MuscleMeat

Dienen lijfstraffen te worden toegestaan ? Zo ja, wat versta je eronder ?

En hoe weet je dat iemand 100% zeker schuldig is? Als hij bekend? Dus dat is al genoeg je kop eraf te laten hakken. En moord onder iedere omstandigheid is ook meteen je kop eraf?

moord om iedere omstandigheid niet nee,maar lui die echt bruut er op los moorden en meervoudig ook en t is bewezen????kinderverkrachters??idem dito..dus ja kapot make,lekker een spuitje geven

Ik ben tegen lijstraffen,

zo te zien heb je het niet over het gebruikelijke slaan van kinderen etc dus daar laat ik me maar niet over uit :D

Lijfstraffen als rechterlijke straf lijkt me totaal overbodig en achterhaald

redenen:

- Mogelijke onherstelbare schade
- Misbruik maken van alleenrecht op geweld
- Van Fysieke pijn wordt je alleen maar agressief, psychologische pijn is veel doeltreffender en lijkt me beter om mensen te 'bekeren'
- Het geeft een verkeerd signaal af... geweld toestaan

Natuurlijk ben ik tegen, we leven niet meer in de middeleeuwen.

Al zou ik voor verkrachters, moordenaars en pedo's een uitzondering willen maken.

Als ik een hekel heb aan iemand kan ik die makkelijk vermoorden hier zonder een extreem hoge straf te krijgen......is dat dan beter volgens jullie ? hoe kan het volgens jullie opgelost worden.

• Topic Starter Topic Starter
Het is niet, hij is onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is maar hij is schuldig tot het tegendeel bewezen is.Als hij verdacht is natuurlijk gewoon zitten totdat het bewezen is en dan martelen toepassen.

Dan ben jij bij deze schuldig aan racisme, tot het tegendeel bewezen is.

Begin maar.

Hoezo je bent toch schuldig totdat het tegendeel bewezen is/

Doodstraf is niet alleen de "gerechtigheid" maar ook de afschrikking.. jammer dat het niet zo goed werkt als 't zou moeten omdat een moord niet onder normale omstandigheden wordt gepleegd in 't algemeen.

(chemische) Castratie tegen herhalende pedofielen/verkrachters zou ik wel mooi vinden. Als de coïtusdrang weg is is misschien ook de drang voor dominantie weg omdat er geen testosteron meer wordt aangemaakt.

Kan iemand mij vertellen waarom lijfstraffen niet zouden kunnen en gevangenisstraffen wel? Dat mensen verschillende meningen hebben is natuurlijk geen probleem, maar is er ook nog een achterliggende reden?

Mijn reden om lijfstraffen toe te willen laten staan is simpel: het is m.i. hypocriet om te zeggen dat 1 straf wel mag en de andere niet. Vooral omdat beide straffen feitelijk verboden worden volgens de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Dus vind ik het raar dat daar op 1 punt wel tegenin gegaan mag worden, en op een ander punt niet.

universele verklaring voor de rechten van de mens zei:
Artikel 3

Een ieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.

Artikel 13

1. Een ieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat.

Aan de andere kant heb je artikel 5:
Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan een wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing.

Dit lezend kom ik tot de volgende conclusies:
1. Mensen mogen nooit gemarteld worden.
2. Mensen mag nooit hun vrijheid afgenomen worden.

3. Mensen mogen feitelijk nooit gestraft worden op welke wijze dan ook.

Aangezien het niet straffen geen optie is, is blijkbaar ooit stilzwijgend overeengekomen dat gevangenisstraf dan toch maar moet kunnen. Dat is dan echter weer pure willekeur, want waarom zouden 10 zweepslagen erger zijn dan een jaar in de gevangenis? Vandaar dat ik zeg: als je je er dan toch al niet helemaal aan houdt, dan moet je ook lijfstraffen kunnen toestaan.

Je kunt ook heel makkelijk een argument maken tegen vrijheidsstraffen: aangezien ieder mens recht heeft op vrijheid is het afnemen van die vrijheid wreed, onmenselijk en mensonterend.

Je kunt ook heel makkelijk een argument maken tegen vrijheidsstraffen: aangezien ieder mens recht heeft op vrijheid is het afnemen van die vrijheid wreed, onmenselijk en mensonterend.

waarom zouden we het dan nog erger maken, door ze ook nog is te martelen?

Lijfstraffen geven hooguit een 'indruk' van gerechtigheid. Maar het is feitelijk volledig doelloos.

Het zelfde met de doodstraf. Veel nabestaanden vallen juist in een gat omdat vele gedacht hadden dat ze zich na de executie beter zouden voelen. Juist het tegenover gestelde is waar.

De doodstraf neemt namelijk het verdriet niet weg!

Kan alleen de bron hiet niet op internet vinden momenteel......

Kan iemand mij vertellen waarom lijfstraffen niet zouden kunnen en gevangenisstraffen wel? Dat mensen verschillende meningen hebben is natuurlijk geen probleem, maar is er ook nog een achterliggende reden?

simpel: lijfstraffen verhogen de gerechtigheid niet. Een slachtoffer wordt er niet minder slachtoffer door, als de dader zweepslagen krijgt, of gefolterd wordt. Voor alle anderen rondom het misdrijf heeft foltering 0,0 toegevoegde waarde.

Mijn reden om lijfstraffen toe te willen laten staan is simpel: het is m.i. hypocriet om te zeggen dat 1 straf wel mag en de andere niet. Vooral omdat beide straffen feitelijk verboden worden volgens de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Dus vind ik het raar dat daar op 1 punt wel tegenin gegaan mag worden, en op een ander punt niet.

Aan de andere kant heb je artikel 5:

Dit lezend kom ik tot de volgende conclusies:
1. Mensen mogen nooit gemarteld worden.
2. Mensen mag nooit hun vrijheid afgenomen worden.

3. Mensen mogen feitelijk nooit gestraft worden op welke wijze dan ook.

Aangezien het niet straffen geen optie is, is blijkbaar ooit stilzwijgend overeengekomen dat gevangenisstraf dan toch maar moet kunnen. Dat is dan echter weer pure willekeur, want waarom zouden 10 zweepslagen erger zijn dan een jaar in de gevangenis? Vandaar dat ik zeg: als je je er dan toch al niet helemaal aan houdt, dan moet je ook lijfstraffen kunnen toestaan.

We moeten wel vaker kiezen tussen een aantal kwaden. Dat wil niet zeggen dat alle kwaden maar gekozen moeten worden. Ik vind je argumentatie niet heel erg sterk.

Zijn lijfstraffen tegenover etterkinderen geoorloofd, omdat huisarrest aanvaard is?

Maar ik herken wel de tweestrijd. Zo vraag ik me nog sterk af hoe ik sta tov dierproeven. Ik volg Cliteur in zijn opvatting over de UVRD (de laatste D staat voor dieren), maar de immense vooruitgang die bijv vaccinaties hebben als het gaat om bevordering van het goede leven zijn niet zomaar uit te vlakken. En we hebben nog geen apparaatjes waarin we zaken als verkoudheid of AIDS kunnen kweken en testen...

Klopt. Behandeling van brandwonden is dat eveneens, maar dient wel te gebeuren. In het geval van strafrecht is het echter de maatschappij die we als 'patiënt' moeten zien. Imo. En de maatschappij is gebaat bij 'verwijdering' van dissidenten (en de genezing ervan), niet bij het ook nog eens folteren van dissidenten. Dat voegt helemaal niet toe en is dus doelloos.

De doodstraf neemt namelijk het verdriet niet weg!

precies.

Ja, ik ben voor lijfstraffen
Bij diefstal en gelegen aan de zwaarte van de diefstal mogen van mij handen/armen en/of voeten geamputeerd worden

Voor de rest lijkt steniging tot de dood/hoofd afhakken mij een zeer goed afschrikmiddel waarbij executies in het openbaar worden voltrokken, eventueel met aanwezigheid participatie van toeschouwers/familieleden en betrokkenen. Ook zweepslagen varierend van een aantal tot aan de dood zie ik wel als een toepasselijke straf voor sommige misdaden/haraam.

De achterliggende reden voor deze straffen is omdat de Koran het voorschrijft en de koran de hoogste autoriteit is die eigenlijk alleen geldig kan zijn:
The woman and the man guilty of adultery or fornication—flog each of them with death: Let no compassion move you in their case and let no mercy be upon them,if in a matter prescribed by Allah, if ye believe in God and the last day you shall be sturdy in your cause as a servent of Allah.Yusuf al-Qaradawi

Voor de rest lijkt steniging tot de dood/hoofd afhakken mij een zeer goed afschrikmiddel waarbij executies in het openbaar worden voltrokken, eventueel met aanwezigheid participatie van toeschouwers/familieleden en betrokkenen. Ook zweepslagen varierend van een aantal tot aan de dood zie ik wel als een toepasselijke straf voor sommige misdaden/haraam.

Welkom in het jaar 1317 of het huidige Iran, Saoedi-Arabië of je maatjes van de Taliban

Welkom in het jaar 1317 of het huidige Iran, Saoedi-Arabië of je maatjes van de Taliban

Beter hier je straf krijgen, ipv van in het hiernamaals.
En doe niet zo hypocriet, amerika is ook begonnen met martelen dus de westerse wereld moet niet zo schijnheilig doen

Beter hier je straf krijgen, ipv van in het hiernamaals.
En doe niet zo hypocriet, amerika is ook begonnen met martelen dus de westerse wereld moet niet zo schijnheilig doen

Waarschijnlijk bedoel je beter hier want het hiernamaals bestaat niet, maar goed dat is een andere discussie :D

Wel weer lekker simpel. Anderen doen het dus mogen wij het ook. Ik zie Nederland nog niemand martelen hoor. Ook andere Europese landen zullen dit niet doen. Dan zou je toch eens serieus moeten overwegen om te verhuizen.

De achterliggende reden voor deze straffen is omdat de Koran het voorschrijft en de koran de hoogste autoriteit is die eigenlijk alleen geldig kan zijn:

Puur uit oprechte nieuwsgierigheid,

Hoe denk jij of de Koran, of jouw interpratie van de Koran over diefstal uit noodzaak, bijvoorbeeld voedsel voor je kinderen?

Terug
Naar boven