Fitness Seller

dieetist?

alberstom

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik zou mij even voorstellen :

Ik ben Tom
Ben 18 jaar en weeg 65 kg :S
ik ben 1.83
en ik train minstens 3 x in de week vaak 4/5/6
daar bij train ik ook nog is 3 x in de week muaythai(gevechtsport)
ik train ongeveer een half jaar
ik merk dat ik al wel sterker wordt
alleen ben ik veel te licht en zie ik er dun uit
ik denk dat als ik wat zwaarder zou worden en speciaal zou eten
dat ik veel sneller groter wordt (meer spieren) + nog sneller sterker zou worden
mijn vraag is nu eigenlijk zou een dieetist mij hier mee kunnen helpen?
dat die een eetschema kan maken om zwaarder te worden en om sneller spiermassa + sneller meer kracht te krijgen
en heeft het veel zin om shakes te gebruiken?
zo ja? welke shakes moet ik hebben en hoe dien ik die te consumeren?
en waar zou ik die dan het beste kunnen kopen?

Alvast hartelijk bedankt!

Tom

Natuurlijk kan een dieetist een uitkomst voor jou zijn. Er zijn dieetisten die veel BB helpen. Je kunt hier eens navraag over doen.

Aks je supplementen wilt gaan gebruiken is het eerst belangrijk dat je een goede voedingspatroon hebt. Je kunt hier eens wat posten en daarop kun je veel reacties verwachten.

Aangezien jij veel sport en erg dun bent, ben je hoogst waarschijnlijk een hardgainer. Als hardgainer heb je niet veel baat bij eiwitshakes. Ik zou dan eerder weightgainer gaan gebruiken. Een goede weightgainer bevat 75% koolhydraden en 25% eiwit. Indien je toch eiwitshakes wilt gaan nemen dan zou ik er een nemen met drie verschillende soorten eiwitten.

Succes ermee!

Gr Martin

alberstom zei:
Hallo,

Ik zou mij even voorstellen :

Ik ben Tom
Ben 18 jaar en weeg 65 kg :S
ik ben 1.83
en ik train minstens 3 x in de week vaak 4/5/6
daar bij train ik ook nog is 3 x in de week muaythai(gevechtsport)
ik train ongeveer een half jaar
ik merk dat ik al wel sterker wordt
alleen ben ik veel te licht en zie ik er dun uit
ik denk dat als ik wat zwaarder zou worden en speciaal zou eten
dat ik veel sneller groter wordt (meer spieren) + nog sneller sterker zou worden
mijn vraag is nu eigenlijk zou een dieetist mij hier mee kunnen helpen?
dat die een eetschema kan maken om zwaarder te worden en om sneller spiermassa + sneller meer kracht te krijgen
en heeft het veel zin om shakes te gebruiken?
zo ja? welke shakes moet ik hebben en hoe dien ik die te consumeren?
en waar zou ik die dan het beste kunnen kopen?

Alvast hartelijk bedankt!

Tom

Hmz.. Je doet er ook vechtsport bij..! Naar mijn mening zit daar een zware warming up aan vast, als ik de warming up van muaythai het zelfde is bij kickboxen.

Ik ben van mening dat je teveel spier gaat verbranden in de warming up.

En je voeding speelt een hele grote rol. Als je wil aankomen moet je toch zeker een goed voedings schema hebben die je gewoon zelf kan maken ;) Gewoon beetje lezen hier! Als je je schema klaar heb dan post je hem en zeggen wij wat er better kan

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet niet bijzonder goed

ik eet ongeveer dit elke dag :

sochtends 2 bruine boterhammen
rond 10 uur nog 2
12 uur nog 2
daarna nog 1 broodje ergens op de middag
daarna avond eten

dit is ook niet veel
ik vind het moeilijk om daar goed op te letten daarom leek het me verstandig om naar een dieetist te gaan zodat die een of ander eetschema kan maken

en weightgainers kun je me daar is wat meer over vertellen? welke is goed?
ik wil nou ook weer niet dik/vet worden namelijk gewoon massa geen rolletjes ofzo
gewoon wat kilos erbij kwil rond de 76 kilo wegen ( midde klassen voor muaythai wedstrijden)
met weightgainers krijg je daardoor ook sneller massa en word je daar ook sneller sterker door?
en als ik bijv op het gewicht zit wat ik wou berijken hoe ga ik dan verder?

bedankt voor de snelle reacties tot nu toe

Ik vind een dietist echt onzin,

behalve als je geld te veel hebt of echt totaal geen tijd over hebt om je er zelf een beetje in te verdiepen.

zo moeilijk is die voeding-materie niet hoor,

beetje trial-error en je komt er zo achter wat voor jou goed is...

en wat gezond is vind je zo op forums zoals deze

alberstom zei:
Ik eet niet bijzonder goed

ik eet ongeveer dit elke dag :

sochtends 2 bruine boterhammen
rond 10 uur nog 2
12 uur nog 2
daarna nog 1 broodje ergens op de middag
daarna avond eten

dit is ook niet veel
ik vind het moeilijk om daar goed op te letten daarom leek het me verstandig om naar een dieetist te gaan zodat die een of ander eetschema kan maken

en weightgainers kun je me daar is wat meer over vertellen? welke is goed?
ik wil nou ook weer niet dik/vet worden namelijk gewoon massa geen rolletjes ofzo
gewoon wat kilos erbij kwil rond de 76 kilo wegen ( midde klassen voor muaythai wedstrijden)
met weightgainers krijg je daardoor ook sneller massa en word je daar ook sneller sterker door?
en als ik bijv op het gewicht zit wat ik wou berijken hoe ga ik dan verder?

bedankt voor de snelle reacties tot nu toe

Ik zou eerst nog geen weightgainers gebruiken als ik jou was. Probeer het eerst met je voeding! Je zal misschien wel wat meer vet aanzetten dan maar dat kun je er zo weer afhalen met een Cut-schema. En wat ik al vertelde door die vecht-sport verbrand je veel spieren weer!

yo, naam genoot!

probeer eerst een keer hier op het forum wat rond te neuzen en zo zelf schema'tje samen te stellen zoals al gezegd is...spaart je een hoop centjes uit waarmee je je supps kan kopen ;)

lees de sticky's in voeding sectie, reken je behoefte uit en stel daarop je schema af...en post het een keer zodat de goeroe's hier het eventueel wat kunnen bijschaven...en als dat op punt staat kan je je beginnen verdiepen in de supplementen ;)

anyway, veel succes ermee bro!

greetz!

Terug
Naar boven