XXL Nutrition

Debat: wat kiest nederland

Ik zou liegen als ik zeg dat ik exact wist wat Cohen allemaal voor elkaar heeft gekregen in Amsterdam maar het is een leugen dat de criminaliteit en onveiligheidsgevoel is toegenomen onder zijn bewind, het tegendeel is waar.

Ik weet het ook niet, daarom ben ik er zo benieuwd naar. De criminaliteit is inderdaad afgenomen, maar dat is in Rotterdam ook het geval. Ligt dat dan aan de burgemeester of zijn er andere oorzaken?

Weet je wel waar je het over hebt? Cohen vind ik toch het betrouwbaarst van hun. Balkende heeft eerder gelogen, rutten draait er elke keer om heen en aan wilders hoef ik geen woorden vuil te maken. Cohen heeft goed werk verricht in amsterdam en kan alleen maar groeien.

Ik weet zeker wel waarover ik het heb ik ken die mensen zoals Cohen, aboutaleb, marcoush enz enz, Ik kom uit Amsterdam en ben opgegroeid op de straat en er was geen moer voor ons en dat kwam door mensen die hetzelfde verhaaltje afdraaide en hetzelfde taaltje spraken als die Cohen
Naar mijn mening is die Cohen een rat.
Maar ik respecteer ook zeker jouw mening dat jij hem een beter keuze van de drie vindt, echt dat snap ik best maar kom mij nou niet vertellen dat ik niet weet waar ik het over heb.

Ik zou liegen als ik zeg dat ik exact wist wat Cohen allemaal voor elkaar heeft gekregen in Amsterdam maar het is een leugen dat de criminaliteit en onveiligheidsgevoel is toegenomen onder zijn bewind, het tegendeel is waar.

toon maar eens aan, iets zeggen kan iedereen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet zeker wel waarover ik het heb ik ken die mensen zoals Cohen, aboutaleb, marcoush enz enz, Ik kom uit Amsterdam en ben opgegroeid op de straat en er was geen moer voor ons en dat kwam door mensen die hetzelfde verhaaltje afdraaide en hetzelfde taaltje spraken als die Cohen
Naar mijn mening is die Cohen een rat.
Maar ik respecteer ook zeker jouw mening dat jij hem een beter keuze van de drie vindt, echt dat snap ik best maar kom mij nou niet vertellen dat ik niet weet waar ik het over heb.

Cohen vergelijken met aboutaleb en marcoush? Ik ben zelf marokkaans en vind aboutaleb en marcoush echt 3 keer niks, maar cohen lijkt mij het meest betrouwbaarst van de 4.

---------- Toegevoegd om 23:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:54 ----------

google is je vriend!

---------- Toegevoegd om 23:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:56 ----------

Idd als 1 persoon al jaren in Amsterdam komt kan hij zien dat de criminaliteit is gedaald en de rede daarvan, goede bron.

Ook voor jou geldt google is je vriend! Wie zoekt zal vinden en wat is er nou betrouwbaarder dan je eigen ervaring? Ga niet elke keer roepen naar cijfertjes en figuurtjes, want wie zeggen dat die wel kloppen? Maar google is wat en dan zal je zien waar ik het over heb.

Laatst bewerkt:
Cohen vergelijken met aboutaleb en marcoush? Ik ben zelf marokkaans en vind aboutaleb en marcoush echt 3 keer niks, maar cohen lijkt mij het meest betrouwbaarst van de 4.

---------- Toegevoegd om 23:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:54 ----------

google is je vriend!

Als het je om de criminaliteitscijfers gaat dan gaf ik al aan dat het in andere steden ook al enkele jaren daalt. Er is dus weinig reden om aan te nemen dat het aan een burgemeester ligt. Ik vraag aan je wat Cohen (volgens jou) nog meer zo goed heeft gedaan in Amsterdam

Ook voor jou geldt google is je vriend! Wie zoekt zal vinden en wat is er nou betrouwbaarder dan je eigen ervaring? Ga niet elke keer roepen naar cijfertjes en figuurtjes, want wie zeggen dat die wel kloppen? Maar google is wat en dan zal je zien waar ik het over heb.

Betrouwbaarder dan je eigen ervaring? Het mag algemeen bekend zijn dat je eigen ervaring gekleurd is. Je bent dus allerminst objectief in tegenstelling tot wetenschappelijk bewijs. Met deze bewering haal je echt je complete geloofwaardigheid onderuit.

Laatst bewerkt:

Dat jij Marokkaan bent wat heb dat er mee te maken, deze mensen zijn politici en dan maakt het weinig uit waar je vandaan komt, ze spelen allemaal onder 1 hoedje, die Marcoush en Abotaleb horen wel degelijk bij het beleid van die Cohen.
Aboutaleb heb veel te veel te danken aan die Cohen, te veel.

Mijn pa komt uit een dorpje in zuid Spanje en ik ben opgegroeid met marokkanen in de buurt waar ik vandaan kom dus ik heb niks tegen marokkanen gab.

Dat jij Marokkaan bent wat heb dat er mee te maken, deze mensen zijn politici en dan maakt het weinig uit waar je vandaan komt, ze spelen allemaal onder 1 hoedje, die Marcoush en Abotaleb horen wel degelijk bij het beleid van die Cohen en Aboutaleb heb veel te veel te danken aan die Cohen, te veel.

Mijn pa komt uit een dorpje in zuid Spanje en ik ben opgegroeid met marokkanen in de buurt waar ik vandaan kom dus ik heb niks tegen marokkanen gab.

Heb nooit gezegd dat je wat tegen marokkanen hebt en de visie's van aboutaleb en marcoush zijn tegenstrijdig tegen die van cohen.

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

Als het je om de criminaliteitscijfers gaat dan gaf ik al aan dat het in andere steden ook al enkele jaren daalt. Er is dus weinig reden om aan te nemen dat het aan een burgemeester ligt. Ik vraag aan je wat Cohen (volgens jou) nog meer zo goed heeft gedaan in Amsterdam

Betrouwbaarder dan je eigen ervaring? Het mag algemeen bekend zijn dat je eigen ervaring gekleurd. Je bent dus allerminst objectief in tegenstelling tot wetenschappelijk bewijs. Met deze bewering haal je echt je complete geloofwaardigheid onderuit.

Kijk even wat klaaswitz heeft gepost en google zelf ook is wat en dan zal je zien dat mijn eigen ervaring er toch niet naast zit ;)

Laatst bewerkt:
Heb nooit gezegd dat je wat tegen marokkanen hebt en de visie's van aboutaleb en marcoush zijn tegenstrijdig tegen die van cohen.

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

Kijk even wat klaaswitz heeft gepost en google zelf ook is wat en dan zal je zien dat mijn eigen ervaring er toch niet naast zit ;)

Ik zie het al.. je snapt het niet, maar goed... kijk eens naar onderstaande

http://www.rotterdamveilig.nl/do.php?fct=nieuws&op=showNitem&nieuwsId=654

Rotterdam is ook veiliger geworden. Was Opstelten dus ook een goede burgemeester?

Wat er ook duidelijk uit blijkt is dat de ook afname in criminaliteit tussen 2004 en 2007 groter is in grotere gemeenten. Ook dat ligt in de lijn van verwachting gegeven de verschillen in criminaliteitsniveau. De daling in (vermogens)criminaliteit is in lijn met het beeld op basis van cijfers over alle criminaliteit. Daaruit blijkt ook dat de daling is ingezet rond 2002-2003.
Bron:[Link niet meer beschikbaar]

Wat heeft Cohen volgens jouw empirische vaardigheden nog meer goed gedaan of moet ik dan maar even googlen? Het lijkt me namelijk sterk dat Cohen ervoor heeft gezorgd dat er een landelijke trend is ingezet met betrekking tot daling van de criminaliteit

Klinkt ook positief..

En jeugdbendes is natuurlijk niet het enige probleem. Softe aanpak werkt gewoon niet, hard aanpakken ipv vlinderreisjes en dergelijke.

Van mij mogen ze die criminelen zo hard aanpakken als ze kunnen en zelf het land uitzetten en de grenzen dichtgooien. Ik vind dat alleen maar beter.

Softe aanpak werkt gewoon niet, hard aanpakken ipv vlinderreisjes en dergelijke.

Op basis waarvan denk jij dat harde straffen een beter effect hebben op de veiligheid dan minder harde straffen?

---------- Toegevoegd om 00:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:12 ----------

Wat heeft Cohen volgens jouw empirische vaardigheden nog meer goed gedaan of moet ik dan maar even googlen?

Ik weet te weinig, net als de meesten hier vermoed ik, van hetgeen Cohen letterlijk allemaal wel en niet heeft gedaan in Amsterdam. Ik spreek alleen maar tegen dat Amsterdam onveiliger is geworden onder Cohen. Dat beweerde Wilders namelijk.

Het is een beetje gokken wat Wilders precies bedoelt met ‘wat Cohen gedaan heeft voor Amsterdam’ maar dat de stad een buitensporig probleem zou hebben met de Marokkaanse inwoners is onzin. Een oververtegenwoordiging is er zeker, maar niet in extreme proporties. Wilders geeft ook aan dat Cohen iets heeft ‘gedaan’ in de afgelopen jaren. Dat suggereert dat Amsterdam onveiliger is geworden in de afgelopen jaren. Dat is ronduit flauwekul.

Het aantal aangiften dat wordt gedaan in Amsterdam is de afgelopen zes jaar gedaald van 96709 in 2004 naar 92563 in 2009. Rekenen we delicten als vernieling en winkeldiefstal even niet mee dan zijn de aangiften gedaald van 74502 in 2004 naar 67935 in 2009, een verschil van 6567 aangiften. Amsterdam is dus in de afgelopen zes jaar veiliger geworden en niet onveiliger zoals Wilders lijkt te suggereren. (Bron cijfers: Gemeente Amsterdam)

Hoe het ook zij: Cohen deed het lang zo slecht niet in Amsterdam. Er bestaat een oververtegenwoordiging van Marokkanen in de cijfers maar er zijn een aantal gemeenten die veel beroerder scoren met kleinere en vergelijkbare populaties Marokkanen. Het idee dat Cohens beleid gefaald zou hebben blijkt niet uit de bron die Wilders opvoert noch uit de cijfers van het CBS of de gemeente Amsterdam zelf.

Laatst bewerkt:
Op basis waarvan denk jij dat harde straffen een beter effect hebben op de veiligheid dan minder harde straffen?

Omdat het afschrikt. Of denk je dat marokkaanse rellers (waar het land vol mee zit helaas) denken "ojee straks moeten we 14 dagen op vakantie naar de Costa Brava als we gepakt worden". Zoiets straalt gewoon geen gezag uit.

Dat er op zoveel plaatsen in Nederland veel overlast is door marokkaanse jeugd, wilt toch wel zeggen dat onze aanpak niet echt effectief is en ze er mee lachen.

---------- Toegevoegd om 00:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:12 ----------

Ik weet te weinig, net als de meesten hier vermoed ik, van hetgeen Cohen letterlijk allemaal wel en niet heeft gedaan in Amsterdam. Ik spreek alleen maar tegen dat Amsterdam onveiliger is geworden onder Cohen. Dat beweerde Wilders namelijk.

Dat klopt. Daar heb ik je ook gelijk in gegeven :) De vraag is alleen of dat te danken is aan Cohen. Zie de rest van mijn vorige post. Nador heeft het over allemaal goede dingen en het enige waar hij tot nu toe mee komt is de criminaliteitsdaling en dat ik maar moet googlen.

Terug
Naar boven