijd in sT en houding is geworden in plaats van inhoud vond ik Rutte veruit het sterkste. Rutte kan gewoon goed debaten en heeft een vlotte uitstraling. Wilders liet weer zien niet geschikt te zijn om te regeren, Balkenende deed het wel aardig en liet op spaarzame momenten zien dat hij ontzettend scherp kan zijn. Cohen liep een aantal keren goed te stuntelen, hij is ook onervaren op dit platform en had 3 rechtse politici tegenover hem. Desondanks was het wel authentiek, hij deed niet mee aan het haantjesgedrag en kan alleen nog maar groeien. Bos was een stuk sterker in dit soort situaties. Vond het trouwens opvallend dat Wilders zo weinig Rutte aanviel, die heeft namelijk ontzettend veel stemmen weggehaald bij de PVV.

Op zich hoeft dit weinig te zeggen. Alle linkse stemmers zullen een bepaalde sympathie hebben voor Cohen. Simpelweg omdat het de enige linkse partij was die aanwezig was.

Ook omdat hij toch goed werk heeft verricht in amsterdam. Op sommige vlakken misschien wat soft.

Aangezien het echt een wedstrijd in sT en houding is geworden in plaats van inhoud vond ik Rutte veruit het sterkste. Rutte kan gewoon goed debaten en heeft een vlotte uitstraling. Wilders liet weer zien niet geschikt te zijn om te regeren, Balkenende deed het wel aardig en liet op spaarzame momenten zien dat hij ontzettend scherp kan zijn. Cohen liep een aantal keren goed te stuntelen, hij is ook onervaren op dit platform en had 3 rechtse politici tegenover hem. Desondanks was het wel authentiek, hij deed niet mee aan het haantjesgedrag en kan alleen nog maar groeien. Bos was een stuk sterker in dit soort situaties. Vond het trouwens opvallend dat Wilders zo weinig Rutte aanviel, die heeft namelijk ontzettend veel stemmen weggehaald bij de PVV.

Viel mij ook op

Mee eens, maar had het al verwacht. Hij is nog te onervaren op dat gebied en moet eigelijk een beetje de fouten van wouter bos rechtzetten. Overigens is het altijd lastig als je als enige een linkse partij bent. Ik zelf vond wilders ook erg zwak en de cda het sterkst.

Punten waar ik het mee eens ben:
Grenzen dichtgooien
Bezuinigen op de rijken
Criminaliteit aanpakken

Met de rest ben ik het eens, maar waarom zijn er mensen die willen bezuinigen op de rijken?

99% van de mensen die rijk zijn hebben er ontiegelijk hard voor gewerkt en gestudeerd, waarom zouden deze dan meer moeten betalen dan de rest?

Dat ze in ieder geval minder ontvangen ter ondersteuning dan de rest lijkt me geen ongezonde keuze. Dan heb ik het over de Hypotheekrente aftrek uiteraard.

Met de rest ben ik het eens, maar waarom zijn er mensen die willen bezuinigen op de rijken?

99% van de mensen die rijk zijn hebben er ontiegelijk hard voor gewerkt en gestudeerd, waarom zouden deze dan meer moeten betalen dan de rest?
Om een steentje bij te dragen aan de gene die te lui zijn om te werken enzo.:)

Wat wil je dan bezuinigen op de zwakken, die overleven dat niet en vindt overbetaalde banen niet echt hard werken en zoals klaaswitz zegt ''Dat ze in ieder geval minder ontvangen ter ondersteuning dan de rest lijkt me geen ongezonde keuze. Dan heb ik het over de Hypotheekrente aftrek uiteraard''

---------- Toegevoegd om 23:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:08 ----------

Om een steentje bij te dragen aan de gene die te lui zijn om te werken enzo.:)

Die groep heb je, maar dan worden de andere hier ook de dupe van. Mensen aan het werk zetten is altijd goed, maar er is nog altijd een banen te kort en polen hierheen halen om te gaan werken helpt ook niet echt.

Wat wil je dan bezuinigen op de zwakken, die overleven dat niet en vindt overbetaalde banen niet echt hard werken en zoals klaaswitz zegt ''Dat ze in ieder geval minder ontvangen ter ondersteuning dan de rest lijkt me geen ongezonde keuze. Dan heb ik het over de Hypotheekrente aftrek uiteraard''

Die "overbetaalde" banen krijg je heus niet zo maar. Jaren lang jezelf kapot werken en proberen alles zo goed mogelijk te doen en dan klim je waarschijnlijk op naar een hogere functie.

En heel veel rijke mensen hebben een eigen bedrijf waar ze dag en nacht voor gewerkt hebben om deze succesvol te krijgen. Om ze hiervoor meer te laten betalen vind ik echt belachelijk.

Zag wel iets leuks in een filmpje van geensT. Zal hem even opzoeken zo. Het geld zou van de rijke naar de armen gaan om deze te ondersteunen. Werden ze geinterviewd (de "armen") en die liepen werkloos op straat. Werd er gevraagd: "Als je zo arm ben, waarom ben je dan nu niet aan het werk"

Wordt er gezegd: daar heb ik geen behoefte aan.

Moet toch niet gekker worden

Filmpjes van GeensT en die anekdote die je daar aanhaalt is pure incidenten observatie, het lijkt me verstandiger om zaken wat meer te benaderen op basis van feiten en statistieken als je structuren wilt duiden.

Terug
Naar boven