MuscleMeat

Dief , hoe aan te pakken?

Ik schets even de opties voor de uitkomst van dit verhaal:

A. je geeft hem aan bij de politie. Deze ondervragen hem en hij ontkent alles. Ofwel geeft hij toe en zegt hij dat hij steelt omdat hij vroeger nooit iets kreeg van zijn ouders. Bijgevolg zal je maatje een boete krijgen omdat hij de dief heeft uitgedaagd met zijn mooie spullen. Jammer, maar dat is justitie in Nederland en België

B. een iets aantrekkelijkere oplossing. Je wacht tot je zeker weet dat hij het gedaan heeft. Indien je al zeker bent heeft wachten geen nut en geef je die kerel de rammeling van zijn leven. Doe het in het donker en met bivakmutsen. Terwijl je hem in elkaar schopt met meerdere maatjes roep je "dat zal je leren met dikke Ali te spotten vriend". Zo maak je jezelf niet verdacht. Het slachtoffer zal nooit meer stelen en zal ook zeker niet uitzoeken wie die dikke Ali nu eigenlijk was.

Kort samengevat - kick his ass. Of verniel gewoon zijn auto.

Juist en luister naar wat arabisch of marokkaans muziek, doe hier wat taalkennis op en gebruik dat tijdens je wraakactie!

Politie gaat hier niet veel aan doen, gewoon zelf opknappen dit soort dingen.

Moeilijke situatie!
Laat hem de schade terugbetalen, misschien met wat additioneel smartengeld. Geef hem vervolgens de opties;
-Optie 1:samen naar de politie gaan waar hij zichzelf aangeeft; dit is het beste voor de samenleving, dan zullen lokale autoinbraken altijd naar hem getraceerd kunnen worden.
Als jullie dit zelf afhandelen, krijgt je vriend compensatie voor de schade, maar kan de dader zonder problemen verder gaan met wat hij doet.
-Optie 2 : streetjustice zo ernstig dat het zowieso optie 1 word

Inbreken is sowieso al kansloosen er dan nog over opscheppen in de klas getuigt al helemaal van een iq van -100 :roflol:

Ik zou de politie inlichten en zelf gewoon gaan posten. Als hij dan weer inbreekt (zou hij echt zo enorm stom zijn??!) floep je het licht aan en hou je em met een groepje staande ;)
Al kleeft er wel een risico aan.

Hmm lastige situatie als je eenmaal naar de politie bent geweest kun je zelf niets meer doen met dat ventje.

• Topic Starter Topic Starter
Heb net zitten overleggen en we gaan proberen hem op heterdaad te betrappen. Zoals ik al eerder zei , heeft die jongen al gezegd het weer te gaan doen binnen 2 weken. Natuurlijk willen we dat liever vermijden dus we zijn al opzoek naar deze jongen. Maar mijn broertje kent hem totaal niet doordat ze net 1 week bij elkaar in de klas zitten. Dus veel info over hem hebben we niet behalve een voornaam...

Zolang je geen namen noemt is er niks aan de hand.

Mocht de politie een slecht voorstel doen, dan zou ik het gewoon zelf aanpakken. Desnoods naar zijn ouders bellen en vragen voor een dikke vergoeding.

Heb net zitten overleggen en we gaan proberen hem op heterdaad te betrappen. Zoals ik al eerder zei , heeft die jongen al gezegd het weer te gaan doen binnen 2 weken. Natuurlijk willen we dat liever vermijden dus we zijn al opzoek naar deze jongen. Maar mijn broertje kent hem totaal niet doordat ze net 1 week bij elkaar in de klas zitten. Dus veel info over hem hebben we niet behalve een voornaam...

Rachid?

Doodslaan en begraven in het bos. Zo te horen is het geen verlies voor de samenleving.

Ik zou helemaal niets doen mbt tot de dief. Ik zou gewoon met de info die je hebt direct naar de politie stappen. Succes!

In de auto gaan zitten in het donker en zodra ie wat wilt stelen boe roepen.Nee,vervelend,politie zal inderdaad niet zoveel doen.Investeren in alarm lijkt me sowieso niet verkeerd.Schrikt toch af.

In de auto gaan zitten in het donker en zodra ie wat wilt stelen boe roepen.Nee,vervelend,politie zal inderdaad niet zoveel doen.Investeren in alarm lijkt me sowieso niet verkeerd.Schrikt toch af.

ja doen! en dan hem bij zijn keel grijpen en anaal vernederen!:mad:

dit is DE kans om gewoon zelf af te handelen en verder je mond te houden. Dus opwachten met een knuppel en de rest kan je zelf wel invullen denk ik.

niet via politie ofzo, die gaan liever flitsen. Ze zullen zoiets toch niet serieus nemen als ze de dader al pakken krijgt hij een foei en kleine boete misschien.

Altijd zo grappig de opmerkingen dat de politie liever gaat flitsen. :rolleyes:
Is het zo moeilijk te begrijpen dat je verschillende soorten agenten hebt? Agenten voor verkeer, wijkagenten, etc, etc... Ze zijn er niet allemaal "om boeven te vangen". :roflol:

Altijd zo grappig de opmerkingen dat de politie liever gaat flitsen. :rolleyes:
Is het zo moeilijk te begrijpen dat je verschillende soorten agenten hebt? Agenten voor verkeer, wijkagenten, etc, etc... Ze zijn er niet allemaal "om boeven te vangen". :roflol:

Ja, want hier zullen zeker iets aan doen, ''thenose''. :roflol:

Terug
Naar boven