XXL Nutrition

Derek Ogilvie: The Ghost Whisperer

:roflol: Als je weet dat ze erin geloven zeg je toch ook gewoon dat je het een topshow vind.

Waarom zou ik, ik ga daar niet de demagoog uithangen (ik wist trouwens niet dat ze het leuk vonden toen ik het zei, kwam ik direct daarna wel achter :roflol:).. Ik vind het echt grote bullshit.. Dat zeg ik dan ook gewoon. Ik zit er aan te denken even een aantal goede punten tegen die bullshit op te zoeken en hun te overtuigen van het feit dat het gewoon commerciële bullcrap is.

Waarom zou ik, ik ga daar niet de demagoog uithangen (ik wist trouwens niet dat ze het leuk vonden toen ik het zei, kwam ik direct daarna wel achter :roflol:).. Ik vind het echt grote bullshit.. Dat zeg ik dan ook gewoon. Ik zit er aan te denken even een aantal goede punten tegen die bullshit op te zoeken en hun te overtuigen van het feit dat het gewoon commerciële bullcrap is.

Schoonouders altijd te vriend houden.:D

Nep mannetje die Olgive.Waarom komt ie naar een klein land in Europa terwijl ie stinkend rijk in Amerika kan zijn.Vaak in de show kunnen ze 50 procent van de tijd elkaar niet eens begrijpen (taal verschil).Een oplichter is dat.

Altijd leuk hoe mensen kunnen oordelen over iets waar ze geen ervaring mee hebben.

Ik ben inmiddels twee keer bij zo'n zweefteef geweest, twee verschillende om precies te zijn, de eerste keer was ik sceptisch als een madafaka.
Maar zij wist dingen te vertellen van me die niemand wist, ik ga niet vertellen wat, maar zal wel even wat andere voorbeelden geven(gooi uitspraken van allebei door elkaar heen):
- ze liep op me af en wist gelijk te vertellen, terwijl ze haar hand op de zere plek legde(3x3 cm), dat ik al 3.5 jaar last had van een spierblessure
- ze wist te vertellen dat ik vaak kramp in m'n rechterbeen had
- ze wist te vertellen dat m'n zus twee kinderen had, waarvan 1tje hyperactief en dat ze binnenkort gingen verhuizen
- ze zei dat ik ontzettend last van m'n blaas had gehad toen ik jonger was
- in het huis van m'n gf d'r ouders heeft iemand zich opgehangen op de trap(navraag heeft idd geleerd dat er iemand zelfmoord heeft gepleegd, hoe en waar precies is niet bekend)
- die vorige zweefteef zei dat ik het uit zou maken met m'n ex binnen een jaar, dat geloofde ik dus echt niet, een half jaar later oid was het toch echt gebeurd na een relatie van 5 jaar terwijl we echt hecht waren
- ik zou iets met hout gaan doen in de toekomst, leek me ook erg stug aangezien ik een hekel aan hout heb, m'n huidige gf d'r vader heeft een houtverwerkingsbedrijf
- ik ben vroeger een aantal keer in aanraking geweest met de 5-o

Zo zijn er wel meer dingen, waar ik echt m'n vraagtekens bij zet, toch bizar dat ze zoveel dingen kunnen herleiden, echt vage shit.

Waarom zou iemand met een dergelijk talent zijn kunsten in een klein landje als Nederland gaan vertonen? Amerika valt toch veel meer geld te verdienen?
plus uno

Zonder er een waarde oordeel over te geven:

Hij kan met baby's communiceren via telepathie als ik het goed begrijp, maar hij kan ook met geesten praten. Dat zijn imo toch twee heel verschillende talenten die hij dus allebei heeft ?

Stel voor: Lionel Messi is een sublieme voetballer maar daarnaast is hij ook nog een briljante wiskundige...

Dat is dan toch wel heel erg toevallig of moet ik dat anders zien?

Altijd leuk hoe mensen kunnen oordelen over iets waar ze geen ervaring mee hebben.

Ik ben inmiddels twee keer bij zo'n zweefteef geweest, twee verschillende om precies te zijn, de eerste keer was ik sceptisch als een madafaka.
Maar zij wist dingen te vertellen van me die niemand wist, ik ga niet vertellen wat, maar zal wel even wat andere voorbeelden geven(gooi uitspraken van allebei door elkaar heen):
- ze liep op me af en wist gelijk te vertellen, terwijl ze haar hand op de zere plek legde(3x3 cm), dat ik al 3.5 jaar last had van een spierblessure
- ze wist te vertellen dat m'n zus twee kinderen had, waarvan 1tje hyperactief en dat ze binnenkort gingen verhuizen
- in het huis van m'n gf d'r ouders heeft iemand zich opgehangen op de trap(navraag heeft idd geleerd dat er iemand zelfmoord heeft gepleegd, hoe en waar precies is niet bekend)
- die vorige zweefteef zei dat ik het uit zou maken met m'n ex binnen een jaar, dat geloofde ik dus echt niet, een half jaar later oid was het toch echt gebeurd na een relatie van 5 jaar terwijl we echt hecht waren
- ik zou iets met hout gaan doen in de toekomst, leek me ook erg stug aangezien ik een hekel aan hout heb, m'n huidige gf d'r vader heeft een houtverwerkingsbedrijf

Zo zijn er wel meer dingen, waar ik echt m'n vraagtekens bij zet, toch bizar dat ze zoveel dingen kunnen herleiden, echt vage shit.

Het lijkt me geloofwaardiger dat ze die kennis ergens vandaan heeft, dan dat een of ander geest het in haar oor heeft gefluisterd.

Als ik in geesten zou geloven dan is het eerste wat ik doe is tot het christendom bekeren. In de hel branden is niet zo fijn.

Hij heeft een draakje als huisdier, ECHT waar!

Als die zweefteef in een gecontroleerde omgeving dat meerdere malen lukt zou het opzienbarend zijn. Of beter gezegd baanbrekend, dan is die zweefkezerij namelijk te staven met bewijzen. Maar helaas, er is geen enkele zweefkees die in een gecontroleerde het lukt om een constante stroom van juiste uitspraken te doen betreffende de persoon, situatie etc die ze moeten bespreken.

Blijf er bij dat die zweefkezerij vooral het domein is voor mensen die nogal labiel zijn, niet persoonlijk bedoeld verder.

Als die zweefteef in een gecontroleerde omgeving dat meerdere malen lukt zou het opzienbarend zijn. Of beter gezegd baanbrekend, dan is die zweefkezerij namelijk te staven met bewijzen. Maar helaas, er is geen enkele zweefkees die in een gecontroleerde het lukt om een constante stroom van juiste uitspraken te doen betreffende de persoon, situatie etc die ze moeten bespreken.

Blijf er bij dat die zweefkezerij vooral het domein is voor mensen die nogal labiel zijn, niet persoonlijk bedoeld verder.

Die zweefteef kan dan gelijk een miljoen opstrijken, maarja, dat is tot nu toe nog steeds niemand gelukt.

Het is en blijft bullcrap.

Ik rolde al helemaal van de bank toen die Derek bij Life & Cooking was, toen vroeg Carlo "Je bent engels, hoe komt het dan dat je met baby's over de hele wereld kan praten? Hoe kan je bijvoorbeeld een Nederlandse baby verstaan?" Waarop Derek zei "It's amazing, but all the babies all speak in english to me!"

:roflol: Oh brother...

Ik rolde al helemaal van de bank toen die Derek bij Life & Cooking was, toen vroeg Carlo "Je bent engels, hoe komt het dan dat je met baby's over de hele wereld kan praten? Hoe kan je bijvoorbeeld een Nederlandse baby verstaan?" Waarop Derek zei "It's amazing, but all the babies all speak in english to me!"

:roflol: Oh brother...

Epic inderdaad!! :D Ga ik even vragen aan die ouders hoe dat kan.. :D

Het lijkt me geloofwaardiger dat ze die kennis ergens vandaan heeft, dan dat een of ander geest het in haar oor heeft gefluisterd.

Als ik in geesten zou geloven dan is het eerste wat ik doe is tot het christendom bekeren. In de hel branden is niet zo fijn.
Ik vind het iig knap dat ze bepaalde dingen kon 'raden' wat ze niet kon weten, echt persoonlijke dingen ook(die eerste vrouw).

Ik sta gewoon open voor dingen, verder geloof ik ook niet zo in geesten, er zal vast wel een verklaring voor zijn.

Denk dat het meer met energiebanen te maken heeft wat betreft die blessures die ze herkende, heb verder geen flauw idee, maar het is wel leuk dat ze zoveel dingen kunnen opnoemen die gewoonweg niet voor een leek zichtbaar zijn.

Toen ze een healing bij me deed voelde ik me daarna echt weird.. soort van licht in m'n hoofd en een warm gevoel bij m'n borst, terwijl ze me niet eens had aangeraakt, of zou dat het placebo effect zijn? :p

Het is gewoon een techniek genaamd cold reading. Iedereen die niet zwakzinnig of autistisch is kan dat zichzelf aanleren.

Darrem Brown laat zien hoe makkelijk het is.
http://www.youtube.com/watch?v=btP_vy5cQq4

http://www.youtube.com/watch?v=G18NfN76bAs&feature=related

Wrong... Sommige dingen kan men echt niet te weten komen met cold reading. That said kan er natuurlijk wel een andere verklaring zijn (op voorhand een gesprek hebben met bepaalde personen etc).

ik neem aan dat je een afspraak hebt moeten maken en je op voorhand je gegevens hebt doorgegeven?
meest logische verklaring is dat ze je dokter heeft omgekocht en toegang gekregen tot je medisch dossier.
dat houtgedoe is gewoon een uitspraak die op een of andere manier wel kan uitkomen als je gewoon ver genoeg zoekt, iedereen komt op 1 of andere manier wel in aanraking met hout:D
verhuizen van je zus en zelfmoord in je gf's ouderlijk huis is gewoon research:)

edit: toegegeven dat het wel een stapje verder gaat dan je basic cold reading:)

edit2: dokter omkopen is zelfs waarschijnlijk nog te ver gezocht, met al de shit die mensen tegenwoordig op internet neerploffen is het niet echt moeilijk om bovenstaande informatie over een persoon te vinden.

Laatst bewerkt:
Derek mag van mij op de brandstapel. Ik heb ook een gave en dat is lekkere muffe eiwitscheten laten, geef me nu ook maar m'n eigen show.

Terug
Naar boven