XXL Nutrition

Sticky Dieren Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Naamlooseeeeee.png
 

Only in Russia :)
 
"Epitoky is a specialized method of asexual reproduction where basically, a worm burst into pieces that regenerates into full sized worms. Same shit when you cut an earthworm/planaria/flatworm into two and it regenerates, taken to the extreme."
 
"Epitoky is a specialized method of asexual reproduction where basically, a worm burst into pieces that regenerates into full sized worms. Same shit when you cut an earthworm/planaria/flatworm into two and it regenerates, taken to the extreme."
Ooit wordt dit de million-dollar question in een quiz, ik weet t zeker! 😎

:o
 
Ooit wordt dit de million-dollar question in een quiz, ik weet t zeker! 😎

:o
Fucking bizar fenomeen. Hormonale veranderingen triggeren het lichaam van die worm om over zijn gehele lengte uitstulpsels te groeien. Elk uitstulpsel is een genetische kloon van de worm zelf. Uiteindelijk zijn die uitstulpsels voldoende matured en dan bam, ontpoft die fucking worm en herhalen zijn klonen de volgende cyclus. Keer, op keer, op keer.

Waarom? Omdat ze als diersoort zo genetisch geprogrammeerd zijn zodat het soort kan overleven.

Denk daar maar eens over na als je een keer niet lekker in je vel zit. "Gelukkig ben ik geen kortlevende zelfklonende Palestijnse zeeworm".
 
Je snapt wat ik bedoel toch?

Of had ik een hele uitleg met de keywords evolutie en gunstiche evolutionaire mutaties erbij moeten zetten?

Of..?
Ik snap niet wat je bedoelt, zo werkt evolutie niet.
 
Fucking bizar fenomeen. Hormonale veranderingen triggeren het lichaam van die worm om over zijn gehele lengte uitstulpsels te groeien. Elk uitstulpsel is een genetische kloon van de worm zelf. Uiteindelijk zijn die uitstulpsels voldoende matured en dan bam, ontpoft die fucking worm en herhalen zijn klonen de volgende cyclus. Keer, op keer, op keer.

Waarom? Omdat ze als diersoort zo genetisch geprogrammeerd zijn zodat het soort kan overleven.

Denk daar maar eens over na als je een keer niet lekker in je vel zit. "Gelukkig ben ik geen kortlevende zelfklonende Palestijnse zeeworm".
Is goed. Ik heb er nog een voor als je je ooit klein of beta voelt

‘Het verhaal van de Osedax is vrij bizar’, zegt Hardt. Osedax eet het bot van beesten – met name walvissen – die wegrotten op de zeebodem. Hun lichaam is een holle buis zonder mond of darmen, die uitloopt in structuren die zich diep in de walvisbotten wortelen. In die wortels leven bacteriën, die de Osedax voeren met verteerde botresten. De Osedax zelf eet dan weer die bacteriën. Ingewikkeld.

Er was iets geks aan de hand. Elke Osedax die onderzoekers vonden had heel sterk ontwikkelde eierstokken – het waren allemaal vrouwtjes. Waar waren de mannetjes? Ze moesten ergens zijn, want in de vrouwlijven zagen onderzoekers tientallen tot honderden minuscule stipjes zitten en dat was vermoedelijk afgezet sperma, daar de stipjes rond de eierstokken hingen.

Het duurde ongeveer een jaar totdat Greg Rouse, een professor aan de Scripps Institution of Oceanography, besloot om die gekke walvisetende vrouwbeesten uit de diepzee nog eens nader te bestuderen. Hij bekeek ze onder een microscoop bij een heel erg hoge vergroting. Rouse stond paf. Die kleine stipjes waren helemaal geen sperma, het waren de mannetjes!

Rouse zag microscopisch kleine dwergmannetjes, duizenden malen kleiner dan het vrouwtje, die sperma pompten uit de top van hun hoofd. Osedaxen zaten er vol mee. (Hoe heet die seksuele voorkeur ook alweer, waarbij onderontwikkelde dwergmannetjes die rondhangen in je nier het voor je doen?)

Dát was dus hoe haar eitjes bevrucht raakten. ‘Zoiets overkomt je ook niet elke dag’, zei Rouse tegen Hardt, ‘dat je het gehele mannetje aanziet voor een spermacel.’
 
Ik bedoel te zeggen. Die worm doet wat ie doet omdat ie genetisch zo geprogrammeerd is. Niet omdat hij het wilt. Die levensvorm heeft niet eens een zelfbewustzijn.
 
Is goed. Ik heb er nog een voor als je je ooit klein of beta voelt
Natuur is geniaal.

Zouden er ook osedax mannetjes zijn die zich identificeren als vrouwtje?
 
Fucking bizar fenomeen. Hormonale veranderingen triggeren het lichaam van die worm om over zijn gehele lengte uitstulpsels te groeien. Elk uitstulpsel is een genetische kloon van de worm zelf. Uiteindelijk zijn die uitstulpsels voldoende matured en dan bam, ontpoft die fucking worm en herhalen zijn klonen de volgende cyclus. Keer, op keer, op keer.

Waarom? Omdat ze als diersoort zo genetisch geprogrammeerd zijn zodat het soort kan overleven.

Denk daar maar eens over na als je een keer niet lekker in je vel zit. "Gelukkig ben ik geen kortlevende zelfklonende Palestijnse zeeworm".
Heb je ook met kwallen meen ik mij te herinneren.
 
Back
Naar boven