MuscleMeat

Dienen lijfstraffen te worden toegestaan ? Zo ja, wat versta je eronder ?

Builderke

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Even een spin off van een ander topic (kan zijn dat dit onderwerp al eens ergens anders behandelt is).

Dienen lijfstraffen te worden toegestaan ?

Wat versta jij onder lijfstraffen ? (lijkt me de eerste vraag om zinloze discussies te vermijden)

Ik ben dus tegen lijfstraffen voor zover dat inhoudt: een vorm van leedtoediening waarbij een persoon, al dan niet in het openbaar, lichamelijk gepijnigd wordt, zoals bij een pak slaag, met het doel hem te bestraffen en zijn gedrag te veranderen.

Hieronder valt voor mij niet; opsluiten in gevangenis.

Hieronder valt dan wel; opsluiten in gevangenis en elk uur het licht 2 minuten aandoen, stokslagen, slaan met telefoonboek, verdrinking simuleren, etc...

Ik denk dat we door discussie hierover nog wel wat nuanceringen kunnen aanbrengen aan zowel de definitie als de inhoud en ik kijk ernaar uit :)

Shoot away !

Als iemand een ander vermoord vind ik dat diegene gestraft moet worden met zweepslagen 1x per week in zijn tijd in de gevangenis tot hij die uitgezeten heeft.

Als iemand een kind vermoord vind ik dat diegene eerst zijn gevangenisstraf uit moet zitten en op de dag dat hij er normaal uit zou mogen moet hij de doodstraf krijgen.Dit houd in dat hij op een stoel word gezet en met benzine overgoten word en daarna in brand word gezet.

Zijn een paar zelfverzonnen lijfstraffen die in mijn ogen de misdaad omlaag haalt in nederland vooral.Want ik zou voor een paar werkuren of 2 maand gevangenisstraf ook wel een overval kunnen plegen.

Kom niet aan dat ik ziek ben want je mag je mening geven in dit topic.Heb al eens eerder gedacht als ik dit mocht bepalen dus vandaar dat ik dit al eens eerder bedacht had.

Ben er hardstikke voor

ook voor doodstraf in extreme gevallen, bijvoorbeeld terrorisme.

Kastratie in Pedofilie-misdaden dus kinderverkrachtingen.

ps lijfstraffen is natuurlijk geen gevangenisstraf hé, er wordt niet terug gekrabbeld ;)

Lijfstraf - Wikipedia

Als iemand een ander vermoord vind ik dat diegene gestraft moet worden met zweepslagen 1x per week in zijn tijd in de gevangenis tot hij die uitgezeten heeft.

Als iemand een kind vermoord vind ik dat diegene eerst zijn gevangenisstraf uit moet zitten en op de dag dat hij er normaal uit zou mogen moet hij de doodstraf krijgen.Dit houd in dat hij op een stoel word gezet en met benzine overgoten word en daarna in brand word gezet.

Zijn een paar zelfverzonnen lijfstraffen die in mijn ogen de misdaad omlaag haalt in nederland vooral.Want ik zou voor een paar werkuren of 2 maand gevangenisstraf ook wel een overval kunnen plegen.

Kom niet aan dat ik ziek ben want je mag je mening geven in dit topic.Heb al eens eerder gedacht als ik dit mocht bepalen dus vandaar dat ik dit al eens eerder bedacht had.

Arnold for president :p

Doodstraf is al helemaal belachelijk.

tegen, opsluiten

Nog een leuke regel.......Als iemand toegeeft een misdaad gepleegt te hebben moet deze ook gestraft worden.Ookal zegt hij dat zijn woorden gelogen waren :p

Ik zie niet in wat toebrengen van dergelijk leed toevoegt aan 'gerechtigheid'.

ik vind de vergelijking tussen de crimineel en de lijder aan de pest treffend: voor het welbevinden van het volk dienen ze afgezonderd te worden (en als het kan: genezen). Maar iedere vorm van pijn die een behandeling met zich mee brengt is 'wholy regrettable'.
(vrij naar Russell)

Lijfstraffen geven hooguit een 'indruk' van gerechtigheid. Maar het is feitelijk volledig doelloos.

vind je dat??

ik niet,als iemand een ander van t leven beroofd mogen ze m van mijn part van de planeet maaien,oog om oog...

En hoe weet je dat iemand 100% zeker schuldig is? Als hij bekend? Dus dat is al genoeg je kop eraf te laten hakken. En moord onder iedere omstandigheid is ook meteen je kop eraf?

Ik zie niet in wat toebrengen van dergelijk leed toevoegt aan 'gerechtigheid'.

ik vind de vergelijking tussen de crimineel en de lijder aan de pest treffend: voor het welbevinden van het volk dienen ze afgezonderd te worden (en als het kan: genezen). Maar iedere vorm van pijn die een behandeling met zich mee brengt is 'wholy regrettable'.
(vrij naar Russell)

Lijfstraffen geven hooguit een 'indruk' van gerechtigheid. Maar het is feitelijk volledig doelloos.

Doodstraf en kastratie is niet doelloos, maar een stabiele oplossing van een probleem.
Diegene gaat dat wat hij had gedaan, daarna nooit meer doen !! ;)
andersom uit de gevangenis, gaad de pedo weer verder met zijn hobby's.

Het is niet, hij is onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is maar hij is schuldig tot het tegendeel bewezen is.Als hij verdacht is natuurlijk gewoon zitten totdat het bewezen is en dan martelen toepassen.

Het is niet, hij is onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is maar hij is schuldig tot het tegendeel bewezen is.Als hij verdacht is natuurlijk gewoon zitten totdat het bewezen is en dan martelen toepassen.

:roflol: Dus er is een moord gepleegd en iedereen is schuldig totdat het tegendeel bewezen is? En als je geen sluitend alibi hebt ben je dus de schuldige en mag je gemarteld worden.

Lijfstraffen zijn niet doelloos, waarom niet ? omdat diegene bang is om weer opgepakt te worden.Als je alleen in een hotel met tv word gezet na een misdrijf is dat niet het geval.

Doodstraf en kastratie is niet doelloos, maar een stabiele oplossing van een probleem.
Diegene gaat dat wat hij had gedaan, daarna nooit meer doen !! ;)
andersom uit de gevangenis, gaad de pedo weer verder met zijn hobby's.

Where's the science behind it all? Is castratie een effectieve methode om pedofilie terug te brengen? Is de doodstraf effectief in het terugbrengen van het aantal moordgevallen?

I think not. Maar als men het tegendeel kan aantonen... Aan onderbuikretoriek hebben we niets.

Als het een groot deel van de misdaad uit de wereld haalt waar haal jij het dan vandaan om te zeggen dat het doelloos is.Mensen een paar maand in de gevangenis (hotel) zetten en hem loslaten en weer zijn gang laten gaan lijkt mij pas doelloos.

Terug
Naar boven