PatrickvH
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 342
- Lengte
- 1m85
En hoe had jij een maatschappij geleid dan, Patrick? Belasting betalen lijkt me toch de enige optie of denk jij dat mensen vrijwillig geld gaan inleveren? Belasting betalen gelijk stellen aan stelen, het moet niet gekker worden.
Hoe ik een maatschappij zou leiden doet niet ter zake en doet niks af van de argumenten die ik net aangaf.
Om toch een beetje op je vraag in zou gaan zou ik pleiten voor meer vrijheid van de burger en minder bemoeizucht van de overheid.
Dus geen rijke meer discrimineren geen vingerafdrukken meer op ID-kaarten en al helemaal geen gelul over anti terrorisme bestrijding om maar meer macht te krijgen en privacy grenzen van de burger te verleggen.
Ook zou de overheid in dit specifieke geval wel eens meer naar zichzelf mogen kijken en snijden ipv voor het gemak alles maar weer te verhogen voor de burger.
Dit zijn een paar punten, want om hier ter plekke op te schrijven hoe ik een hele maatschappij zou "leiden" is me iets te veel werk.
---------- Toegevoegd om 18:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------
Als je belasting diefstal noemt, trek het dan ook door: onbelast op de weg lopen/rijden is dan onrechtmatig gebruikt van openbare wegen, want dat onderhoud is ook niet gratis. Werkloosheidsuitkering als je zonder werk valt? Sorry die krijg je niet, je vindt immers dat belasting diefstal is, dus dan kan de 'dief' jou ook niets betalen.
En je geeft het zelf al aan: iets wat legaal is kan überhaupt geen diefstal zijn, dat kan in het ergste geval geldklopperij zijn.
Jij hebt het over of belasting nuttig is Big-T en dat is dus weer een hele andere discussie dan of het diefstal is.
Dat gaf ik dus niet aan, een (wet)boekje rechtvaardigd niet alles tegenover het individu.
Hier een leuk filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=EByzptsHeGg
Laatst bewerkt:

tja ben niet zo goed in politiek toen zocht ik op de stemautomaat maar voor harry potter maar die stond er ook al niet op
toen heb ik maar inne minne mutte gedaan...