Fitness Seller

Dextrose TIJDENS training.

* Glukose tijdens inspanning voorkomt eiwitafbraak.

* Als je langer dan 45 minuten doorgaat moet je zeker aanvulling nemen.

* Alleen een aminozureninfuus geeft direkt aminozuren voor je eiwitsynthese.

* Zelfs de snelste eiwitten doen er een half uur over om in bruikbare vorm in je bloed te komen. Dus snelle eiwitten nemen direkt na je training doet helemaal niets.

maar een half uur erna nemen heeft nog minder zin ;)
het belangrijkste is gewoon voloende eiwitten voor de training

verder kun je natuurlijk ook losse aminozuren nemen ;)

maar een half uur erna nemen heeft nog minder zin ;)
het belangrijkste is gewoon voloende eiwitten voor de training

verder kun je natuurlijk ook losse aminozuren nemen ;)

Waarom is het zo belangrijk je aminozuren voor de training in te nemen?

Aminozuren zijn puur voor herstel en de eerste 24 uur na de training zijn toch het meest belangrijk voor het herstel, als je in die periode gewoon zorgt dat er genoeg in je bloedbaan zit is er toch niks aan de hand? Ik denk dat het heel weinig voordeel zal hebben als jij je aminozuren voor of na de training inneemt

Waarom is het zo belangrijk je aminozuren voor de training in te nemen?

Aminozuren zijn puur voor herstel en de eerste 24 uur na de training zijn toch het meest belangrijk voor het herstel, als je in die periode gewoon zorgt dat er genoeg in je bloedbaan zit is er toch niks aan de hand? Ik denk dat het heel weinig voordeel zal hebben als jij je aminozuren voor of na de training inneemt

het gaat erom dat je tijdens de training door invloed van coristol niet je spiereiwit gebruikt maar de amino's die in je bloed zitten doordat je van te voren hebt gegeten. om nu echt direct voor de training zoveel gram BCAA te nemen, maar zon uur tot 2 uur van te voren wel een goeie maaltijd. verder als je dus na je training je dextro neemt kunnen de amino's die nog in je bloed over zijn gelijk gebruikt worden voor het herstel en groei :)

dextrose en whey tijdens je training schijnt ervoor te zorgen dat je sneller in een anabolische staat bent en dan alleen dextrose.
Zelf neem ik ook whey 1,5 uur voor de training zodat ze al bruikbaar zijn wanneer ik ga trainen.

edit: ''ze'' is aminozuren

Wat ik in een wat ouder tijdschrift las hierover, was het volgende (maar misschien dat dit achterhaalt is hoor.. tijdschrift is uit 2001):

Als je spiergroepen combineert in 1 training drink dan meteen nadat je 1 spiergroep hebt gedaan een hersteldrank en aan het eind van de training drink je dan de rest op. Gebaseerd op wetenschappelijke literatuur is direct herstel na de training essentieel voor maximale resultaten. Dus al duurt het maar een minuut of 30 voor je klaar bent met trainen, als je extra lang wacht voor je je reserves weer aanvult kun je mogelijk je groei belemmeren. Door al tijdens de training aan het herstelproces te beginnen krijg je misschien ook de extra brandstof binnen die nodig is om een tweede spiergroep, die al gedeeltelijk vermoeid is omdat deze moest helpen bij de andere oefeningen voor een andere spiergroep maximaal te trainen.

hoeveel nemen jullie trouwens na je training?

Ik neem zo'n 20gr dextro na de training, volgens mij genoeg om een insuline piek te veroorzaken.

en hoe zit het dan met whey? want je zegt dat zelfs de snelste eiwitten een half uur er over doen om in bruikbare vorm in je bloed te komen...

dus wanneer neem je whey na je training voor het beste anabolisch effect? verder nam ik 0,4gr/kg dextrose na de training maar ben ook eens aan het experimenteren met dextrose in water tijdens de training..

right...

Trainingen korter dan 45 minuten is het niet nodig. Train je een uur of langer, 5-5,5 gr per 100ml water, snufje zout erbij en klaar is je sportdrank. Waarom niet 5,5> gr per 100 ml ??? Een woord ; osmolariteit. Waarom zout??? Zoek dat ook maar eens op.

En voor degene die met cortisol onderdrukken in zn hoofd zit ; cortisol is ook nodig om te groeien, hoe raar het ook klinkt. Zoek dat ook maar eens op.

Hoef natuurlijk niet alles voor te kauwen, als je zelf op zoek gaat kom je meer te weten dan het hier even te vragen :)
Hoe werkt dat met osmolariteit?

Terug
Naar boven