MuscleMeat

Sticky Dieren Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb wel het gevoel dat je zo een vlucht spreeuwen minder vaak ziet dan vroeger?

Mensen het mee eens?

Niet allemaal tegelijk
 
  • Like
Waarderingen: mat
Hoi Nico,
In het algemeen zijn er wat minder diertjes te zien.
Het is Nicky :(

Goed dat je in het algemeen zegt. Er zijn ook succesverhalen.

Moest denken aan het verhaal van de trekduif:

Er wordt geschat dat er ten tijde van de komst van de Europese kolonisten niet minder dan 3 tot 5 miljard van deze vogels rondvlogen. De vogel trok vaak op onregelmatige tijden in grote vluchten over het continent. In 1866 duurde het in Ontario 14 uur voordat een vlucht trekduiven gepasseerd was. Er moeten toen meer dan een miljard vogels overgekomen zijn.

Toch stierf de vogel in luttele jaren uit. Dit was het gevolg van de ongebreidelde jacht die erop gemaakt is, hoewel ontbossing ook een bijdrage geleverd kan hebben.
 
Aangepast.

Is dit Wikipedia info?
Of uit een bepaald artikel.
 
Moest lachen. Wel via wiki. Maar weet dit ook uit andere bronnen van vroeger.

Las vroeger uit de bieb veel boeken over het dierenrijk. Wilde weten wat er om me heen speelde in de wereld.
De bieb, wat waren dat mooie tijden.

Heb je aanraders van goede boeken over dieren?
 
Nee, is 25 jaar terug. Wiki kan je alles vinden en doorklikken.
 
Ja, maar niets zo gezellig als een goed boek.
 
Vond vroeger altijd India en Nieuw-Guinea mooie landen om te kijken omtrent natuurfilms.

Kijk tegenwoordig niet veel meer alleen als 'Life' of 'Planet Earth' komt van de BBC kijk ik nog wel. Deze hebben toch andere insteek hoe het gefilmd wordt.
 
Op Wikipedia kijk je toch maar beter welke bron ze citeren. Vooral als het op geschiedenis aankomt.
Ik heb wel het gevoel dat je zo een vlucht spreeuwen minder vaak ziet dan vroeger?

Wellicht in het algemeen minder vogels? Sowieso véél minder mussen. (om de zoveel tijd is er wel een artikel over)
 
Ja, hier ook. Maar denk ook dat verschilt waar je woont. Als jij een tuin hebt met veel grond. Komen ze wel eens een stofbadje nemen.

Bij onze elzen achter zie ik vaak putters.

Is toch wel beetje een exotisch vogeltje.

Kan erg genieten van vogels. Paar huizen verder hebben ze duiven. Een paar van die rollen in de lucht. Kan daar uren naar kijken.
 
Hier zeggen ze dat het komt ivm met bouwbesluiten en dichtmaken onder pannen dat mussen niet kunnen broeden.

Denk dat het sowieso geen goed idee is om vogelkastjes neer te zetten in bebouwd gebied. Toen bij mn buren de koolmeesjes kwetterend probeerden uit te vliegen hadden ze geen schijn van kans. Er kwamen katten langs die ik van mijn levensdagen nooit gezien had.
 

Koolmezen zijn een van de betere manieren om de eikenprocessierups tegen te gaan.
 
Hoe leeuwen het slachtoffer kunnen worden van buffels is ook behoorlijk indrukwekkend.


(kom weleens voorbij als foto)
 
Back
Naar boven